Loading...

تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در رسانه های آلمان

image
۱۶ تیر ۱۴۰۳

تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در رسانه های آلمان

تلویزیون برلین RBB – Abendschau

۲۹ ژوئن ۲۰۲۴  - ساعت ۱۹۳۰

خبرنگار: آنها برای یک ایران دموکراتیک و علیه بنیادگرایی اسلامی اعتراض می‌کنند. بسیاری امروز به ببل‌پلاتس آمده‌اند تا یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری نارضایتی خود را ابراز کنند و نمادی برای تغییر باشند. پلیس از حدود ۶۰۰۰ شرکت‌کننده سخن می‌گوید، در حالی که برگزارکنندگان از ۱۵۰۰۰ نفر خبر می‌دهند. یکی از آنها فعال سیاسی حنیف ماهوتچیان است. او شرایط در وطنش را غیرقابل تحمل می‌داند. 

حنیف ماهوچیان: " هدف نشان دادن حضور ما است، در وسط فوتبال جام ملت‌های اروپا، در وسط موج گرما که هم‌اکنون داریم، واقعاً این تعداد زیادی از افراد را به اینجا آوردیم تا این مراسم را به این شکل قوی سازماندهی کنیم. این البته همه چیز نیست. ما امضاهای هزاران پارلمانتر و قانون‌گذار اروپایی را داریم که از طرح ده‌ماده‌ای پشتیبانی می کنند و هدف ما حمایت و برجسته کردن آن است.” 

خبرنگار: طرح ده‌ماده‌ای اپوزیسیون ایران برای یک کشور آزاد، زیرا با رژیم ملاها در حاکمیت نمی‌توان در ایران به پیش رفت. 

حنیف ماهوچیان: "یک ایران با این همه گروه‌های قومی مختلف و این همه ادیان مختلف که در آزادی و صلح زندگی کنند. مردان و زنان باید در خاورمیانه از حق مساوی برخوردار باشند و من آرزو می‌کنم که در ایران دموکراسی‌ای داشته باشیم که دین و سیاست از یکدیگر جدا باشند و هر فرد بتواند آزادانه زندگی کند، هرطور که می‌خواهد."

خبرنگار:  آینده سیاسی ایران می‌تواند در ۵ ژوئیه تصمیم‌گیری میشود. قرار است در آن زمان دور دوم انتخابات برگزار شود.

https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2024/06/berlin-mitte-demonstration-iran-praesidentschaftswahlen-mullah-ebrahim-raisi.html

 

Image

 

28.6.2024

بقلم: اشتفان آندراس گاسدورف [سردبیر روزنامه تاگس اشپیگل]

تظاهرات بزرگ در برلین در مورد انتخابات در ایران: دهها هزار نفر علیه آخوندها

سیاستمداران آلمانی و اروپایی از مبارزه ایرانیان تبعیدی علیه " سرکوبی وحشیانه" حمایت می کنند. ریتا زوسموت ، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) تحت تأثیر"، اراده و عزم آتشین در برق چشمان آنها " قرار گرفته است.

دهها هزار ایرانی می ‌خواهند روز شنبه در برلین تجمع کنند تا در اعتراض، به گفته آنها، انتخابات "غیر دموکراتیک" ریاست جمهوری در ایران که روز قبل از آن برگزار شده، اعتراض کنند. به درخواست "شورای ملی مقاومت ایران" آنها از سراسر آلمان برای شرکت به یک تظاهرات بزرگ به پایتخت خواهند آمد.

ایرانیان تبعیدی از سوی سیاستمداران برجسته حمایت می شوند، از جمله توسط ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ)، فرانتس جوزف یونگ وزیر پیشین دفاع فدرال، پتر آلتمایر وزیر سابق صدراعظمی، سناتور دموکرات آمریکا رابرت توریسلی و آلخو ویدال کوادراس از اسپانیا، نایب رئیس پارلمان اروپا تا سال ۲۰۱۴. وی در نوامبر سال گذشته هدف سوء قصد ماموران رژیم ایران در مادرید قرار گرفته بود.

هدف از تظاهرات گسترده ای که برای روز بعد از "انتخابات ساختگی ریاست جمهوری" آخوندها برنامه ریزی شده، این است که اتحادیه اروپا "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داده و همچنین مبارزه "واحدهای مقاومت"- کانونهای شورشی- در ایران را به رسمیت بشناسد.

صدها نماینده مجلس در کنار ایرانیان تبعیدی

۱۶۰ نماینده مجلس فدرال و حدود ۳۵۰ نماینده پارلمان ایالتی و سیاستمداران محلی پیشتر بیانیه ای را امضا کرده اند که در آن از مقاومت حمایت شده و خواستار سیاست سخت تری علیه رژیم آخوندی شده اند.

   Image                 

حمایت از ایرانیان در تبعید: ریتا زوسموت

این بیانیه، از جمله، توسط  زوسموت، هورست تلتچیک، مشاور پیشین صدراعظم و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و کریستف دگنهارت، حقوقدان و کارشناس برجسته قانون اساسی، حمایت شده است. این ابتکار توسط کمیته راهپیمایی "ایران آزاد" نیز حمایت می شود. کریستینا-ماریا بامل، کشیش کلیسای انجیلی برلین-براندنبورگ نیز عضو این کمیته می باشد.

سالهاست که دیگر در لیست تروریستی آمریکا قرار ندارد 

شورای ملی مقاومت ایران مدتهاست که باید از خود در برابر این انتقاد که این شورا صرفا  بازوی سیاسی مجاهدین خلق است، دفاع می کرد. انتقادی که همچنان  مورد بحث می باشد، اما از سپتامبر ۲۰۱۲ هم شورای ملی مقاومت ایران و هم سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی در ایالات متحده  خارج شده اند. از آن زمان تا کنون، مریم رجوی، رهبر آن بارها توسط کنگره آمریکا به عنوان یک صاحب نظر و کارشناس طرف گفتگو بوده است.

نام شورای ملی مقاومت ایران، که در سال ۱۹۸۱ در پاریس توسط ابوالحسن بنی ‌صدر و مسعود رجوی از مجاهدین خلق در پاریس تأسیس شد، از سال ۲۰۰۹ هیچگاه در گزارش سالانه  اداره حراست از قانون اساسی آلمان برده نشده که این مورد نیز در باره فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق ایران نیز صدق می کند.

شورای ملی مقاومت ایران خود را پارلمانی در تبعید می داند و۵۵۰ عضو دارد. زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ)  دوازده سال است که از نگرانی ها و خواسته های ایرانیان تبعیدی حمایت می کند. زوسموت در گفتگو با تاگس اشپیگل گفت: در ابتدا، وزارت امور خارجه ارتباط با شورای ملی مقاومت ایران را " تقریبا" ممنوع کرده بود، اما این ممنوعیت دیگر "به پایان رسیده است". در آن سالها به خاطر برخی چیزهای احمقانه، دعوا های حقوقی زیادی وجود داشت. او همیشه حواسش جمع است، مثلا وقتی گفته می شود  که آنها یک واحد رزمنده مسلمان هستند. صدای مبارزه، "اما صلح آمیز". آنها دیگر سلاح حمل نمی کنند.

از نظر  زوسموت، شکی در مورد " آزار و اذیت وحشیانه" ایرانیان وجود ندارد.

وی در مورد شورای ملی مقاومت ایران می گوید: "وقتی شما، اراده و عزم آتشین نبرد را در برق چشمان آنها تجربه می کنید، من از چنین نبرد و مبارزه ای حمایت می کنم. "پشتیبانی از این مبارزه تنها از سوی سیاستمداران آلمانی نیست بلکه بسیاری در اتحادیه اروپا از جمله سیاستمداران لهستانی و سوئدی نیز از آن حمایت می کنند.  


https://www.tagesspiegel.de/politik/grossdemonstration-in-berlin-zur-wahl-im-iran-zehntausende-gegen-die-mullahs-11922560.html 

روزنامه برلینر سایتونگ 29 ژوئن 2024

ایرانیان مقیم برلین در تظاهرات علیه رژیم ملاها

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، معترضان از آلمان و اتحادیه اروپا خواستار موضع‌گیری سخت‌تری علیه رهبری دولت شدند.

بقلم کریستین شوآگر

۲۹.۰۶.۲۰۲۴ ساعت ۱۳:۴۰

Image  

رهبر عالی ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، پس از دادن رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری از ساختمان خارج می‌شود.  

بلوار کارل مارکس در مرکز برلین از ساعت ۶ صبح شنبه کاملاً مسدود شده است. تا بعدازظهر اتوبوس‌هایی در هر دو جهت، هر کدام در سه ردیف، پارک کرده‌اند. این اتوبوس‌ها از سراسر کشور آمده‌اند و شرکت‌کنندگانی را به پایتخت آورده‌اند که قصد دارند در تجمعی در میدان ببل شرکت کنند. به گفته برگزارکنندگان، حدود ۷۰۰ اتوبوس حضور دارند و از بیش از ده هزار شرکت‌کننده صحبت می‌کنند. این تجمع که ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود، علیه رژیم ایران است. آنان از آلمان و اتحادیه اروپا می‌خواهند که دیگر با رهبری "جمهوری اسلامی" سازش نکنند. شورای ملی مقاومت که میان ایرانیان مقیم خارج مورد جنجال است، این تظاهرات را فراخوانده است.

این تظاهرات یک روز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران برگزار می‌شود که نتایج آن برای یکشنبه انتظار می‌رود. جواد دبیران، سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران، گفت: "این انتخابات بر اساس فهم دموکراتیک برگزار نشده است. شش نامزد دست‌چین شده‌اند. پنج نفر از آنان عضو سپاه پاسداران بودند. یک نفر عضو کمیته مرگ بود که در سال ۱۹۸۸ حدود ۳۰ هزار زندانی سیاسی را در عرض چند ماه اعدام کرد." بیشتر قربانیان از مجاهدین خلق بودند. یک مجاهد خلق نیز در سال ۱۹۸۱ شورای ملی مقاومت را در پاریس تأسیس کرد.

دبیران می گوید: “رئیس‌جمهور سابق، ابراهیم رئیسی نیز عضو کمیته مرگ بود و به رهبر دینی علی خامنه‌ای وفادار بود". رئیسی اخیراً در ایران در اثر سقوط یک هلیکوپتر جان باخت. دبیران ادامه می دهد: "این یک ضربه سنگین برای رژیم است. زیرا خامنه‌ای در پنج سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در رئیسی کرده بود تا جانشینی خود را تضمین کند."

در همین حال، دبیران و سازمان او با دفترشان در برلین-شمارگندورف نشانه‌هایی از مقاومت مداوم در وطن خود می‌بینند. این فعال سیاسی می گوید: “انتخابات اخیر مجلس چنین نشانه‌ای است" او ادامه می دهد: “در دور اول انتخابات در مارس تنها ۷.۸ درصد از واجدین شرایط رأی دادند. در ماه مه، نامزد برتر در تهران تنها ۳.۵ درصد آرا را به دست آورد." از برلین، ایرانیان مقیم خارج اکنون می‌خواهند سیگنالی ارسال کنند.”

از جمله افرادی که به این تجمع دعوت شده‌اند، ریتا زوسموت و جوزف یونگ هستند: رئیس سابق بوندستاگ و وزیر دفاع پیشین، هر دو از حزب CDU. افرادی مانند پتر آلتمایر، آندسته اعضایی که تمایلات چپ‌گرایانه لیبرال و حقوق بشری دارند، از شورای مقاومت حمایت می‌کنند

در برلین، بسیاری از شرکت‌کنندگان از ظهر به صورت گروهی از بلوار کارل مارکس از طریق خیابان کارل لیبکنشت به سمت خیابان “آندر دن لیندن” حرکت کردند.

Image  

 

ان ت فاو: n-TV

پنجشنبه  7  تير 1403 - 27 ژوئن 2024  

خیلی ها رای را تحریم می کنند

نویسنده: مارکوس لیپولد Markus Lippold

پس از مرگ رئیس جمهور، ایران جانشین وی را انتخاب می کند. نامزدها به صورت دستی انتخاب می شوند و اکثریت تندرو هستند. اما بسیاری از رای دهندگان اصلا رای نمی دهند. زیرا رئیس جمهور قدرت کمی دارد. و تجارب اعتراضات توده ای همچنان تاثیر خود را دارد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران مردم را به خیابان می آورد. اما نه آن طور که صاحبان قدرت در تهران دوست دارند. اپوزیسیون ایران با شعار «ایران آزاد» انتظار دارد ده‌ها هزار نفر در تظاهرات بزرگ روز شنبه در برلین شرکت کنند. هدف نشان دادن آلترناتیوی برای جمهوری اسلامی موجود است: یک دولت دموکراتیک و سکولار. در فراخوان تظاهرات آمده است: «زمان انتخابات نیست، بلکه زمان انقلاب است». انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه برگزار می شود به عنوان یک مسخره بازی توصیف می شود.

https://www.n-tv.de/politik/Der-Iran-waehlt-einen-machtlosen-Praesidenten-aber-viele-Menschen-bleiben-lieber-zuhause-article25048090.html

راديو تلويزيون برلينrbb24 شنبه   9  تير 1403 - 29 ژو

Image

هزاران ایرانی تبعیدی علیه دیکتاتوری در برلین تظاهرات کردند
  

29 ژوئن 2024، برلین: شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم های ایران را به اهتزاز در می آورند. به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شورای ملی مقاومت ایران برای تجمع در برلین فراخوان داده است.

صدا: rbb24 Inforadio | 29 ژوئن 2024 | صدای اصلی: سحر سنایی | تصویر: dpa/Hannes P Albert

به روز رسانی انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر در ایران برگزار می شود - منتقدان از آن به عنوان یک انتخابات ساختگی انتقاد می کنند.

هزاران ایرانی تبعیدی روز شنبه در برلین تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندها تظاهرات کنند.

Image

هزاران ایرانی تبعیدی روز شنبه در برلین میته تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندی در سرزمین خود تظاهرات کنند. بسیاری از تظاهرکنندگان به جای نشان ملی که نشان ایران از زمان انقلاب اسلامی بوده است، پرچم های ایران را که دارای نماد شیر بود، در دست داشتند.

پلیس برلین به rbb گفت که تا کنون حدود 6000 شرکت کننده در بلوار Unter den Linden بین Bebelplatz و Pariser Platz آمده اند. ما انتظار نداریم که این تعداد بیشتر از این افزایش یابد. پلیس با اورژانس 130 در محل حضور دارد.

Karl-Marx-Allee بین Strausberger Platz و Alexanderplatz از صبح روز شنبه به دلیل تظاهرات بسته شده است. اتوبوسهای مسافرتی در هر دو جهت در آنجا پارک شده بودند تا شرکت کنندگان در تظاهرات را به داخل شهر ببرند. سحر سنایی فعال ایرانی در شبکه rbb24 Inforadio درباره ۷۰۰ اتوبوس تنها از آلمان صحبت کرد که قرار است وارد برلین شوند. در مجموع، او انتظار دارد ده ها هزار شرکت کننده از سراسر اروپا داشته باشند.

دور دوم انتخابات جمعه آینده

این تظاهرات به ویژه علیه انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. سنایی از اینکه فقط خادمان عالی ترین رهبر دینی به عنوان نامزد پذیرفته شده اند شکایت کرد. بنابراین این یک انتخابات ساختگی است.

رئیس جمهور جدید ایران جمعه آینده در دور دوم انتخابات میان مسعود پزشکیان اصلاح طلب و سعید جلیلی از تندروها تعیین می شود. همانطور که وزارت کشور در تهران روز شنبه اعلام کرد، پزشکیان، وزیر سابق بهداشت در دور اول رای گیری بیشترین آرا را به دست آورد، اما اکثریت مطلق لازم را از دست داد.

انتخابات زودهنگام پس از مرگ ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی در یک سانحه هلیکوپتر در ماه مه ضروری شد.

پخش: rbb24 Inforadio، 29 ژوئن 2024، ساعت 11:00 صبح

https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2024/06/berlin-mitte-demonstration-iran-praesidentschaftswahlen-mullah-ebrahim-raisi.html

 

  Image

اونترنمن هویته Unternehmen-Heute 

شنبه   9  تير 1403 - 29 ژوئن 2024  ساعت19:46
هزاران ایرانی تبعیدی در برلین علیه انتخابات ریاست جمهوری «شاهی» تظاهرات کردند   

Image

تظاهرات در برلین تصویر: خبرگزاری فرانسه

چندین هزار تن از اعضای اپوزیسیون ایرانی و حامیان آنها در برلین علیه رهبری ایران و انتخابات ریاست جمهوری "نمایش" تظاهرات کردند. شورای ملی مقاومت ایران خواستار اعتراض شد.

چندین هزار تن از اعضای اپوزیسیون ایرانی و حامیان آنها در برلین علیه رهبری ایران و انتخابات ریاست جمهوری "نمایش" تظاهرات کردند. جواد دبیران، سخنگوی آلمان شورای ملی مقاومت ایران به خبرگزاری فرانسه گفت: این انتخابات یک شکست کامل است و نشان می دهد که رژیم مشروعیت ندارد. ایرانی ها این رژیم را نمی خواهند».

شورای مقاومت یکی از بزرگترین گروه های مخالف ایرانی در تبعید است. این شاخه سیاسی مجاهدین خلق است که در ایران در زمره «تروریست» قرار دارد و از سال 1981 در آنجا ممنوع شده است.

یک معترض ایرانی که گفت اهل ایالات متحده است و از ذکر نام خودداری کرد، گفت: «این رژیم هر روز مردم را می کشد. بسیاری از شرکت کنندگان پرچم شورای مقاومت را به اهتزاز درآوردند. مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران که از فرانسه سخنرانی می‌کرد، در یک کنفرانس ویدئویی تحریم انتخابات را سیلی بر صورت حاکمان ایران دانست. مشارکت رای دهندگان، که مقامات ایرانی گفتند حدود 40 درصد بوده است، در واقع بسیار کمتر بود.

بر اساس اطلاعات رسمی، مسعود پزشکیان نامزد اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۴۲.۴ درصد آرا را به دست آورد و سعید جلیلی تندرو با ۳۸.۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. دو نامزد جانشین ابراهیم رئیسی که در سانحه تصادف جان خود را از دست داد، در دور دوم انتخابات جمعه آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

https://unternehmen-heute.de/news.php?newsid=6617912
 

  Image

راديوتلويزيون برلين 24 rbb شنبه   9  تير 1403 - 29 ژوئن 2024  ساعت15:57  

رقابت در انتخابات ریاست جمهوری

Image

هزاران ایرانی تبعیدی علیه دیکتاتوری در برلین تظاهرات کردند 

29 ژوئن 2024، برلین: شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم های ایران را به اهتزاز در می آورند. به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شورای ملی مقاومت ایران برای تجمع در برلین فراخوان داده است.

صدا: rbb24 Inforadio | 29 ژوئن 2024 | صدای اصلی: سحر سنایی | تصویر: dpa/Hannes P Albert

به روز رسانی انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر در ایران برگزار می شود - منتقدان از آن به عنوان یک انتخابات ساختگی انتقاد می کنند. هزاران ایرانی تبعیدی روز شنبه در برلین تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندها تظاهرات کنند.

هزاران ایرانی تبعیدی روز شنبه در برلین میته تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندی در سرزمین خود تظاهرات کنند. بسیاری از تظاهرکنندگان به جای نشان ملی که نشان ایران از زمان انقلاب اسلامی بوده است، پرچم های ایران را که دارای نماد شیر بود، در دست داشتند.

پلیس برلین به rbb گفت که تا کنون حدود 6000 شرکت کننده در بلوار Unter den Linden بین Bebelplatz و Pariser Platz آمده اند. ما انتظار نداریم که این تعداد بیشتر از این افزایش یابد. پلیس با اورژانس 130 در محل حضور دارد.

Karl-Marx-Allee بین Strausberger Platz و Alexanderplatz از صبح روز شنبه به دلیل تظاهرات بسته شده است. اتوبوسهای مسافرتی در هر دو جهت در آنجا پارک شده بودند تا شرکت کنندگان در تظاهرات را به داخل شهر ببرند. سحر سنایی فعال ایرانی به شبکه rbb24 Inforadio درباره ۷۰۰ اتوبوس تنها از آلمان صحبت کرد که قرار است وارد برلین شوند. در مجموع، او انتظار دارد ده ها هزار شرکت کننده از سراسر اروپا داشته باشند.

دور دوم انتخابات جمعه آینده

این تظاهرات به ویژه علیه انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. سنایی از اینکه فقط خادمان عالی ترین رهبر دینی به عنوان نامزد پذیرفته شده اند شکایت کرد. بنابراین این یک انتخابات ساختگی است.

رئیس جمهور جدید ایران جمعه آینده در دور دوم انتخابات میان مسعود پزشکیان اصلاح طلب و سعید جلیلی از تندروها تعیین می شود. همانطور که وزارت کشور در تهران روز شنبه اعلام کرد، پزشکیان، وزیر سابق بهداشت در دور اول رای گیری بیشترین آرا را به دست آورد، اما اکثریت مطلق لازم را از دست داد.

انتخابات زودهنگام پس از مرگ ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی در یک سانحه هلیکوپتر در ماه مه ضروری شد.

پخش: rbb24 Inforadio، 29 ژوئن 2024، ساعت 11:00 صبح

https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2024/06/berlin-mitte-demonstration-iran-praesidentschaftswahlen-mullah-ebrahim-raisi.html

  Image

فوكوس Focus شنبه   9  تير 1403 - 29 ژوئن 2024  ساعت16:39
 

به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری - هزاران ایرانی تبعیدی در برلین علیه رژیم آخوندی تظاهرات کردند.
dpa

  Image

شرکت کنندگان در این تجمع پرچم های ایران را به اهتزاز در می آورند. به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شورای ملی مقاومت ایران فراخوان تجمع در برلین را داده است.dpa

هزاران نفر در برلین به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری علیه حاکمان ایران به خیابان ها آمدند. یک سخنگوی پلیس گفت که بعد از ظهر شنبه، پلیس حدود 6000 تظاهرکننده را در اطراف Bebelplatz و خیابان Unter den Linden شمارش کرد.

به گفته پلیس، 8000 نفر در این تجمع ثبت نام کردند. این فراخوان از سوی شورای به اصطلاح ملی مقاومت ایران صورت گرفت که از ده ها هزار شرکت کننده در روز شنبه صحبت کرد. گفته می شود آنها با صدها اتوبوس از سراسر آلمان به برلین سفر کرده اند. نمایندگان بوندستاگ نیز در این مراسم سخنرانی می کنند. به گفته شورای مقاومت، اعتراض علیه رژیم آخوندی در کشور است. عده زیادی پرچم دولتی ایران قبل از انقلاب را با شیر طلایی در وسط به اهتزاز درآوردند.

هزاران تبعیدی ایرانی در برلین علیه رژیم آنجا تظاهرات کردند

در ایران، حدود 61 میلیون نفر روز جمعه برای انتخاب رئیس جدید دولت فراخوانده شدند. نظام سیاسی ایران از انقلاب 1979 ترکیبی از ویژگی های جمهوری خواهی و تئوکراتیک بوده است. با این حال، انتخابات آزاد وجود ندارد: کمیته کنترل شورای نگهبان همیشه کاندیداها را از نظر شایستگی بررسی می کند. همانطور که سرکوب اعتراضات در سال های اخیر نشان داده است، انتقاد اساسی از نظام قابل تحمل نخواهد بود.

  Image

برلينركورير BerlinerKurier شنبه   9  تير 1403 - 29 ژوئن 2024  ساعت19:28

هزاران تبعیدی ایرانی در برلین تظاهرات کردند
رئیس جمهور جدید در ایران انتخاب می شود. هزاران نفر در برلین علیه رژیم در این کشور تظاهرات کردند

Image

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز شنبه در برلین علامت پیروزی را نشان می دهند. به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شورای ملی مقاومت ایران به تجمع اعتراضی فراخوان داد - هزاران تظاهرکننده حاضر شدند.

Hannes P. Albert/dpa

هزاران نفر در برلین به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری علیه حاکمان ایران به خیابان ها آمدند. یک سخنگوی پلیس گفت که بعد از ظهر شنبه، پلیس حدود 6000 تظاهرکننده را در اطراف Bebelplatz و خیابان Unter den Linden شمارش کرد. به گفته پلیس، 8000 نفر در این تجمع ثبت نام کردند. با این حال، شورای ملی مقاومت ایران که خواستار این اعتراض شده بود، خالی از بحث نیست.

شورای مقاومت ملی از ده ها هزار شرکت کننده صحبت کرد. گفته می شود آنها با صدها اتوبوس از سراسر آلمان به برلین سفر کرده اند. نمایندگان بوندستاگ نیز در این مراسم سخنرانی کردند. به گفته شورای مقاومت، اعتراض علیه رژیم آخوندی در کشور است. عده زیادی پرچم دولتی ایران قبل از انقلاب را با شیر طلایی در وسط به اهتزاز درآوردند.

Image

انتخابات آزاد در ایران وجود ندارد

در ایران، حدود 61 میلیون نفر روز جمعه برای انتخاب رئیس جدید دولت فراخوانده شدند. نظام سیاسی ایران از انقلاب 1979 ترکیبی از ویژگی های جمهوری خواهی و تئوکراتیک بوده است. با این حال، انتخابات آزاد وجود ندارد: کمیته کنترل شورای نگهبان همیشه کاندیداها را از نظر شایستگی بررسی می کند. همانطور که سرکوب اعتراضات در سال های اخیر نشان داده است، انتقاد اساسی از نظام قابل تحمل نخواهد بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز شنبه در برلین پرچم های ایران را به اهتزاز درآوردند. به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شورای ملی مقاومت ایران دعوت به تجمع کرده است.

Hannes P. Albert/dpa

 

  Image
خبرگزاری آلمان dpa شنبه   9  تير 1403 - 29 ژوئن 2024  ساعت18:38
هزاران تبعیدی ایرانی در برلین تظاهرات کردند
Image  

برلین (dpa) - هزاران نفر در برلین به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری علیه حاکمان ایران به خیابان ها آمدند. یک سخنگوی پلیس گفت که بعد از ظهر شنبه، پلیس حدود 6000 تظاهرکننده را در اطراف Bebelplatz و خیابان Unter den Linden شمارش کرد. به گفته پلیس، 8000 نفر در این تجمع ثبت نام کردند.

این فراخوان از سوی شورای به اصطلاح ملی مقاومت ایران صورت گرفت که از ده ها هزار شرکت کننده صحبت می کرد. گفته می شود آنها با صدها اتوبوس از سراسر آلمان به برلین سفر کرده اند. نمایندگان بوندستاگ نیز در این مراسم سخنرانی کردند. به گفته شورای مقاومت، اعتراض علیه رژیم آخوندی در کشور است. عده زیادی پرچم دولتی ایران قبل از انقلاب را با شیر طلایی در وسط به اهتزاز درآوردند.

در ایران، حدود 61 میلیون نفر روز جمعه برای انتخاب رئیس جدید دولت فراخوانده شدند. نظام سیاسی ایران از انقلاب 1979 ترکیبی از ویژگی های جمهوری خواهی و تئوکراتیک بوده است. با این حال، انتخابات آزاد وجود ندارد: کمیته کنترل شورای نگهبان همیشه کاندیداها را از نظر شایستگی بررسی می کند. همانطور که سرکوب اعتراضات در سال های اخیر نشان داده است، انتقاد اساسی از نظام قابل تحمل نخواهد بود.

https://de.nachrichten.yahoo.com/tausende-exil-iraner-protestieren-berlin-174628609.html