Loading...

در برليناله، فيلمساز اسرائيلي، كشور خودش را به نسل كشي عليه فلسطينيان متهم كرد سايت آنلاين یکشنبه 6 اسفند 1402 - 25 فوريه 2024

image
28-02-2024

در برليناله، فيلمساز اسرائيلي، كشور خودش را به نسل كشي عليه فلسطينيان متهم كرد سايت آنلاين یکشنبه 6 اسفند 1402 - 25 فوريه 2024

https://www.zeit.de/kultur/2024-02/berlinale-preisverleihung-antisemitismus-vorwuerfe

انتقاد سیاستمداران از بیانیه های ضد اسرائیلی در برلیناله
در مراسم اهدای جوایز برلیناله، یک فیلمساز اسرائیل را به نسل کشی علیه فلسطینیان متهم کرد و دیگری از «آپارتاید» صحبت کرد. تشویق شدید - و انتقاد وجود داشت.

 

گیوم کالیو Cailleau و بن راسل Ben Russellپس از اهدای جوایز روی فرش قرمز برلیناله عکس گرفتند. 

 

یک روز پس از مراسم اهدای جوایز برلیناله، اتهاماتی مبنی بر یهود ستیزی مطرح شد. پس زمینه شامل حضور فیلمساز بن راسل Ben Russell است. او در این مراسم با روسری فلسطینی به روی صحنه رفت و به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه ادعای نسل کشی کرد. بخشی از حضار او را به خاطر اظهاراتش تشویق کردند.

همچنین اتهاماتی علیه بازل آدراBasel Adra، فیلمساز فلسطینی وجود داشت که فیلم سرزمین دیگری جایزه تماشاگران پانوراما را در بخش فیلم مستند دریافت کرد. این فیلم به اخراج فلسطینیان از روستاهای کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل می پردازد. آدرا در سخنرانی پذیرش خود گفت: جشن گرفتن برای من بسیار سخت است که ده ها هزار نفر از مردم من در غزه در حال حاضر توسط اسرائیل سلاخی می شوند. وی همچنین خواستار توقف ارسال تسلیحات بیشتر به اسرائیل و آتش بس شد. همکار اسرائیلی او یووال آبراهام Yuval Abraham از "آپارتاید" صحبت کرد. تشویق های شدیدی برای سخنرانی انجام شد.

پس از پایان فیلم، تماشاگران در سالن فریاد «فلسطین را آزاد کن» سر دادند. دو مرد که خواستار صلح برای اسرائیل و فلسطین بودند فریاد زدند و توهین کردند. 

 

بازل آدرا (سمت چپ) و یووال آبراهام (راست) با جایزه فیلم مستند برلیناله برای «سرزمین دیگری» 

کای وگنر، شهردار برلین (CDU) در X نوشت: «آنچه دیروز در برلیناله رخ داد یک نسبی ‌سازی غیرقابل تحمل بود.» او به وضوح گفت: «یهود ستیزی جایی در برلین ندارد و این در صحنه هنر نیز صدق می‌ کند. او انتظار دارد مدیریت جدید برلیناله اطمینان حاصل کند که چنین حوادثی دیگر تکرار نمیشود.

 

انتقاداتی نیز از سوی FDP و سبزها وارد شد. آنیکو گلگوفسکی-مرتن، رئیس کمیته فرهنگ بوندستاگ، آنیکو گلگوفسکی-مرتن، رئیس کمیته فرهنگ بوندستاگ، گفت: «پس از رویدادهای روز شنبه، ما باید بپرسیم که آیا اوضاع می‌تواند به همین شکل باقی بماند یا خیر و چگونه در آینده با آنها برخورد خواهیم کرد. کنستانتین فون نوتز، سیاستمدار سبز، در مورد X در مورد "برگشت خیانتکارانه مرتکب و قربانی" صحبت کرد. مارتین هوبر، دبیر کل CSU از یک "ننگ" صحبت کرد. او به ویژه از وزیر فرهنگ کلودیا راث (سبزها) انتقاد کرد زیرا او مداخله نکرد.