Loading...

"ما از ته دل خوشحالیم": مقاومت ایران درگذشت رئیس جمهور رئیسی را در برلین جشن گرفت

image
21-05-2024

"ما از ته دل خوشحالیم": مقاومت ایران درگذشت رئیس جمهور رئیسی را در برلین جشن گرفت

Imageتاگس اشپیگل 20مه2024 

"ما از ته دل خوشحالیم": مقاومت ایران درگذشت رئیس جمهور رئیسی را در برلین جشن گرفت

عده ای با پرچم، طبل و شعار در مقابل سفارت ایران تجمع کردند و درگذشت رئیسی را جشن گرفتند. او روز یکشنبه یک هلیکوپتر سقوط کرد.

از جانب فرانک باخنر- ماریوس جراردز

دوشنبه 20-5-2024 ساعت 12:10

پس از درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از مردم ایران مقابل سفارت این کشور در برلین جشن گرفتند. مقاومت ملی در آلمان خواستار تظاهرات سراسری - از جمله در پایتخت - شده است. شورای مقاومت برلین از مرگ رئیسی به عنوان فرصتی برای برگزاری نشستی در مقابل نمایندگی ایالت در دالم استفاده کرد.

نزدیک به 50 نفر این فراخوان را دنبال کردند و مقابل سفارت ایران تجمع کردند. تظاهرکنندگان طبل در دست داشتند، پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند و شعارهای «مرگ بر خمینی» و «مرگ بر رژیم آخوندها» سر دادند. ماشینی که در حال رانندگی بود تایید خود را به صدا درآورد. پلیس امنیت این رویداد را تامین کرد.

Image

جواد دبیران، سخنگوی آلمانی شورای مقاومت.
© فرانک باخنر
جواد دبیران، سخنگوی شورای ملي مقاومت در آلمان، این تظاهرات را ثبت کرده بود. مقر این شورا در برلین است. دبیران گفت: این مرگ ضربه ای جبران ناپذیر به رژیم، ضربه راهبردی به رژیم آخوندی است. رئیسی نماد ترور علیه مخالفان است. او 30000 نفر را اعدام کرد. خانواده های زیادی هستند که قربانیان رئیسی را در خانواده یا بستگان خود دارند.»
ما از درگذشت رئیسی بسیار خوشحالیم.
پریا کهندل، زن جوان ایرانی.
پریا کهندل، زن جوانی که شش سال پیش از ایران گریخت، یکی از آنهاست. او گفت: ما از ته دل از مرگ رئیسی خوشحالیم، هرچند که نباید از مرگ خوشحال شد. ما می خواهیم از همه مردم ایران حمایت کنیم. آنجا همه خوشحال هستند. از شب گذشته موج جدیدی از اعتراضات در آنجا به راه افتاده است.
رئیسی رئیس دولت روز یکشنبه در یک هلیکوپتر سقوط کرد
گفته می شود ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در سانحه سقوط هلیکوپتر جان خود را از دست داده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز در میان زندانیان بود. رئیسی 63 ساله در حال بازگشت از دیدار با رئیس جمهور آذربایجان بود. هواپیما در میدان مه سقوط کرد. پیشینه بیشتر سقوط هنوز مشخص نیست.