Loading...

ايران - دستگیری مزدوران تروریست رژیم در جمهوری آذربایجان

image
06-04-2023

ايران - دستگیری مزدوران تروریست رژیم در جمهوری آذربایجان

به گزارش ترند، مظنونان حمله تروریستی به فاضل مصطفی نماینده جمهوری آذربایجان شناسایی شدند.

افراد بازداشت شده در ارتباط با حمله به فاضل مصطفی نماینده پارلمان آذربایجان شناسایی شدند.

بر اساس اطلاعات اولیه، سازمان دهنده این حمله آذر ساریجانوف Azer Sarijanov متولد سال 1976 در منطقه سالیان است. آذر سریجانف بین سال‌های 2010 تا 2019 11 بار به ایران سفر کرد. از سال 1993 تا 2002 در شهر قم زندگی و تحصیل کرد. در دوران تحصیل با نیروهای ویژه رژیم ایران همکاری داشت.

وی پس از بازگشت به آذربایجان با حمایت مالی نیروهای ویژه رژیم ایران، در پوشش خیریه فعالیت های تجاری در کشور ایجاد کرد. او بارها به ایران سفر کرد. ساریجانف بر اساس دستورالعمل های دریافتی از سرویس های ویژه رژیم ایران، حمایت های مالی و سازمانی را برای ارتکاب این جنایت انجام داد.

علاوه بر این، صبوحی شیرین اف Sabuhi Shirinov، که نماینده مجلس فاضل مصطفی را مورد اصابت قرار داده ، در سال 1986 در منطقه آغدام به دنیا آمد. وی از سال 2017 تا 2022، 15 بار به ایران سفر کرده است. وی در مدت حضور خود در این کشور به استخدام نیروهای ویژه رژیم ایران درآمد و آموزش های رزمی ویژه ای را در آنجا گذراند. وی بر اساس دستورات دریافتی از آذر ساریجانوف مرتکب این جنایت شد...

 

سخنان رئيس کمیته دفاع و امنیت پارلمان آذربایجان

روزنامه آذرنيوز جمهور آذربایجان روز ۱۵فروردین خود نوشت: يكي از گروههاي تروريستي وابسته به سپاه پاسداران رژيم ايران سازماني با عنوان «حسينيون» كه  بسياري از اعضاي آن در آذربايجان دستگير شده اند.

رژيم ايران در حال حاضر در امور داخلي آذربايجان دخالت ميكند، چون آذربايجان تنها كشوري است كه مانع طرحهاي غير قانوني اين رژيم در منطقه مي شود.

اين رسانه در ادامه نوشت: استفاده رژيم ايران از دين براي رسيدن به اهداف خود و تبديل كردن دين به ابزاري براي پيشبرد تروريسم، خيانت به اسلام است.

آژانس خبري ترند Trend نیز روز چهارشنبه نوشت: ضيافت عسگروف رئيس کمیته دفاع و امنیت درپارلمان آذربایجان، در سخنراني پارلماني خود با اشاره به رويكردهاي ناپسند رژيم ايران نسبت به جمهوري آذربايجان گفت: «ترور ضيا بنيادوف، دانشمند شرق شناس، و رافق تقي نويسنده به دستور رژيم ايران صورت گرفت. با اينحال اين تشبثات راه به جايي نمي برد».

آژانس ترند همچنين نوشت: رئيس كميته پارلماني امور منطقه اي نيز تأكيد كرد اگر رژيم ايران فكر مي كند با عمليات تروريستي اخير عليه فاضل مصطفي، نماينده پارلمان، ميتواند آذربايجان را مرعوب كند، سخت در اشتباه است، چون آذربايجان امروز، آذربايجان دهه هاي قبل نيست.