Loading...

دستگيري عاملان سوء قصد به آلخو ويدال كوآدراس در رسانه هاي آلمان

image
27-11-2023

دستگيري عاملان سوء قصد به آلخو ويدال كوآدراس در رسانه هاي آلمان

تلويزيون كانال 1 آلمان Tagesschau: چهارشنبه  1  آذر 1402 - 22 نوامبر 2023 


https://www.tagesschau.de/ausland/europa/spanien-vox-festnahme-100.html

                    
اسپانیا - دستگیری ها پس از حمله به سیاستمدار Vox

پلیس سه مظنون را پس از حمله به ویدال کوادراس یکی از بنیانگذاران حزب Vox اسپانیا دستگیر کرده است. بر اساس گزارش رسانه ها، عامل مظنون هنوز متواری است. یک هفته و نیم پس از حمله به سیاستمدار و یکی از بنیانگذاران حزب پوپولیست راستگرای Vox، آلخو ویدال کوادراس، سه مظنون در اسپانیا دستگیر شدند. مقامات گفتند که دو نفر در لانجارون در نزدیکی گرانادا، سومین مورد در فوئنگیرولا در نزدیکی مالاگا دستگیر شد. بر اساس گزارش های مستمر رسانه ها، دو مرد و یک زن هستند. گفته می شود که هر سه نفر از شهروندان اسپانیایی بوده اند، عامل مظنون که به گفته شاهدان عینی با موتورسیکلت متواری شده، در میان دستگیرشدگان نبوده است. جستجو برای یافتن او ادامه دارد. ویدال کوادراس 78 ساله در 9 نوامبر در خیابانی در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار و یکی از بنیانگذاران حزب راست افراطی Vox در اسپانیا.

فرانكفورتر آلگماينه سايتونگ FAZ: چهارشنبه  1  آذر 1402 - 22 نوامبر 2023  
https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/festnahmen-nach-schusswaffen-angriff-auf-politiker-in-spanien-19329280.html

اسپانیا: سه بازداشت پس از حمله به سیاستمدار محافظه کار
توسط HANS-CHRISTIAN RÖSSLE، مادرید - به روز شده در 2023/11/21-1:53 بعد از ظهر

   

پلیس اسپانیا دو مرد و یک زن را دستگیر کرد. گفته می شود که آنها با اسلحه به سیاستمدار محافظه کار آلخو ویدال کوادراس حمله کرده اند. یکی از بنیانگذاران حزب Vox معتقد است که ایران پشت این جنایت است.

پلیس اسپانیا پس از حمله مسلحانه به آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار محافظه کار اسپانیایی، سه نفر را دستگیر کرد. گفته می شود این دو مرد و یک زن اسپانیایی هستند و گفته می شود این زن نیز تابعیت بریتانیایی دارد.

نوشته:

هانس کریستین روسلر - خبرنگار سیاسی شبه جزیره ایبری و مغرب مستقر در مادرید؛ قبلاً خبرنگار در اسرائیل.
بر اساس گزارش های مطبوعاتی، آنها در گرانادا و فوئنگیرولا در اندلس دستگیر شدند. پورتال آنلاین "El Confidencial" گزارش داد که آنها برای مدتی تحت مراقبت بودند. دستگیری های بیشتر در ارتباط با تلاش برای قتل در خیابان در مرکز مادرید را نمی توان رد کرد. جستجو برای یافتن تیرانداز که با موتورسیکلت متواری شد، ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات فرستنده راديو تلويزيون RTVE، تحقیقات برای تعیین اینکه آیا فرد دستگیر شده در مالاگا با خارج از کشور، احتمالاً با یک سازمان مرتبط با رژیم ایران، تماس دارد یا خیر، در جریان است. ویدال کوادرس بلافاصله تهران را متهم کرد که در پشت حمله 9 نوامبر قرار دارد. دادگاه عالی جنایی بعداً تحقیقات را برعهده گرفت. گلوله ای که به فک او اصابت کرد در زمره جرایم تروریستی طبقه بندی می شود.

 

نایب رئیس سابق پارلمان اروپا و یکی از بنیانگذاران حزب راستگرای پوپولیست VOX، تماس نزدیک با «شورای ملی مقاومت ایران» که برخاسته از مجاهدین خلق (مجاهدین خلق) است و در اروپا مستقر است، داشت. تهران این سازمان تبعیدی را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. دولت ایران همچنین در سال 2022 ویدال کوادراس را تحریم کرد و او را در لیست ضد تروریسم خود قرار داد.

شورای مقاومت این حمله را محکوم کرد و همچنین رژیم ایران را مظنون اين حمله اعلام کرد. این سياستمدار اسپانیایی نقش تعیین کننده ای در حذف مجاهدین خلق از لیست تروریستی اتحادیه اروپا در سال 2009 ایفا کرد. او همچنین برای حمایت از آنها در تبعید در عراق و برای آوردن 3000 عضو از عراق به آلبانی پس از سال 2013 مبارزه کرد. در آنجا آنها در یک شهرک منزوی زندگی می کنند که پلیس آلبانی اخیراً برای جلوگیری از حملات سایبری این سازمان علیه ایران از آلبانی، حملاتی را انجام داد. آلبانی خود در سال 2022 مورد هدف حمله سایبری قرار گرفت که حامیان آن مشکوک به حضور در تهران بودند. 

تاگس اشپيگل Tagesspeigel چهارشنبه  1  آذر 1402 - 22 نوامبر 2023 
https://www.tagesspiegel.de/internationales/nach-anschlag-auf-spanischen-vox-politiker-polizei-nimmt-drei-tatverdachtige-fest-10810648.html

پس از حمله به سیاستمدار Vox اسپانیایی: پلیس سه مظنون را دستگیر کرد
یک هفته و نیم پیش حمله ای به آلخو ویدال-کوادراس، بنیانگذار Vox در اسپانیا صورت گرفت. پلیس اکنون سه مظنون را دستگیر کرده است.

21 نوامبر 2023، 11:07 ق.ظ

یک هفته و نیم پس از حمله به آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار و یکی از بنیانگذاران پوپولیست راستگرای VOX، سه مظنون در اسپانیا دستگیر شدند. ایستگاه تلویزیون دولتی RTVE و دیگر رسانه ها روز سه شنبه به نقل از پلیس گزارش دادند که دو نفر در گرانادا و سومی در مالاگا دستگیر شدند. مقامات بنا به درخواست این اطلاعات را تایید کردند. ویدال کوادراس 78 ساله در 9 سپتامبر در خیابانی در مادرید به ضرب گلوله مجروح شد.

به دلیل احتمال وقوع یک حمله تروریستی، اکنون دادگاه ایالتی مادرید تحقیقات را بر عهده گرفته است. پس از معالجه اولیه در بیمارستان، ویدال کوادراس اظهار داشت که این حمله می تواند مربوط به روابط او با مخالفان ایرانی باشد. نماینده سابق اتحادیه اروپا که از منتقدان سرسخت دولت چپگرای کشورش نیز می باشد، توسط فردی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

بیشتر در مورد حمله و وضعیت سیاسی اسپانیا

انگیزه هنوز ناشناخته یکی از بنیانگذاران حزب راستگرای اسپانیایی Vox به ضرب گلوله کشته شد

سايت جدید پدرو سانچز چگونه استراتژیست قدرت در اسپانیا در قدرت ماند؟

بر اساس گزارش های مستمر رسانه ها، افراد دستگیر شده سه شنبه شب دو زن و یک مرد بودند. گفته شده که هر سه شهروند اسپانیایی هستند.

ویدال کوادراس قبل از تأسیس حزب راستگرای پوپولیست Vox در پایان سال 2013، یکی از اعضای قدیمی حزب محافظه کار خلق PP و گاه رهبر آن در کاتالونیا بود. بین سال‌های 1999 تا 2014، به عنوان یک سیاستمدار حزب مردم، عضو پارلمان اتحادیه اروپا و معاون رئیس‌ بود. (dpa)

اشپيگلDer Spiegel : چهارشنبه  1  آذر 1402 - 22 نوامبر 2023  
https://www.spiegel.de/ausland/spanien-anschlag-auf-vox-mitbegruender-alejo-vidal-quadras-drei-verdaechtige-festgenommen-a-35068773-d3f6-43b2-9f12-70513a82bce3

ویدال کوادراس، بنیانگذار Vox - حمله به سیاستمدار راستگرای اسپانیایی - سه مظنون دستگیر شدند
در 9 نوامبر، یکی از بنیانگذاران سابق حزب ناسیونالیست راستگرای واکس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اکنون پلیس در جنوب اسپانیا چندین بار حمله کرده است.

21 نوامبر 2023، 2:51 ب.ظ

  Image

بازرسان در صحنه جنایت در مادرید عکس: Borja Sánchez-Trillo / EPA

در اسپانیا، تحقیقات پس از حمله به سیاستمدار و یکی از بنیانگذاران پوپولیست راستگرای VOX، آلخو ویدال کوادراس در جریان است. اکنون پلیس در منطقه جنوب اندلس سه مظنون را دستگیر کرده است. دستگیرشدگان دو زن و یک مرد هستند. همه مظنونان شهروندان اسپانیایی هستند.

رسانه های اسپانیایی عموماً به نقل از پلیس گزارش دادند که دو نفر در گرانادا و سومی در مالاگا دستگیر شدند. مقامات بنا به درخواست این اطلاعات را تایید کردند. ویدال کوادراس 78 ساله در 9 نوامبر در خیابانی در منطقه سالامانکا مادرید مورد حمله قرار گرفت.

افراد ناشناس از فاصله نزدیک به صورت نماینده سابق اتحادیه اروپا و منتقد تندرو دولت شلیک کردند. متهم با موتورسیکلت متواری شد.

سیاستمدار ظاهراً به انگیزه سیاسی مشکوک است

به دلیل احتمال وقوع یک حمله تروریستی، اکنون دادگاه ایالتی مادرید تحقیقات را بر عهده گرفته است. پس از معالجه اولیه در بیمارستان، ویدال کوادراس اظهار کرد که این حمله می تواند مربوط به روابط او با مخالفان ایرانی باشد.

ویدال کوادراس قبل از تأسیس حزب پوپولیست راستگرای Vox در پایان سال 2013، یکی از اعضای قدیمی حزب محافظه کار خلق PP و گاه رئیس آن در کاتالونیا بود. بین سال‌های 1999 تا 2014، به‌عنوان یک سیاستمدار PP، عضو پارلمان اتحادیه اروپا و معاون رئیس‌جمهور آنجا بود.

تشکیل دولت در اسپانیا: ده ها هزار نفر در اعتراض به عفو جدایی طلبان کاتالونیا تظاهرات کردند

ده ها هزار نفر در اعتراض به عفو جدایی طلبان کاتالونیا تظاهرات کردند

ليپه سايتونگLZ چهارشنبه  1  آذر 1402 - 22 نوامبر 2023  
https://www.lz.de/ueberregional/nachrichten/23715971_Drei-Festnahmen-nach-Anschlag-auf-Rechtspolitiker-in-Spanien.html

سه نفر پس از حمله به یک سیاستمدار راستگرا در اسپانیا دستگیر شدند
 

   

بین سال‌های 1999 و 2014 او یک سیاستمدار PP در پارلمان اتحادیه اروپا و معاون رئیس‌ بود: آلخو ویدال-کوادراس (عکس آرشیو). - © Europa Press/Europapress/dpa

یک هفته و نیم پس از حمله به آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار و یکی از بنیانگذاران پوپولیست راستگرای واکس، سه مظنون در اسپانیا دستگیر شدند.

ایستگاه تلویزیون دولتی RTVE و دیگر رسانه ها به نقل از پلیس گزارش دادند که دو نفر در گرانادا و سومی در مالاگا دستگیر شدند. مقامات بنا به درخواست این اطلاعات را تایید کردند. گفته می شود عامل مظنونی که به گفته شاهدان عینی با موتورسیکلت متواری شده بود، جزو دستگیرشدگان نبود. جستجو برای یافتن او ادامه دارد. ویدال کوادراس 78 ساله در 9 نوامبر در خیابانی در مادرید به ضرب گلوله مجروح شد.

تیراندازی به صورت فرد ناشناس

به دلیل احتمال وقوع یک حمله تروریستی، اکنون دادگاه ایالتی مادرید تحقیقات را بر عهده گرفته است. پس از معالجه اولیه در بیمارستان، ویدال کوادراس اظهار کرد که این حمله می تواند مربوط به روابط او با مخالفان ایرانی باشد. نماینده سابق اتحادیه اروپا که از منتقدان سرسخت دولت چپگرای کشورش نیز می باشد، توسط فردی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

بر اساس گزارش های مستمر جدید رسانه ها، افراد دستگیر شده سه شنبه شب دو مرد و یک زن بودند. گفته شد که هر سه شهروند اسپانیایی هستند. در ابتدا صحبت از دو زن بود. به گزارش RTVE، یکی از این افراد به موتورسیکلتی مربوط است که عامل آن با آن فرار کرده است.

ویدال کوادراس قبل از تأسیس حزب راستگرای پوپولیست Vox در پایان سال 2013، یکی از اعضای قدیمی حزب محافظه کار خلق PP و گاه رهبر آن در کاتالونیا بود. بین سال‌های 1999 تا 2014، به عنوان یک سیاستمدار حزب مردم، عضو پارلمان اتحادیه اروپا و معاون رئیس‌ بود.