Loading...

اپوزیسیون ایران: انتقال اسدی منجر به گروگانگیری بیشتر خواهد شد

image
08-03-2023

اپوزیسیون ایران: انتقال اسدی منجر به گروگانگیری بیشتر خواهد شد

لوسوار ايران آزادي اسدي منجر به گروگان گرفتن بيشتر رژيم ملاها مي شود

دادگاه قانون اساسی روز جمعه درخواست لغو معاهده انتقال محکومان, منعقده با ایران را رد کرد. این حکم راه را برای بازگشت اولیویه وندکاستیل، امدادرسان به بلژیک باز می کند.

شورای ملی مقاومت ایران روز شنبه در مورد خطرات انتقال دیپلمات تروریست اسدالله اسدی, در ازای اولیویه وندکاستیل, امدادرسان بلژیکی به دولت هشدار داد. به گفته علاءالدین توران، یکی از اعضای شورا, رژیم آخوندها دیپلماسی گروگان گیری را که به آن عادت کرده است، تشدید خواهد کرد.

دادگاه قانون اساسی شامگاه جمعه درخواست شورای ملی مقاومت مبنی بر لغومعاهده انتقال محکومان بین بلژیک و ایران رد کرد. در صورت اجرا، این متن اجازه خواهد داد تا وندکاستیل که از یک سال پیش در شرایط غیرانسانی بازداشت است, به بلژیک بازگردد.

شورای ملی مقاومت بخشی از اپوزیسیون ایرانی در تبعید را متحد میکند و کارزار گسترده ای را علیه این معاهده انتقال رهبری کرد. طرح حمله ای که اسدی به خاطر آن محکوم شد، یکی از گردهم آیی های این شورا در سال 2018 در نزدیکی پاریس را هدف قرار داده بود.

این سازمان روز شنبه ضمن تاکید دوباره بر همدردی خود با اولیویه وندکستیل و نزدیکانش و با درخواست آزادی فوری این زندانی بلژیکی، مخالفت دوباره خود را با این معاهده اعلام کرد.

آقای علاء الدین توران, عضو کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت تاکید کرد: «سیاست مماشات و امتیاز دادن به رژیم ایران برای آزادی گروگان ها باعث شده این رژیم به اخاذی و گروگان گیری ادامه دهد. تنها یک سیاست قاطع علیه این رژیم به تراژدی غیرانسانی گروگان‌گیری پایان می‌دهد. تجربه گروگان های فرانسوی در لبنان در دهه 1980 نشان می دهد که طی 43 سال گذشته به ازای هر گروگانی که مبادله یا آزاد شده است، این رژیم حداقل دو گروگان جدید گرفته یا کشته است.»

وی اضافه کرد: « موضوع ساده است. اگر اسدی که خونین ترین جنایت تروریستی در اروپا را طراحی کرد، امروز با یک گروگان بی گناه مبادله شود، رژیم ایران به این نتیجه می رسد که می تواند غربی های بیشتری را گروگان بگیرد و جنایات تروریستی بیشتری را مرتکب شود. زیرا اطمینان می یابد که خواهد توانست ترویست هایش را با هر جنایتی که در اروپا مرتکب شوند با گروگان های بی گناه مبادله کند. تنها به همین دلیل است که ما مصمم هستیم تا حد امکان از آزادی این تروریست عالی رتبه جلوگیری کنیم.»

روز جمعه دادگاه قانون اساسی رد دعوای ابطال را به یک شرط ضمیمه کرد: اطلاع یافتن قربانیان آقای اسدی از انتقال احتمالی ایشان تا به قاضی مراجعه کنند. حقی که شورای ملی مقاومت روز جمعه گفت که از آن استفاده خواهد کرد.

https://www.lesoir.be/498875/article/2023-03-04/olivier-vandecasteele-le-transfert-dassadi-entrainera-dautres-prises-dotage