Loading...

مسمومیت تبهکارانه دختران دانش آموز در آئینه رسانه های خارجی

image
02-03-2023

مسمومیت تبهکارانه دختران دانش آموز در آئینه رسانه های خارجی

Figaro International

سایت فیگارو ـ خبرگزاری فرانسه-1مارس 2023

ایران بر اثر قضیه مرموز مسمومیت دختران دانش آموز به لرزه در آمده است

ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموزی که چند هفته است ایران را تکان داده، روز سه‌شنبه با مسمومیت ده‌ها دختر دانش‌آموز در حوالی تهران بازگشت. این رشته حملات به مخالفان تحصیل دختران نسبت داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حدود 35 دانش آموز مدرسه دخترانه خیام  در شهر پردیس در استان تهران پس از ناخوشی "به بیمارستان منتقل شدند". هیچ یک از این دختران دانش آموز درپی استنشاق مواد گازی که اسرارآمیز باقی مانده است، در وضعیت نگران کننده ای قرار نداشتند.

این مسمومیت جمعی پر سر و صدا از اواخر نوامبر آغاز شد که رسانه ها اولین موارد مسمومیت تنفسی صدها دختر حدودا 10 ساله در مدارس شهر مقدس قم را گزارش کردند. برخی از آنها برای مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شدند. وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد، این مسمومیت‌ها کار "افراد خاصی" است که با این اقدام به دنبال "تعطیل کلیه مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه" هستند. و افزود که عاملان برای این از "ترکیبات شیمیایی موجود" در بازار استفاده می کنند، به استثنای موادمورد "مصرف نظامی".

این قضیه موجی از خشم را در کشور برانگیخته، صداهایی سکوت مقامات را در برابر افزایش تعداد مدارس آسیب دیده محکوم کردند. در مواجهه با این نگرانی‌ها، احمدرضا رادان، رئیس پلیس کل کشور، روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهایش "در حال شناسایی مظنونان احتمالی" هستند. در حال حاضر هیچ بازداشتی اعلام نشده است. به گزارش تسنیم، وی وعده داد : "کلیه دستگاه های دولتی در تلاش هستند تا دلهره مردم را از بین ببرند". خبرگزاری فارس به نوبه خود از برگزاری "جلسه اضطراری" در مجلس برای بررسی این موضوع با حضور وزرای آموزش و پرورش، اطلاعات و بهداشت خبر داد.

فعالان مسئولان این حملات را به طالبان در افغانستان و جهادیست های بوکوحرام در غرب آفریقا تشبیه کرده اند که مخالف تحصیل دختران هستند. این ماجرای اسرارآمیز در حالی رخ می دهد که ایران پس از مرگ مهسا امینی... با یک جنبش اعتراضی روبرو است. احمد امیری فراهانی، نماینده قم، این حملات را "اقدامی غیرمنطقی" خواند و گفت که ساکنان شهر مقدس از تحصیل دختران حمایت می کنند.

طبق یک اجماع گسترده، تحصیل برای همه در ایران اجباری است و دختران حتی اکثریت دانشجویان دانشگاه ها را تشکیل می دهند. در همین راستا، معصومه ابتکار، معاون اصلاح‌طلب سابق رئیس‌ جمهور روز سه‌شنبه از مسئولان خواست "یک بار برای همیشه به نقش متعصبان زن‌ستیز پایان دهند". یکی از بزرگان شیعه، آیت الله جواد علوی بروجردی، به نوبه خود از "اظهارات ضد و نقیض مراجع" در مورد منشأ این ماجرا ابراز تاسف کرد. به گزارش خبرگزاری شفقنا، او گفت : "یکی از مقامات مسمومیت عمدی را عنوان می کند در حالی که دیگری نقص سیستم گرم کننده را مقصر می داند... چنین تناقضاتی بی اعتمادی مردم به دولت را تقویت می کند"

https://www.lefigaro.fr/flash-actu/l-iran-secoue-par-une-mysterieuse-affaire-d-empoisonnement-d-ecolieres-20230228

lemonde b4d9b

لوموند1 مارس 2023

ایران : صدها دختر دانش آموز قربانی مسمومیت های عمدی تبهکارانه

-مقامات ضمن تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این حملات که در بیش از پانزده شهر کشور روی داده شروع تحقیقاتی را اعلام کرده اند

«امدادگران، کادر درمانی و والدین وحشت زده و دختران محصل دبیرستانی در وضعیت نگرانی و اضطراب شدید. روز سه شنبه 28 فوریه، دبیرستان خیام واقع در شهرک پردیس در حومه تهران صحنه جنب و جوشی غیر عادی بود. ویدیوهای گرفته شده توسط اشخاص ناشناس که در شبکه های اجتماعی پخش شده، دختران جوانی را نشان می دهد که به سختی تقلا می کنند قدری هوای تازه استنشاق کنند. یکی از آنها فریاد می زند : "نمی توانم نفس بکشم" و صدای زن مسن تری شنیده می شود که می گوید : "دارند دخترانمان را می کشند. دیروز سعادت آباد [محله ای در مرکز تهران] بود. امروز نوبت اینجا شده است".

بیش از سی تن از محصلان این دبیرستان پس از مسموم شدن از طریق مجاری تنفسی شان در شرایط و به دلایلی که همچنان نامعلوم مانده در بیمارستان بستری شده اند. اما واقعیت اینست که مسموم شدن آنها در کادر فهرستی طولانی از سوانح مشابهی رخ می دهد که در بیش از 30 مدرسه دخترانه در چندین شهر از نوامبر 2022 روی داده است. کانال تلویزیونی بی.بی.سی فارسی که از لندن برنامه پخش می کند از دست کم 830 قربانی صحبت می کند که عده زیادی از آنان در بیمارستان بستری شده اند. نشانه ها هر بار یکسان است : حالت تهوع، سردرد، سرگیجه، دشواری تنفس و تپش شدید قلب.   حملات که تمام شواهد از عمدی و تبهکارانه بودن آنها حکایت دارد در شهر مذهبی قم، مرکز حساس اسلام شیعی در ایران آغاز شده است. پس از آن وقایع مشابهی در شهرهای دیگر از جمله بروجرد (غرب) و اردبیل (شمال غرب) روی داده است. به گفته عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مجلس، "دست کم بین ده تا پانزده شهر" هدف این مسمومیت های سریالی قرار داشته اند.

پرتاب یک "شیئی" به داخل حیاط مدرسه

شمار بسیار کمی از رسانه های ایران توانسته اند این موضوع را پوشش خبری بدهند، اما روزنامه "میهن" اخیرا شهادت دو دختر دانش آموز دبیرستان در بروجرد را درج کرده که گفته اند متوجه شده اند که "یک شیئی کوچک شبیه یک بمب یا نارنجک کوچک از بیرون به داخل حیاط مدرسه پرتاب شده و پس از آن مقادیری دود و گاز در هوا پخش شده است".

مقامات به مدت چندین هفته این وقایع را کمرنگ نمائی کرده از "ضعف جسمانی" قربانیان جوان صحبت کرده اند. اما در حالیکه بر شمار قربانیان مرتبا افزوده می شود و این مسمومیت ها در شهرهای بیشتری روی می دهد، برخی از مسئولان شروع به صحبت از خصیصه "عمدی" آنها کرده اند. علیرضا منادی، نماینده مجلس، روز 26 فوریه نوشت که یک "نیت شریرانه" پشت این سوانح است که هدف از آن به نوشته وی "بازداشتن دختران از رفتن به مدرسه است". مقامات شروع تحقیقاتی را اعلام کرده اما تا کنون کسی بازداشت نشده که همین بر خشم و انزجار خانواده ها افزوده است. به گفته بی.بی.سی فارسی، قربانیان و والدینشان از سوی مقامات زیر فشار قرار گرفته اند تا با رسانه ها صحبت نکنند.

انفعال و بی عملی حکومت و حتی رویکرد مماشات گونه آن، بخصوص از آن رو مردم را شوکه کرده که جمهوری اسلامی هیچگاه برای بازداشت مخالفان و اعمال مراقبت و کنترل نزدیک و تنگاتنگ بر فعالیت هائی که تهدید آمیز تلقی می شود نیرو – یا اراده کافی – کم نیاورده است. سرکوب جنبش اعتراضی برخاسته در پی مرگ مهسا امینی 22 ساله... در روز 16 سپتامبر 2022 به کشته شدن دست کم 500 غیرنظامی و بازداشت بیش از 20000 تن منتهی شده است. درمقایسه، چنین به نظر می رسد که عاملان مسمومیت های سریالی فعلا کار خود را بدون اینکه کسی متعرضشان شود، ادامه می دهند.

وزیر بهداشت، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه برای آرام ساختن جو بر "سبک بودن تأثیرات" سم به کار رفته تأکید و در عین حال تصریح کرد که تحقیق در خصوص منشأ این حملات در "حیطه وظایف" وزارتخانه او قرار ندارد. و اما در جامعه ایران صداهائی برخاسته که رژیم را متهم می کند خود پشت این وقایع است و هدف باز پس گرفتن برخی آزادی هایی است که معترضین طی ماههای اخیر بدست آورده اند. در واقع بر شمار زنانی که به نحو فزاینده ای تصمیم می گیرند به رغم قانون حجاب اجباری دیگر موهای خود را نپوشانند افزوده می شود. محمد حبیبی، آموزگار مشهوری که در تهران مقیم است در یک پیام توئیتری هشدار داد که "سلب مجدد آزادی پوشش که به یمن تظاهرات اعتراضی بدست آمده، مستلزم ارعاب و وحشت پراکنی است". از نظر این سندیکالیست که به تازگی از زندان آزاد شده، تنها راه متوقف کردن این مسمومیت های سریالی بسیج معلمان و دانش آموزان است...

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه اول مارس خبر داد که بیش از یکصد دختر جوان امروز در شهر اردبیل با گاز مسموم شده اند...  به گزارش رسانه های محلی پس از یک رشته موارد مشابه از نوامبر گذشته که نگرانی فزاینده ای در کشور ایجاد کرده، روز چهارشنبه اول مارس بیش از صد دختر جوان در تعدادی از مدارس ایران بر اثر استنشاق نوعی گاز مسمومیت پیدا کرده اند.

محصلان هفت مدرسه دخترانه در شهر اردبیل بامداد چهارشنبه بر اثر انتشار نوعی گاز دچار ناراحتی تنفسی شده و به گفته رئیس اداره بهداشت شهر به خبرگزاری تسنیم، 108 تن از آنان به بیمارستان منتقل شده اند. او تصریح کرد که وضعیت عمومی محصلانی که از دشواری های تنفسی و تهوع رنج می برده اند رو به بهبود است. رسانه ها همچنین از موارد تازه ای از مسمومیت در دست کم سه مدرسه تهران خبر داده اند.

در یک مدرسه تهرانسر در غرب پایتخت، به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از والدین، شماری از دانش آموزان بر اثر "انتشار گاز به صورت اسپری مسموم شده اند". همان منبع از بسیج امدادگران اورژانس در صحنه خبر می دهد. طبق برآوردهائی که زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت پارلمان، روز چهارشنبه ارائه داد نزدیک به 800 دانش آموز از زمان ظهور نخستین موارد مسمومیت از راه مجاری تنفسی در اواخر ماه نوامبر در شهر مقدس قم مسموم شده اند که چهارصد مورد آن در شهر بروجرد (غرب) بوده است.

ابراهیم رئیسی... روز چهارشنبه احمد وحیدی، وزیر کشور را مأمور "رسیدگی سریع به این قضیه" و "اطلاع رسانی" به مردم راجع به پیشرفت تحقیقات کرد تا به نوشته سایت ریاست جمهوری، "نگرانی خانواده ها بر طرف شود". وزیر کشور بعد از ظهر چهارشنبه اعلام کرد که مقامات همچنان در حال تحقیق درباره "مسئولان احتمالی" مسمومیت ها هستند اما افزود که تا کنون کسی بازداشت نشده و "ما تا این لحظه هنوز گزارش دقیق و قطعی راجع به نوع ماده به کار رفته با خصیصه مسموم کننده دردست نداریم"... وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرده بود که "برخی افراد" تلاش می کنند از این طریق "تمام مدارس، بویژه مدارس دخترانه را تعطیل کنند". بر اساس یک اجماع بزرگ در ایران، آموزش اجباری است و حتی دختران اکثریت دانشجویان دانشگاهها را تشکیل می دهند.»   

https://www.lemonde.fr/international/article/2023/03/01/en-iran-des-dizaines-d-ecolieres-victimes-d-intoxications-malveillantes_6163710_3210.html

 

اكسپرس Express

https://www.express.de/panorama/iran-dutzende-schuelerinnen-vergiftet-wegen-perfidem-plan-485192?cb=1677618565472

حادثه ده‌ها دختر مدرسه‌ای که در ایران مسموم شده‌اند همه را شوکه کرد - آیا نقشه‌ای موذیانه پشت آن نهفته است؟

مسموميت دختران دانش آموز3

ده ها دانش آموز یک مدرسه دخترانه در ایران ظاهراً مسموم شده اند. والدین و فعالان شوکه شده‌اند، زیرا به یک نقشه جعلی در پشت آن مشکوک هستند.

بیش از پنج ماه پس از آغاز اعتراضات ضد دولتی در ایران، ده‌ها دختر دانش‌آموز به دلیل مسمومیت مشکوک در بیمارستانی در شهر پردیس در نزدیکی تهران بستری شده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز سه‌شنبه (7 بهمن 1392) «تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه چیام در شهر پردیس استان تهران مسموم شدند». 35 دختر در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفتند. بر اساس گزارش رسانه ها، موارد مشابه در سه ماه گذشته بارها و بارها وجود داشته است.

اولین حوادث در اوایل آبان - زمانی که اعتراضات سراسری علیه رهبری در تهران در اوج بود - گزارش شد. این اعتراضات با مرگ مهسا امینی زن 22 ساله کرد ایرانی آغاز شد که در 16 سپتامبر پس از دستگیری وی توسط معاونت در تهران به دلیل نقض قوانین سختگیرانه پوشش، جان باخت.

ایران: دانش آموزان مدرسه دخترانه احتمالا مسموم شده اند

از آبان ماه تاکنون صدها مورد تنگی نفس در دانش آموزان دختر در حداقل دو شهر دیگر از جمله شهر قم گزارش شده است. اخیراً دانش‌آموزان یکی از مدارس دخترانه بروجرد پس از یک حادثه مرموز دیگر در روز یکشنبه - چهارمین حادثه در غرب ایران طی یک هفته - در بیمارستان بستری شدند.

مجلس در جلسه روز سه شنبه موارد مسمومیت را مورد بررسی قرار داد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهرام عين اللهی وزیر بهداشت ایران نیز در این مراسم حضور داشت. ایرنا به نقل از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، گفته است که هم در قم و هم در بروجرد «مسمومیت دختران مدرسه‌ای» رخ داده است. معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور، روز سه شنبه از «جنایت مکرر مسموم کردن دختران» ابراز تاسف کرد. او از مقامات خواست تا "یک بار برای همیشه به متعصبان زن ستیز پایان دهند".

پس از حمله مرگبار پهپاد: ایران در حال برنامه ریزی برای اقدام انتقام جویانه است؟

احمدرضا رادان، رئیس پلیس ایران روز سه شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت که مسمومیت مشکوک بررسی خواهد شد. او گفت که اولویت پلیس این است که به عمق علل بپردازد. تا آن زمان، قضاوت نخواهیم کرد که آیا این یک اقدام عمدی است یا خیر.» تا کنون کسی دستگیر نشده است، اما مظنونان شناسایی شده اند.

مسموم شدن دانش آموزان برای تعطیلی مدرسه؟

یک مقام دولتی پیشتر گفته بود که هدف از حملات از پیش برنامه ریزی شده، وادار کردن مدارس دخترانه به تعطیلی بوده است. يونس پناهی، معاون وزیر بهداشت گفت: پس از موارد مسمومیت در قم، مشخص شد که «عده‌ای خواستار تعطیلی مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه هستند».

والدین و فعالان با خشم به این مسمومیت واکنش نشان دادند. فعالان مسئولین را با طالبان رادیکال اسلامی در افغانستان و شبه نظامیان جهادی بوکوحرام در نیجریه مقایسه کردند که اساساً تحصیل دختران را رد می کنند.

بنا به گزارش رسانه ها، والدین در تظاهرات اواسط بهمن ماه در مقابل استانداری قم خواستار توضیح از مسئولان شده بودند. در ادامه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: سازمان مخفی و وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی علل مسمومیت هستند. سپس هفته گذشته، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور دستور تحقیقات قضایی را صادر کرد. (AFP)

اشپيگلDer Spiegel  

https://www.spiegel.de/ausland/iran-hunderte-schulmaedchen-offenbar-vergiftet-a-fed6a625-a61d-4497-a20e-b64feeb94373

تلافی اعتراضات؟ - صدها دانش آموز دختر در ایران ظاهرا مسموم شده اند

مسموميت دختران دانش آموز 4

به گفته وزارت بهداشت رژیم، در بیش از 30 مدرسه ایران در شهرهای مختلف، دختران جوان قربانی "حملات خفیف مسمومیت" شده اند. منتقدان یک اقدام انتقامی را پشت آن می بینند.

دانش آموزان دختر ایرانی در تهران در دسامبر 2017 عکس: عطا کناره / خبرگزاری فرانسه

در ماه های اخیر صدها دانش آموز دختر در ایران «مسموم» شده اند. این را بهرام عین اللهی وزیر بهداشت رژیم تهران اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از رسانه های ایرانی، ظاهرا این مسمومیت از ماه نوامبر اتفاق افتاده و در بیش از 30 مدرسه در حداقل چهار شهر رخ داده است.

مقامات رژیم تئوکراتیک این حوادث را کم اهمیت جلوه دادند، اما اکنون آنها را حملات از پیش برنامه ریزی شده توصیف کرده اند. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، يونس پناهی معاون وزیر بهداشت گفت: پس از موارد مسمومیت در شهر قم، مشخص شد که «عده‌ای خواستار تعطیلی مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه بودند».

احمدرضا رادان، رئیس پلیس ایران روز سه شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت که مسمومیت مشکوک بررسی خواهد شد. او گفت که اولویت پلیس این است که به ته دل علل بپردازد. تا آن زمان، قضاوت نخواهیم کرد که آیا این یک اقدام عمدی است یا خیر.» تا کنون کسی دستگیر نشده است، اما مظنونان شناسایی شده اند.

از سوی دیگر، فعالان منتقد رژیم، رژیم را به دخالت فعال متهم می کنند. حامد اسماعیلیون نویسنده در توییتی نوشت: رژیم از زنان به خاطر مقاومت شجاعانه آنها انتقام می گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سایر فعالان مسئول این مسمومیت را با طالبان رادیکال اسلامی در افغانستان و شبه نظامیان جهادی بوکوحرام در نیجریه مقایسه کردند که اساساً تحصیل دختران را رد می کنند.

فرانكفورتر آلگماينه سايتونگ FAZ

https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/iran-hunderte-schuelerinnen-vermutlich-vergiftet-18713783.html

در مدارس دخترانه: صدها دانش‌آموز دختر در ایران مسموم شدند

 مسموميت دختران دانش آموز 1

دانش آموزان کلاس چهارم یک مدرسه دخترانه در تهران در کلاس درس نشسته اند (تصویر سال 1391).

والدین و سیاستمداران تصور می کنند که غریبه ها به عمد دختران مدرسه ای را به بیمارستان می آورند. با توجه به جنبش اعتراضی در ایران، ممکن است بخواهند مدارس دخترانه را به اجبار تعطیل کنند.

با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز اعتراضات ضد دولتی در ایران، ده‌ها دختر دانش‌آموز به دلیل مسمومیت مشکوک در بیمارستانی در شهر پردیس در نزدیکی تهران بستری شده‌اند. خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که "تعدادی از دانش آموزان دختر مدرسه دخترانه چیام در شهر پردیس استان تهران سه شنبه گذشته مسموم شدند". 35 دختر در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفتند. بر اساس گزارش رسانه ها، موارد مشابه در سه ماه گذشته بارها و بارها وجود داشته است.

اولین وقایع در آبان ماه گزارش شد، زمانی که اعتراضات سراسری علیه رهبری در تهران اوج گرفت. این اعتراضات با مرگ مهسا امینی زن 22 ساله کرد ایرانی آغاز شد که در 16 سپتامبر پس از دستگیری وی توسط معاونت در تهران به دلیل نقض قوانین سختگیرانه پوشش، جان باخت.

از آبان ماه تاکنون صدها مورد تنگی نفس در دانش آموزان دختر در حداقل دو شهر دیگر از جمله شهر قم گزارش شده است. اخیراً دانش‌آموزان یکی از مدارس دخترانه بروجرد پس از یک حادثه مرموز دیگر در روز یکشنبه - چهارمین حادثه در غرب ایران طی یک هفته - در بیمارستان بستری شدند.

موضوع در مجلس

مجلس در جلسه روز سه شنبه موارد مسمومیت را مورد بررسی قرار داد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهرام عين اللهی وزیر بهداشت ایران نیز در این مراسم حضور داشت. ایرنا به نقل از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، گفته است که هم در قم و هم در بروجرد «مسمومیت دختران مدرسه‌ای» رخ داده است.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور، روز سه شنبه از «جنایت مکرر مسموم کردن دختران» ابراز تاسف کرد. او از مقامات خواست تا "یک بار برای همیشه به متعصبان زن ستیز پایان دهند".

پلیس تحقیق کرد

احمدرضا رادان، رئیس پلیس ایران روز سه شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت که مسمومیت مشکوک بررسی خواهد شد. او گفت که اولویت پلیس این است که به ته دل علل بپردازد. تا آن زمان، قضاوت نخواهیم کرد که آیا این یک اقدام عمدی است یا خیر.» تا کنون کسی دستگیر نشده است، اما مظنونان شناسایی شده اند.

یک مقام دولتی پیشتر گفته بود که هدف از حملات از پیش برنامه ریزی شده، وادار کردن مدارس دخترانه به تعطیلی است. يونس پناهی، معاون وزیر بهداشت گفت: پس از موارد مسمومیت در قم، مشخص شد که «عده‌ای خواستار تعطیلی مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه هستند».

ت-آنلاينT-Online

https://www.t-online.de/nachrichten/ausland/id_100136444/iran-videos-sexualisierter-gewalt-an-schulen-regimekraefte-drohen-maedchen.html

تهدید به خشونت

گزارش: رژیم ایران فیلم های تجاوز جنسی را در مدارس نمایش می دهد

 مسموميت دختران دانش آموز 2

دختران دانش‌آموز در مدرسه‌ای در تهران (عکس بایگانی): گفته می‌شود در برخی مدارس، دختران مجبور به تماشای ویدئوهای خشونت جنسی شده‌اند.

رهبری ایران به تلاش برای سرکوب اعتراضات مخالفان در کشور ادامه می دهد. اکنون گفته می شود که دختران مدرسه ای مجبور به تماشای فیلم های تجاوز جنسی شده اند.

گفته می‌شود در ایران، اعضای به اصطلاح «پلیس اخلاق»، دانش‌آموزان دخترانه مدارس دخترانه تهران و شهر بندری ماهشهر را مجبور به تماشای فیلم‌هایی از خشونت جنسی کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری «ایران وایر» به نقل از دانش‌آموزان آسیب دیده و نزدیکانشان. در برخی موارد نیروهای رژیم کودکان را تهدید می کردند که در صورت شرکت در تظاهرات ضد رژیم با تهدیدات مشابهی مواجه خواهند شد.

گفته می شود سال گذشته نیز مورد مشابهی رخ داده است. گفته می شود یک روحانی به همراه یک زن و مرد با لباس رسمی و غیرنظامی از دبیرستان دخترانه شهید ریحانه النبی ماهشهر بازدید کرده است. یکی از بستگان یکی از دانش آموزان توضیح داد که حدود 60 دانش آموز در کلاس های 10-12 انتخاب و مجبور به تماشای فیلم های تجاوز جنسی و اعمال جنسی بین انسان و حیوان شدند.

 دختر مدرسه ای در بیمارستان پس از فیلم هایی با حمله عصبی

یکی از دانشجویان به ایران وایر گفت که نمایش این فیلم پس از شرکت گروهی از دانشجویان در اعتراض صورت گرفت. آنها سه روز از مدرسه اخراج شدند. رسانه ها به نقل از این دختر می گویند: «آنها سعی کردند نظر ما را در مورد اعتراضات تغییر دهند و تهدید کردند که اگر شعار بدهیم ما را به مقامات امنیتی گزارش خواهند داد».

به گفته این دانشجو، پروژکتور روشن شده است زیرا احتمالاً دستورات شفاهی کارمندان دولت تأثیر مطلوبی نداشته است. آنها انواع فیلم های تجاوز جنسی را به ما نشان دادند و به ما هشدار دادند که اگر به تظاهرات بپیوندیم، ممکن است به همان سرنوشت دچار شویم. دانش‌آموزان کلاس دهم بعد از آن گریه می‌کردند، کلاس یازدهم و دوازدهم وسط جلسه اتاق را ترک می‌کردند.

یکی از بستگان گفت که دانش آموزی دچار حمله عصبی شد و مجبور شد دو روز در بیمارستان بستری شود. روز بعد، تنها حدود 50 نفر از 400 دانش آموز در کلاس حاضر شدند.

تهدید والدين توسط وزارت آموزش و پرورش

به گفته نجات بهرامی، روزنامه نگار، والدین حداقل سه دبیرستان دخترانه در تهران حوادث مشابهی را گزارش کرده اند. خانواده ها از مدیر مدرسه و وزارت آموزش و پرورش تهران شکایت کردند و تهدید کردند که دخترانشان را از مدارس خارج خواهند کرد. در مقابل، وزارتخانه تهدید کرد که دانش آموزان و خانواده های آنها را به مقامات گزارش خواهد کرد.