Loading...

سند محرمانه اوکراین: غرب احتمالا باید به کارخانه‌های سوریه و ایران حمله کند

image
04-10-2023

سند محرمانه اوکراین: غرب احتمالا باید به کارخانه‌های سوریه و ایران حمله کند

 نقل از : واتسن Watson جمعه  29 سپتامبر 2023  
                    

پهپادهای رزمی اغلب در اوکراین استفاده می شوند.

سند محرمانه اوکراین: غرب احتمالا باید به کارخانه‌های سوریه و ایران حمله کند

اوکراین در جنگ با متجاوز روسیه، غرب را در کنار خود دارد. ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در حال تامین سیستم های تسلیحاتی مدرن هستند؛ تانک های آبرام از ایالات متحده به تازگی وارد منطقه جنگی شده اند. رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی نیز مدت هاست که خواستار موشک های کروز با برد بسیار زیاد است.

منتقدان می ترسند که اوکراین بتواند از این وسیله برای حمله به روسیه در خاک روسیه استفاده کند و احتمالاً جنگ ممکن است بیشتر شود. اسناد محرمانه ای که روزنامه بریتانیایی "گاردین" ادعا می کند اکنون ارزیابی کرده است نشان می دهد که اوکراین نیز از متحدان غربی - و نه فقط در روسیه - انتظار حملات ملموس دارد. 

کشف اجزای اتحادیه اروپا در پهپادهای ایرانی

به طور خاص، این احتمالاً مربوط به حملات علیه کارخانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه و روسیه و همچنین ایران است. از آنجا که نه تنها اوکراین در سراسر جهان حامیان دارد، بلکه روسیه نیز دارای یک شبکه است. به عنوان مثال، ایران پهپادهای جنگی را در اختیار متجاوز قرار می دهد. پوتین همچنین با چین و کره شمالی متحد شده است.

ایران و سوریه عمدتاً هواپیماهای بدون سرنشین را به روسیه می‌رسانند. و بر اساس گزارشی که گاردین به آن اشاره کرده است، پهپادهای کامیکازه ایران که در حملات اخیر به شهرهای اوکراین استفاده شده است، حاوی قطعاتی از اروپا هستند.

  

پهپادهای ایرانی ظاهراً اغلب به اجزای غربی مجهز هستند.تصویر: ارتش ایران/ap/بدون اعتبار

این از سند محرمانه ای که کی یف برای متحدان غربی خود ارسال کرده و درخواست موشک های دوربرد برای حمله به سایت های تولیدی در روسیه، ایران و سوریه کرده است، آشکار می شود. بر اساس این گزارش، در سه ماه گذشته بیش از 600 پهپاد از این دست با فناوری غربی استفاده شده است.

به طور خاص، این در مورد وسایل الکترونیکی غربی است که در پهپادها یافت می شود. نام پنج شرکت به عنوان سازنده قطعات ذکر شده است. «گاردین» می نویسد:

در میان تولیدکنندگان شرکت‌هایی هستند که مقر آنها در کشورهای ائتلاف تحریم‌ها قرار دارند: ایالات متحده، سوئیس، هلند، آلمان، کانادا، ژاپن و لهستان.

با این حال، شرکت ها به سختی می توانند کاری در مورد آن انجام دهند. زیرا آن طور که این روزنامه می نویسد، ایران تولید خود را به حدی تنظیم کرده است که بتواند از قطعات تجاری برای سامانه های تسلیحاتی خود استفاده کند. به عنوان مثال، تراشه های دستگاه های الکتریکی.

علاوه بر این، گفته می شود که ایران تولید خود را گسترش داده و اکنون از یک کارخانه سوری نیز استفاده می کند. با این حال، ایران احتمالا فقط قطعات پهپادها را تامین خواهد کرد که سپس مستقیماً در روسیه مونتاژ خواهند شد. به این ترتیب دولت ایران خواستار فاصله گرفتن از ارسال تسلیحات به روسیه است.

ایران رسما نمی خواهد به عنوان تامین کننده تسلیحات پوتین دیده شود 

اما نه تنها پهپادها و اجزای غربی آنها بخشی از این گزارش هستند، بلکه پیشنهادات مشخصی از اوکراین در مورد اینکه متحدان غربی اکنون چگونه باید پیش بروند نيز بخشي از اين گزارش است. زیرا اوکراین احتمالاً پیشنهاد انجام حملات موشکی به تأسیسات تولیدی در ایران، سوریه و روسیه را دارد. از منظر اوکراین، حملات نباید توسط نیروهای مسلح شریک انجام شود؛ سربازان اوکراینی می‌توانند به جای آن این کار را انجام دهند. اما تنها در صورتی که شرکا سلاح های لازم را فراهم کنند. این احتمالاً به معنای آنهایی است که قبلاً مکرر گفته شده است.

https://politik.watson.de/international/politik/210378374-ukrainisches-geheimdokument-westen-sollte-wohl-fabriken-im-iran-angreifen