Loading...

انعکاس تظاهرات بزرگ مقاومت ایران در سالگرد انقلاب ضد سلطنتی - برلین

image
11-02-2024

انعکاس تظاهرات بزرگ مقاومت ایران در سالگرد انقلاب ضد سلطنتی - برلین

 

Image

10 فوریه 2024، برلین: تعداد زیادی از مردم با پرچم ها و علائم در مقابل دروازه براندنبورگ در تجمعی علیه حکومت ایران به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی ایستاده اند.

 

Image

 

Image

 

سایت تلویزیون کانال يك آلمان، اخبار اصلی tagesschau  

۱۰ فوریه ۲۰۲۱ ساعت ۱۴:۳۵                

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، صدها نفر بعد از ظهر شنبه در برلین تظاهرات کردند. رویدادی با ۳۰۰۰ شرکت کننده ثبت شده است. حدود ساعت 16 بعدازظهر، پلیس حدس زد که حدود ۸۰۰ نفر در آنجا حضور دارند.

از ساعت سه ونیم بعد از ظهر، تظاهرکنندگان می خواهند از دروازه براندنبورگ از طریق خیابان Ebertstrasse و خیابان Stresemannstrasse به خیابان Niederkirchnersse حرکت کرده و دوباره به دورازه براندنبورگ برگردند. این تجمع قرار بود ساعت ۱۳ شروع شود. 

سخنرانان این تظاهرات از جمله وزیر خارجه سابق لهستان و شهردار سابق ورشو، مارسین ویچیکی، و نیز مارتین پاتسلت، نماینده سابق مجلس فدرال آلمان و شهردار سابق شهر فرانکفورت اودر از حزب دموکرات مسیحی بودند. پاتسلت گفت که امیدوار است در زمان حیاتش ایران آزاد را ببیند.

 

Image

 

Image 

سایت روزنامه تاگس اشپیگل برلین

از فرانسیسکا آپفل ۱۰ فوریه ۲۰۲۱                  

تظاهرات صدها نفر علیه حکومت ایران در دروازه براندنبورگ در برلین. از جمله، آنها خواستار جدایی آشکار دین و دولت هستند.

روز شنبه صدها نفر به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در دروازه براندنبورگ در برلین تجمع کردند. ابتدا ار ب ب گزارش ارسال کرد. این مراسم ۳۰۰۰ نفره توسط جامعه آلمانی ایرانیان برگزار شد.

بعد از ظهر، تظاهر کنندگان از دروازه براندنبورگ از طریق خیابان Ebertstrasse و Stresemannstrasse به سمت خیابان Niederkirchnerstrasse حرکت کرده و دوباره به دروازه براندنبورگ برگشتند. به گفته سازمان دهندگان، چندین هزار نفر در تظاهرات برلین شرکت کردند که برخی از آنها از جاهای دیگر به برلین سفر کرده بودند. پلیس صحبت از حدود ۸۰۰ شرکت کننده کرد.

این تظاهرات علیه رژیم آخوندها برگزار شد که خواستار پایان دادن به اعدام مخالفین در ایران است. در این تظاهرات گفته شد که موج بی‌سابقه اعدام‌ها در ایران باید متوقف شود. همچنین باید یک جدایی واضح بین دین و دولت و برابری جنسیتی وجود داشته باشد. 

تظاهرات خواستار پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی است

Image

این تظاهرات نه تنها ایران، بلکه اتحادیه اروپا (EU) را نیز هدف قرار داده است: شرکت کنندگان خواستار سیاست شفاف تر و قاطع تر در قبال دولت ایران هستند. برگزارکنندگان گفتند که باید به دیکتاتوری مذهبی در ایران پایان داده شود.

آنها همچنین خواستار قرار داده شدن سپاه پاسداران ایران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا هستند. دلایل آن نقش ایران در جنگ غزه و صدها حکم اعدام در پی اعتراضات گسترده در این کشور از سال ۲۰۲۲ میباشد. به گفته سازمان دهندگان، رژیم ایران منبع اصلی درگیری ها در خاورمیانه است. 

از جمله سخنرانان این تظاهرات وزیر خارجه سابق لهستان و شهردار سابق ورشو، مارسین ویچیکی، و نیز مارتین پاتزلت، نماینده سابق مجلس فدرال آلمان و شهردار سابق شهر فرانکفورت اودر از حزب دموکرات مسیحی بودند. پاتزلت گفت که امیدوار است در زمان حیاتش ایران آزاد را ببیند.

مریم رجوی، سیاستمدار اپوزیسیون و پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران نیز از طریق ویدئو از محل تبعیدش در پاریس به این تجمع پیوست. وی تاکید کرد که رژیم اسلامی ایران مسئول جنگ افروزی و تروریسم است. در سال ۱۳۵۸ دیکتاتوری رژیم شاه سرنگون شد. بر رژیم ملاها نیز باید غلبه کرد. ایران بیش از هر زمان دیگری به یک جامعه عادلانه و دموکراتیک نیاز دارد. 

Image روزنامه برلینر مورگن پست Berliner Morgenpost

۱۰ فوریه ۲۰۲۱ 

علیه رژیم ایران: صدها نفر در برلین تظاهرات کردند

برلین . روز شنبه صدها تظاهرکننده در برلین در مقابل دروازه براندنبورگ تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندها تظاهرات کنند.

صدها نفر بعد از ظهر شنبه برای تظاهرات در برلین تجمع کردند. مناسبت: چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران. بر اساس اطلاعات پلیس، به گفته سخنگوی پلیس، در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر آمده اند. راهپیمایی اعتراضی از ساعت ۱۵:۳۰ از میدان ۱۸ مارس مقابل دروازه براندنبورگ آغاز شد. به گفته سخنگوی پلیس، تا کنون هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

علت این تظاهرات، چهل و پنجمین سالگرد انقلاب علیه نظام سلطنتی در ایران بود که حکومت آخوندی جایگزین آن شد که مورد انتقاد هم قرار گرفت. سازمان‌دهندگان گفتند که ”می‌خواهند توجهات را به لزوم تمرکز بر روی رژیم ایران به‌عنوان منبع اصلی جنگ‌ها و بحران‌ها در خاورمیانه“جلب کرده و خواستار سیاست قاطع علیه آخوندها شوند“. 

اینها خواسته های تظاهرکنندگان است:

 پایان رژیم آخوندی

پایان دادن به اعدام مخالفین

برابری زن و مرد

جدايي دين و دولت

  •  

Image

بگفته برگزار کنندگان مریم رجوی پرزیدنت شورای موسوم به شورای ملی مقاومت ایران، که از طریق ویدئو از پاریس وصل شد، سخنران [اصلی] بود. مردم سخنرانی را روی صفحه نمایش تماشا کردند.

در فراخوان جامعه آلمانی ایرانیان GDI که سازمانده تظاهرات بود، آمده است که در سال گذشته، تقریباً ۸۷۰ نفر در ایران اعدام شدند. جامعه بین‌المللی برای حقوق بشر IGFM وضعیت ایران را بدینگونه توصیف میکند: ”۸۰۰ اعدام در سال گذشته، دستگیری‌های خودسرانه، خشونت گسترده علیه تظاهرکنندگان و آزار و شکنجه سیستماتیک مخالفان و روزنامه‌نگاران“. 

Image     

روزنامه  BZ برلین به نقل از خبرگزاری آلمان

چهل و پنجمین سالگرد انقلاب

تظاهرات علیه دولت ایران در دروازه براندنبورگ

۱۰ فوریه ۲۰۲۱ ساعت ۱۶:۰۵                  

مریم رجوی، پرزیدنت شورای موسوم به مقاومت ملی از طریق ویدئو ارتباط برقرار کرد. عکس از خبرگزاری آلمان

برلین (خبرگزاری آلمان) روز شنبه در برلین جمعیت کثیری علیه حکومت ایران تظاهرات کردند. مریم رجوی، پرزیدنت شورای موسوم به شورای ملی مقاومت در ایران، که از طریق ویدئو از پاریس وصل شد، سخنران [اصلی] بود. مردم سخنرانی را روی صفحه نمایش تماشا کردند.

علت این تظاهرات، چهل و پنجمین سالگرد انقلاب علیه نظام سلطنتی در ایران بود که حکومت آخوندی جایگزین آن شد که مورد انتقاد هم قرار گرفت. سازمان‌دهندگان گفتند که ”می‌خواهند توجهات را به لزوم تمرکز بر روی رژیم ایران به‌عنوان منبع اصلی جنگ‌ها و بحران‌ها در خاورمیانه جلب کنند“.

Image      

وایر عکس خبرگزاری فرانسه

AFP –  فوریه ۲۰۲۴ – پنج عکس را منتشر کرده است. یکی از عکس ها در زیر می آید.

Image

« معترضان در تظاهرات حامیان شورای ملی مقاومت ایران در برلین، آلمان در 10 فوریه 2024، پرچم‌های قبل از انقلاب 1979 و پرچم‌های مجاهدین خلق ایران را در مقابل دروازه براندنبورگ (Brandenburger Tor) به اهتزاز در می‌آورند.

Image

سايت آنلاينZeitOnline  

تظاهرات علیه حکومت ایران

Image

اعتراضات: تعداد زیادی از مردم در تجمعی علیه حکومت ایران پرچم به اهتزاز در می آورند.

تعداد زیادی از مردم روز شنبه در برلین علیه حکومت ایران تظاهرات کردند. آنها در مقابل دروازه براندنبورگ در مرکز پایتخت تجمع کردند. به گفته برگزارکننده، مریم رجوی، رئیس شورای موسوم به شورای ملی مقاومت در ایران، از طریق ویدئو از پاریس سخنران بود. مردم سخنرانی را روی صفحه نمایش تماشا کردند.

دلیل این تجمع، چهل و پنجمین سالگرد انقلاب علیه نظام سلطنتی در ایران بود که حکومت آخوندی جایگزین آن شد که مورد انتقاد هم قرار گرفت. سازمان دهندگان گفتند که باید توجه را به لزوم تمرکز بر رژیم ایران به عنوان منبع اصلی جنگ و بحران در خاورمیانه و مطالبه سیاست قاطع علیه آخوندها جلب کرد.


Image 

سایت تلویزیون ار ب ب 

۱۰ فوریه ۲۰۲۱ 

صدها نفر در برلین علیه رژیم ایران تظاهرات کردند.

Image                

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، صدها نفر بعد از ظهر شنبه در برلین تظاهرات کردند. رویدادی با ۳۰۰۰ شرکت کننده ثبت شده است. حدود ساعت ۲ بعدازظهر، پلیس حدس زد که حدود ۶۰۰ نفر در آنجا حضور دارند.

از ساعت سه ونیم بعد از ظهر، تظاهرکنندگان می خواهند از دروازه براندنبورگ از طریق خیابان Ebertstrasse و خیابان Stresemannstrasse به خیابان Niederkirchnersse حرکت کرده و دوباره به دورازه براندنبورگ برگردند. این تجمع قرار بود ساعت ۱۳ شروع شود. 

سخنرانان این تظاهرات از جمله وزیر خارجه سابق لهستان و شهردار سابق ورشو، مارسین ویچیکی، و نیز مارتین پاتزلت، نماینده سابق مجلس فدرال آلمان و شهردار سابق شهر فرانکفورت اودر از حزب دموکرات مسیحی بودند. پاتزلت گفت که امیدوار است در زمان حیاتش ایران آزاد را ببیند.

Image

سایت روزنامه زود دویچه سایتونگ پرتیراژترین رسانه آلمان به نقل از خبرگزاری آلمان

تظاهرات علیه حکومت ایران

۱۰ فوریه ۲۰۲۱ ساعت ۱۵:۵۴

مستقیم از کانال خبرگزاری آلمان

تعداد زیادی از شرکت کنندگان در راهپیمایی علیه حکومت ایران پرچم به اهتزاز در می آورند.

(عکس: dpa)

Image

برلین (خبرگزاری آلمان) روز شنبه در برلین جمعیت کثیری علیه حکومت ایران تظاهرات کردند. آنها در مقابل دروازه براندنبورگ در مرکز پایتخت تجمع کردند. به گفته برگزارکننده، مریم رجوی، رئیس شورای موسوم به شورای ملی مقاومت در ایران، که از طریق ویدئو از پاریس وصل شد، سخنران [اصلی] بود. مردم سخنرانی را روی صفحه نمایش تماشا کردند.

علت این تظاهرات، چهل و پنجمین سالگرد انقلاب علیه نظام سلطنتی در ایران بود که حکومت آخوندی جایگزین آن شد که مورد انتقاد هم قرار گرفت. سازمان‌دهندگان گفتند که ”می‌خواهند توجهات را به لزوم تمرکز بر روی رژیم ایران به‌عنوان منبع اصلی جنگ‌ها و بحران‌ها در خاورمیانه“جلب کرده و خواستار سیاست قاطع علیه آخوندها شوند“. 

Image

سرویس مطبوعاتی پروتستان – Evangelischer Pressedienst EPD

ایرانیان تبعیدی خواستار توقف اعدام هستند

برلین. به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی ایران، تبعیدیان ایرانی خواستار یک جمهوری دموکراتیک سکولار در کشور شده‌اند. روز شنبه در تجمعی در دروازه براندنبورگ در برلین گفته شد که موج بی‌سابقه اعدام‌ها در ایران باید متوقف شود. برای این منظور، جامعه بین المللی باید فوراً اقدامات مؤثری را انجام دهد. رژیم ایران منبع اصلی درگیری در خاورمیانه است. این باید با یک سیاست قاطع مقابله شود. باید به دیکتاتوری مذهبی در ایران پایان داد.

به گفته سازمان دهندگان، چندین هزار نفر در تظاهرات برلین شرکت کردند که برخی از آنها از جاهای دیگر نیز سفر کردند. پلیس از حدود 800 شرکت کننده صحبت کرد. در میان سخنرانان این تظاهرات، وزیر امور خارجه سابق لهستان و شهردار سابق ورشو، مارسین سوویسیچی، و همچنین مارتین پاتسلت، نماینده سابق حزب دموکرات در پارلمان بوندستاگ و شهردار سابق فرانکفورت آندر اودر، حضور داشتند. پاتسلت گفت که امیدوار است در زمان حیاتش ایران آزاد را ببیند.

مریم رجوی، سیاستمدار اپوزیسیون و رئیس شورای ملی مقاومت ایران نیز از طریق ویدئو از تبعید در پاریس به این تجمع پیوست. وی تاکید کرد که رژیم اسلامی ایران مسئول جنگ افروزی و تروریسم است. در سال 1358 دیکتاتوری رژیم شاه سرنگون شد. بر رژیم ملاها نیز باید غلبه کرد. ایران بیش از هر زمان دیگری به یک جامعه عادلانه و دموکراتیک نیاز دارد. مجازات اعدام باید لغو شود.

Image

تلویزیون صدای آمریکا

«امروز و فردا  هم شهرهای مختلف جهان شاهد تظاهرات ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی بوده و خواهند بود. از جمله امروز در برلین،  شماری از هواداران شورای ملی مقاومت ایران، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق بمناسبت سالگرد به گفته آنان «انقلاب ضد سلطنتی» در برلین با هدف جلب توجه به نیاز فوری به یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران با توجه به نقش رهبری آن در بحرانهای خاورمیانه  و موج مداوم اعدامها تجمع اعتراضی برگزار کردند. بخشی از گردهمایی هواداران شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین در برلین را ببینیم.  

Image

پخش کلیپ سخنرانی هواداران در تظاهرات برلین در حمایت از مجاهدین خلق، اشاره به کشتار مجاهدین مشخصا در قتل عام ۱۳۶۷،  در نفی سلطنت و نفی آلترناتیو سازی استعماری

 

Image    رادیو فردا

اخبار شامگاهی

روز شنبه هواداران سازمان مجاهدین خلق در سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ تظاهراتی در شهر برلین برگزار کردند. در این گردهمایی اعتراضی چند تن از نمایندگان پارلمان آلمان هم شرکت داشتند.

 آنطور که شاهین قبادی سخنگوی سازمان مجاهدین خلق به رادیو فردا میگوید تظاهرکنندگان خواستار تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران از طرف اتحادیه اروپا و اقدامات جدی برای جلوگیری از موج اعدامها در ایران هستند.

شاهین قبادی:  «جامعه ایران یک بشکه باروت است و خواست مردم ایران سرنگونی تئوکراسی حاکم در تمامیت ان، توسط مردم ایران و استقرار یک جمهوری دمکراتیک است. 

الان برای همه واضح شده است که رژیم آخوندی منشا اصلی جنگ و بحران در خاورمیانه است.  یعنی اینکه سر مار در تهران است و ضروری است که جامعه جهانی و بطور خاص غرب یک سیاست قاطع، یک استراتژی جدید، در مقابل رژیم اتخاذ کنند. این استراتژی جدید، این سیاست قاطع، باید از جمله در برگیرنده این باشد که سپاه پاسداران باید بلادرنگ بعنوان یک ارگان تروریستی نامگذاری شود، قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد علیه رژیم مجددا فعال شود و  همینطور حق  کانونهای شورشی مجاهدین خلق برای مقاومت در مقابل سپاه پاسداران برسمیت شناخته شود. 

از سوی دیگر واضح شده است که رژیم آخوندی در وحشت از سرگیری قیام سراسری، مشابه آنچه سال گذشته در ایران شاهد آن بودیم، با سو استفاده از بحران در منطقه که خودش عامل اصلی آن بوده، در ماههای اخیر دست به موج کم سابقه ای از اعدام زده است.  تظاهر کنندگان بر این نظر بودند که زمان آن رسیده است که رژیم آخوندی را در مقابل جنایاتش پاسخگو کرد.  

هزاران ایرانی همچنین در مورد صدور تروریسم رژیم به اروپا و گسترش آن هشدار دادند و خواستار اقدامات عملی از سوی اروپا شدند. آنها بطور خاص نسبت به اهداف رژیم از دادگاه فرمایشی و غیابی رژیم در هفته های اخیر تحت عنوان دادگاه علیه رهبری مقاومت ایران و ۱۰۰ تن از مجاهدین برگزار کرده است هشدار دادند.«

نقطه نظرات شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق را شنیدید. 

Image