Loading...

عفو‌ بین‌الملل: افزايش مستمر سرکوب دولتی در جهان

image
21-09-2023

عفو‌ بین‌الملل: افزايش مستمر سرکوب دولتی در جهان

Image

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی نسبت به سرکوب رو به فزاینده اعتراضات توسط حکومت‌ها در جهان ابراز نگرانی کرد. به گفته این سازمان ضرورت تنظیم یک معاهده بین‌المللی در زمینه تجارت تجهیزات مورد استفاده پلیس ضروری است.

تحدید حق برگزاری تجمع در آلمان

عفو بین‌الملل در بخش دیگری از گزارش خود به برخورد با معترضان در آلمان نیز اشاره کرده و این کشور برای نخستین بار در فهرست کشورهایی قرار گرفته است که حق آزادی برگزاری تجمع در آن‌ها به طور فزاینده‌ای محدود شده است.

بازداشت‌های پیشگیرانه و ممنوعیت برپایی برخی تجمعات در آلمان از جمله مواردی بوده‌اند که عفو بین‌الملل به آنها اشاره کرده است. در این گزارش از هواداران محیط زیست و فعالان در زمینه تغییرات اقلیمی نام برده و گفته شده که در حال حاضر با سرکوب فزاینده‌ای در آلمان روبرو هستند.
پلیس بایرن از اکتبر سال ۲۰۲۲ چندین فعال محیط زیست را به مدت حداکثر ۳۰ روز تحت بازداشت پیشگیرانه قرار داد. پائولا زیمرمان، کارشناس عفو بین‌الملل در این رابطه گفت: «اگرچه بازداشت‌های پیشگیرانه در ابتدا برای جلوگیری از ارتکاب جرایم خشونت‌آمیز جدی به شمار می‌رفت اما در سال‌های اخیر این روش عمدتا به عنوان یک عامل بازدارنده علیه فعالان محیط زیست مورد استفاده قرار گرفته است.»