Loading...

روزنامه بیلد آلمان: صندوق پستی آخوندها در آلمان

image
01-05-2024

روزنامه بیلد آلمان: صندوق پستی آخوندها در آلمان

 

یکشنبه 28 آوریل 2024

روزنامه بیلد در شماره روز یکشنبه خود (بیلد آم زونتاگ)  می نویسد: جواد دبیران (۶۲) سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران در برلین به بیلد ام زونتاگ  گفت: "شرکت ماپنا  در دوسلدورف نماینده منافع اقتصادی رژیم ملایان  در آلمان است. مرکز اصلی این شرکت  در تهران ارتباط تنگاتنگی با بنیاد آستان قدس رضوی دارد که از جمله فعالیت آن  تامین مالی ترور حزب الله لبنان است

ترجمه متن کامل مقاله از نظرتان می گذرد:

دوسلدورف - آخوندهای ایران در حال ساخت بمب هسته ای هستند و می خواهند اسرائیل را نابود کنند – اما در حال فعالیت تجاری  میلیونی  در آلمان هستند طبق تحقیقات روزنامه بیلد یکی از شرکت های صنعتی مشکوک شعبه ای پوششی  در دوسلدورف دارد.

در یک ساختمان تجاری، بین ایستگاه اصلی قطار و شهر قدیمی با یک ورودی بدون تزئین و راهرو تاریک، شرکت ماپنا   قرار دارد.

مکانی که در آنجا نمی توان حدس زد که یک شرکت دولتی در آن وجود داشته باشد. فقط یک نام روی صندوق پستی  کهنه که نشان می دهد چه کسی در اینجا مشغول کار است: "عباس علی آبادی" - وزیر اقتصاد ایران، افسر سپاه پاسداران و از افراد معتمد و نزدیک به آخوندها.

علی آبادی سال ها مدیر عامل این شرکت در  دوسلدورف بود. بر اساس ثبت بازرگانی، او چند ماه پس از  رسیدن به  پست وزارت در ایران، این کار را رها کرد، اما در پس زمینه به فعالیت خود ادامه می دهد. این شرکت متعلق به شرکت اصلی ماپنا در تهران، رکن مرکزی اقتصاد ایران است. ماپنا  در زمینه ساخت نیروگاه و تأسیسات تولید نفت فعال است، ۱۵ هزار  کارمند و سالانه دو میلیارد گردش مالی دارد. این شرکت متعلق به بنیاد مذهبی آستان قدس رضوی است که تحت کنترل علی خامنه‌ای (۸۵ ) رهبر مذهبی می باشد.

Image

 

Image

هشدار کارشناسان در باره شرکت دوسلدورف 

کارشناسان در امور  ایران مانند امانوئل اوتولنگی، کارشناس علوم سیاسی (۵۵ ) نسبت به ماپنا  در دوسلدورف هشدار می دهند. این همان چیزی است که او چند سال پیش در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان ایالات متحده توضیح داده بود ( پروتکل نزد روزنامه بیلد ام زونتاگ  می باشد): این شرکت در حال بی اثر کردن تحریم های اقتصادی علیه ایران و انجام تجارت مشکوک با شرکت های تابعه در دبی، ترکیه و چین است.

دولت بریتانیا  سو ظن های جدی‌تری را مطرح می‌کند: این کشور،  شرکت ماپنا  مستقر در دوسلدورف را در فهرست شرکتهای بین‌المللی مظنون به دست داشتن در تولید یا تهیه سلاحهای کشتار جمعی قرار داد.

به گفته کارشناسان، شبکه های شرکتهای پوششی به  ویژه در دوسلدورف و هامبورگ وجود دارد که ایران از طریق آنها  تلاش می کند که  تحریم ها را دور بزند. شبکه ماپنا در اینجا به دلیل حضور برخی چهره ها برجسته است: در کنار علی آبادی وزیر اقتصاد، نام افشین رضایی بر روی صندوق پستی دیده می شود. وی ماپنا در دبی را  اداره می کند و سال ها پیش در آمریکا به دلیل نقض قوانین ضد تروریسم به شش ماه زندان محکوم شده بود.

طهماسب مظاهری (۷۰ ساله) رئیس سابق بانک مرکزی ایران نیز برای ماپنا در  اروپا کار می کرد. وی حتی  در سال ۲۰۱۸ این شرکت در دوسلدورف را  اداره می کرد. ۱۰  سال پیش مظاهری، زمانی که در فرودگاه دوسلدورف با چک ۵۴  میلیون یورویی گرفتار شد، خبرساز شد.

بیلد ام زونتاگ با ماپنا  اروپا تماس گرفت و این شرکت را با این اتهامات مواجه کرد. خانم سی، ۵۰ ساله با موهای جمع شده  بلوند در را باز می کند. او روسری بر سر ندارد. ملایان خود را  در دوسلدورف جهان وطنی نشان می دهند.

Image

رئیس شرکت در مورد فعالیت تجاری خود سکوت می کند

دستیار شرکت  در حال حاضر در حال انجام صورت‌ حساب است و فهرستی از حساب های بانکی در هیپو فراینز بانک، فولکس بانک در شامبورگ و بانک هندی هیندوجا  روی میز خود دارد: مدیر عامل شرکت متعلق به آخوندها ، هومن ع. (۶۷) با امتناع از بیرون آمدن از دفتر خود می گوید که : "علاقه ای به گفتگو ندارد".

طبق تحقیقات روزنامه بیلد ام زونتاگ، ماپنا  اروپا با یک شرکت حمل و نقل بین المللی در ایالت  نوردراین وستفالن همکاری می کند. جالب توجه اینکه : گاهی این شرکت در زمینه تجهیزات صنعتی فعال است ،گاهی در ارتباط با مواد غذایی منجمد . هیچ اطلاعات موثق و وب سایتی وجود ندارد. اداره فدرال کنترل صادرات و اداره  گمرک حاضر به پاسخگویی در برابر سئوالات  نشدند. 

زمانی که ایران توافقنامه هسته ای بین المللی را در سال ۲۰۱۵  امضا کرد و تحریم ها کاهش یافت، ابعاد ارقام تجاری ماپنا  در دوسلدورف بطور فزاینده ای افزایش نجومی  پیدا کرد : حجم فروش از ۴۰  میلیون یورو (۲۰۱۵ ) به ۹۸  میلیون یورو (۲۰۱۸ ) افزایش یافت. از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸  از این توافقنامه، سطح معاملات  کاهش یافته است. شرکای تجاری سابق مانند زیمنس گفتند که ارتباط خود را با ماپنا  قطع کرده اند.

Image

گفته می شود ماپنا به تامین مالی ترور علیه اسرائیل کمک می کند

شورای ملی مقاومت ایران منتقد سرسخت ماینا  است. جواد دبیران (۶۲) سخنگوی این شورا در برلین به بیلد ام زونتاگ  گفت: "شرکت ماپنا  در دوسلدورف نماینده منافع اقتصادی رژیم ملایان  در آلمان است. مرکز اصلی این شرکت  در تهران ارتباط تنگاتنگی با بنیاد آستان قدس رضوی دارد که از جمله فعالیت آن  تامین مالی ترور حزب الله لبنان است

https://www.bild.de/politik/inland/firma-in-duesseldorf-unter-verdacht-der-deutsche-briefkasten-der-mullahs-662a2c94e081fc051c5b773b