Loading...

سایت آنلاین ـ محاکمه عاملان کودتا در آلمان

image
25-08-2023

سایت آنلاین ـ محاکمه عاملان کودتا در آلمان

پنجشنبه  26  مرداد 1402 - 17 اوت 2023 
در محاکمه یک کودتای برنامه ریزی شده در آلمان، یکی از متهمان شهادت داد که یک بازپرس مخفی برای گروه متهم به نام "میهن پرستان متحد" اسلحه "مخفي" کرده است. سون بیرکمن 55 ساله از براندنبورگ روز پنجشنبه در برابر دادگاه عالی منطقه ای کوبلنتس گفت: «این اشتباه است که دادستان ادعا می کند که ما به دنبال سلاح و کانال های تهیه بودیم. تنها خرید برنامه ریزی شده اسلحه به ابتکار بازپرس بطور مخفی انجام شد.

چهار مرد و یک زن متهم به تأسیس یا عضویت در یک سازمان تروریستی داخلی هستند. گفته می شود که این گروه یک قطع برق گسترده، ربودن وزیر بهداشت فدرال کارل لاوترباخ (SPD)، سرنگونی دولت آلمان و قانون اساسی جدید با الگوبرداری از امپراتوری آلمان در سال 1871 را برنامه ریزی کرده بود.

پلیس مخفی نقش مهمی در این روند ایفا كرده است. طبق تصمیم قبلی دادگاه فدرال، او ماه ها در مجاورت متهم مشغول به کار بود. یکی از متهمان بلافاصله قبل از دستگیری به دلیل معامله اسلحه با مامور مخفی آشنا شده بود.

متهم بیرکمن، که در جمهوری دموکراتیک آلمان بزرگ شده است، گفت: "کاری که اشتازی هرگز انجام نمی داد: آنها به هیچ کس سلاح نمی فروختند تا تحقیقات موفقیت آمیز باشد."

بیرکمن می خواهد به عنوان تنها مظنون این گروه نام برده شود. دادستانی 55 ساله اهل براندنبورگ را به عنوان یکی از سرکردگان گروه می بیند و مردی را که آموزش افسری را در ارتش ملی خلق جمهوری دموکراتیک آلمان گذرانده بود، به بازوی نظامی این گروه منصوب می کند. 

بیرکمن روز پنجشنبه تکرار کرد که از کارهای خود پشیمان نیست. او گفت: «نه، من نمی‌توانم و نخواهم بود که از دفاع برای آزادی پشیمان باشم. او در یک ویدئوی پخش شده از بازجویی قبلی خود، آزادانه در مورد برنامه های گروه صحبت کرد. از جمله، او از برنامه ریزی برای ربودن لوترباخ گزارش داد. وزیر بهداشت فدرال در یک رأي گيري انتخاب شد. 

بیرکمن گفت: در یک برنامه تلویزیونی، می‌توانید «او را به شیوه‌ای عمومی شگفت‌انگیز از پخش خارج کنید». او در این ویدئو خود را "دوست روسیه" و نگرش سیاسی خود را "انتقادی" توصیف کرد.