Loading...

هشدار وزارتخارجه آلمان در مورد سفر به ايران ـ شهروندان آلمانی ایران را ترک کنند

image
23-10-2024

هشدار وزارتخارجه آلمان در مورد سفر به ايران ـ شهروندان آلمانی ایران را ترک کنند

سايت وزارت خارجه آلمان Auswaertiges-amt
 سه شنبه  1  آبان 1403 - 22 اكتبر 2024
https://www.auswaertiges-amt.de/de/service/laender/iran-node/iransicherheit/202396

ایران: توصیه های مسافرتی و ایمنی (هشدار سفر)
از - 22 اکتبر 2024

(اعتبار بدون تغییر از تاریخ: 18 اکتبر 2024)

ما نسبت به سفر به ایران هشدار می دهیم.

از شهروندان آلمانی خواسته می شود ایران را ترک کنند.

وضعیت امنیتی در ایران

وضعیت در سرتاسر منطقه ناآرام و بسیار متشنج است.

در 1 اکتبر 2024، نیروهای ایرانی یک حمله موشکی به اسرائیل انجام دادند. واکنش متقابل از سوی نیروهای مسلح اسرائیل قابل انتظار است. حمله به خاک ایران را نمی توان رد کرد. به گفته وزارت اطلاعات، ایران در وضعیت جنگی قرار دارد.

در حال حاضر اثراتی بر پروازها به مقصد و از ایران وجود دارد، ترافیک هوایی غیرنظامی برای مدتی به طور کامل به حالت تعلیق درآمده است.

بسته شدن طولانی‌تر حریم هوایی، فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی ایران و همچنین لغو بیشتر پروازها را نمی‌توان منتفی دانست.

تحریم های اتحادیه اروپا علیه خطوط هوایی ایران، ایران ایر، ماهان ایر و ساها از 14 اکتبر 2024 اجرایی شده است. پروازهای موجود به اتحادیه اروپا بلافاصله پس از انتشار این تصمیم متوقف شد.

توجه اضافی: افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند، نمی‌توانند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌عنوان بخشی از پرداخت بلیط هواپیما یا منابع اقتصادی از آن‌ها استفاده کنند دولت نقض مقررات ممنوعیت در آلمان طبق بخش 18 AWG مجازات می شود.

لطفا خود را در جریان آخرین اخبار رسانه های بین المللی و داخلی قرار دهید.

کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله در 28 سپتامبر 2024 در پی حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان تایید شد.

در 24 ژوئیه 2024، وزارت کشور فدرال ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی Hamburg e.V و سازمان های فرعی آن را در سراسر کشور اعلام کرد. در نتیجه، بدتر شدن وضعیت امنیتی برای شهروندان آلمانی و اتباع دوتابعیتی را نمی توان رد کرد، به ویژه در مورد دستگیری های خودسرانه.

لطفاً به هشدار سفر و اطلاعیه خروج فعلی توجه کنید: به ایران سفر نکنید، اما در صورت امکان با خطوط هوایی تجاری یا زمینی به خارج از کشور سفر کنید.

با شرکت هواپیمایی خود بررسی کنید که آیا پرواز رزرو شده شما طبق برنامه انجام می شود یا خیر.

قبل از خروج زمینی از کشور، از باز بودن گذرگاه های مرزی مربوطه مطلع شوید.

اگر می‌خواهید از طریق زمینی کشور را ترک کنید، لطفاً به اطلاعات دقیق ما در بخش «امنیت – تروریسم» توجه کنید و (مواجهه) خودتان با خطر را با دقت بررسی کنید.

حتماً دستورات نیروهای امنیتی محلی را دنبال کنید و رسانه ها را از نزدیک زیر نظر بگیرید.

در فهرست آمادگی در برابر بحران وزارت خارجه فدرال ثبت نام کنید یا بررسی کنید که آیا داده هایی که در آنجا ذخیره کرده اید به روز هستند یا خیر. اگر در این مدت ایران را ترک کرده اید، لطفاً در آنجا نیز به این نکته توجه کنید.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، مطمئن شوید که منابع کافی (آب، غذا، دارو، سوخت) دارید.

دستگیری های خودسرانه و پیگرد قانونی

شهروندان آلمانی با خطر واقعی دستگیری خودسرانه، بازجویی و محکوم شدن به حبس های طولانی مواجه هستند. شهروندان دوتابعیتی که هم تابعیت آلمان و هم تابعیت ایرانی دارند در معرض خطر هستند. در گذشته بازداشت های خودسرانه اتباع خارجی نیز صورت گرفته است. بنابراین ما نسبت به سفر به ایران هشدار می دهیم.

دستگیری و محکومیت ممکن است در هر زمانی بر اساس بهانه های ساختگی مانند اتهامات جاسوسی رخ دهد. آنها می توانند به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی عمل کنند و در نتیجه قربانیان بی گناه را تحت شرایط سخت به حبس طولانی مدت محکوم کنند. اظهارات انتقادی از ایران، از جمله قبل از سفر و به عنوان مثال در شبکه های اجتماعی، می تواند توسط طرف ایرانی رصد شود و دلیلی برای پیگرد کیفری باشد. مسافران انفرادی می توانند در معرض اتهامات جاسوسی قرار گیرند، مثلاً به دلیل عکاسی. مقامات ایرانی حق کمک کنسولی برای شهروندان دوتابعیتی آلمانی-ایرانی را رد می کنند و چنین کمکی را از سفارت آلمان در تهران غیرممکن می کنند. شرایط زندان بسیار سخت است. تهیه داروهای ضروری پزشکی یا درمان های پزشکی ضروری همیشه در دسترس نیست.

هنگام مسافرت، این خطر وجود دارد که چمدان ها به طور گسترده مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت لزوم توقیف شوند. وسایل ارتباطی الکترونیکی مانند تلفن همراه، نوت بوک، تبلت را می توان مورد بررسی دقیق قرار داد و داده های خوانده شده را بهانه ای برای اتهامات کیفری قرار داد. مسافران انفرادی، به عنوان مثال با موتورسیکلت، دوچرخه یا موتورخانه/کمپر، ​​به ویژه در معرض خطر هستند زیرا اطلاعات موجود در نقشه های الکترونیکی و سیستم های ناوبری یا مسیرهای وارد شده، به ویژه برای برنامه ریزی سفرهای خارج از جاده، توسط مقامات امنیتی ایران به عنوان یک نشانه ای از تلاش های جاسوسی و جاسوسی می شود. مناطق محدود معمولاً به وضوح مشخص نمی شوند. رفتار آشکار یا استفاده از وسایل فنی مانند دوربین های آشکار، دستگاه های GPS و هواپیماهای بدون سرنشین نیز می تواند منجر به کنترل شود و به سرعت منجر به اتهام جاسوسی شود. استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به طور کلی ممنوع است. (به قسمت ایمنی - "عکاسی و فیلمبرداری" مراجعه کنید).

حتی افرادی که در گذشته بدون هیچ مشکلی توانسته اند وارد کشور شده و از کشور خارج شوند نیز بر اساس ادعاهای اخیر یا جدید می توانند خودسرانه دستگیر شوند. احکام زندان طولانی تحت شرایط سخت ممکن است. برای اتهامات جدی تر، مجازات بدنی یا مجازات اعدام نیز قابل اعمال است.

مفاد قانون کیفری به صورت مبهم بیان شده است و می تواند انواع رفتارهای روزمره را پوشش دهد، بدون اینکه این موضوع از قبل برای کسانی که تحت تأثیر قرار می گیرند روشن شود.

جرایمی مانند «جاسوسی»، «تروریسم» یا به اصطلاح «فساد فی الارض» که مجازات آنها حبس طولانی مدت یا حتی مجازات اعدام است، می‌تواند از طریق بیانیه‌های خصوصی، اشتراک‌گذاری، اظهار نظر یا لایک کردن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام شود. سوابق شخصی مانند فیلم ها و عکس های روی تلفن همراه، یادداشت های روزانه و سایر یادداشت ها و همچنین مخاطبین خصوصی نیز می توانند به عنوان مدرک استفاده شوند.

هشدار سفر به ایران وجود دارد، لطفا از سفر به ایران خودداری کنید.

به طور خاص، از «گردشگری ماجراجویانه» با دوچرخه، موتور سیکلت خودداری کنید، زیرا خطر دستگیری خودسرانه بسیار زیاد است.

به ویژه اگر در گذشته انتقاداتی نسبت به کشور و نظام سیاسی آن داشته اید، به ایران سفر نکنید.

توجه داشته باشید که ابراز عقیده و اقداماتی که نه تنها در ایران، بلکه در آلمان انجام می‌شود، می‌تواند در ایران انتقادی تلقی شود و در نتیجه منجر به عواقب جنایی در آنجا شود. این از قبل شامل شرکت در تظاهرات انتقادی از رژیم در آلمان، به اشتراک گذاشتن یا لایک کردن پست دیگران در انتقاد از دولت، یا داشتن ویدئوها یا عکس های انتقادی از دولت در تلفن همراه خود می شود.

قبل از ورود به کشور، عکس ها و اسناد مرتبط با سیاسی را حذف کنید.

در صورت دستگیری، داروهای کاملا ضروری را به مقدار کافی همراه داشته باشید تا چند روز دوام داشته باشد.

در صورت بازداشت طولانی‌مدت، ترتیباتی را برای امور حقوقی خانواده (مثلاً حضانت فرزندان یا مراقبت از بستگان نیازمند مراقبت) انجام دهید و در صورت لزوم، وکالت‌نامه‌ای برای انجام تعهدات خصوصی و حرفه‌ای خود از طرف شما اعطا کنید. .

لطفاً به اطلاعات مربوط به امنیت - وضعیت سیاسی داخلی و ویژگی های حقوقی توجه کنید.

لطفاً به اطلاعات زیر ورود و گمرک در مورد کنترل‌های ورود و رد کردن نیز توجه داشته باشید.

دوتابعیتی

وزارت خارجه فدرال بر خطرات خاص اقامت در ایران برای افراد دوتابعیتی تاکید می کند:

اتباع خارجی که از نظر مقامات ایرانی تابعیت ایرانی نیز دارند، تنها با گذرنامه ایرانی خود می توانند وارد ایران شوند. مقامات ایرانی درخواست گذرنامه ایرانی و ورود به کشور را به عنوان اعلام تابعیت ایرانی می دانند و از آن به عنوان بهانه ای برای محروم کردن آلمانی ها از حق کمک کنسولی از سفارت آلمان استفاده می کنند. همچنین نگاه کنید به امنیت - اوضاع سیاسی داخلی و ورود و آداب و رسوم - دو تابعیتی آلمانی-ایرانی.

افراد دوتابعیتی که تابعیت ایرانی نیز دارند، به ویژه در معرض بازجویی و/یا دستگیری بدون دلایل موجه هستند. تعداد فزاینده ای از موارد وجود دارد که در آن از خروج افراد دوتابعیتی از کشور در فرودگاه جلوگیری می شود یا ممنوعیت خروج اعمال می شود، از جمله در مورد افرادی که در آلمان زندگی می کنند. اعضای خانواده زندانیان نیز مرتباً تحت فشار زیادی قرار می گیرند.

لطفاً به هشدار سفر و درخواست خروج از کشور برای همه شهروندان آلمانی در ایران توجه داشته باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که نمایندگی مسئول آلمان در خارج از کشور فقط می تواند به میزان بسیار محدودی پشتیبانی کنسولی را ارائه دهد و نمی تواند از شما در برابر تعقیب کیفری محافظت کند که گاهی اوقات می تواند قابل توجه باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که از پاسپورت ایرانی خود برای ورود به کشور استفاده کنید.