Loading...

ارسال نامه و بسته هاي موهن و نفرت انگيز عليه مساجد

image
27-11-2023

ارسال نامه و بسته هاي موهن و نفرت انگيز عليه مساجد

سايت آنلاين ـ ارسال نامه و بسته هاي موهن و نفرت انگيز عليه مساجد
جمعه  3  آذر 1402 - 24 نوامبر 2023   

https://www.zeit.de/news/2023-11/24/hasstiraden-per-brief-gegen-moscheen

چندین مسجد در برلین و سایر نقاط آلمان مورد فحاشي و توهین نفرت انگیز قرار گرفته اند. در چند روز گذشته آنها نامه هایی با طنزهای نفرت انگیز دریافت کرده اند که حاوی مدفوع، صفحات سوخته قرآن و گوشت خوک نیز بوده است. یک سخنگوی پلیس برلین روز جمعه گفت که پلیس برلین در حال بررسی چهار پرونده مربوط به سه مسجد و یک انجمن اسلامی است. موارد مشابه دیگر از سایر ایالت های فدرال شناخته شده است. ما با ادارات تحقیقات جنایی ایالتی در تماس هستیم.

سخنگوی پلیس گفت که هنوز مشخص نیست که چند مورد دیگر در حال بحث است و آیا همه نامه ها می تواند از یک عامل باشد. در یکی از عکس های پاکت نامه های ارسال شده به مساجد در برلین می توانید یک مهر پست از مرکز نامه 44 را ببینید که در دورتموند قرار دارد.

مساجد برلین عکس هایی از نامه های بزرگتر را نشان می دادند که حاوی کیسه های پلاستیکی و محتویات آنها بود. از جمله صفحات سوخته متن، تکه های سوسیس و خاک یا كود دیده می شد. در متنی چاپی به قرآن، الله و محمد به زبان آلمانی و ترکی بسیار تهاجمی توهین شده و از مدفوع سگ و سایر اشیای مشابه نیز صحبت شده است.

به گفته پلیس، تحقیقات به ظن توهین به جوامع شناخته شده و مذهبی در حال انجام است. آنها با مساجد در تماس هستند و وضعیت خطر را بررسی می کنند. یک سخنگو گفت: «ما به همان اندازه پرونده‌های مشابه علیه نهادهای یهودی را جدی می‌گیریم.»

به گفته پلیس، مسجد Şehitlik در Tempelhof، مسجد Muradiye در Neukölln، مسجد Kocasinan و انجمن اسلامی DITIB نامه هایی دریافت کردند. برخی از مساجد همچنین از صلیب شکسته و ستاره های داوود بر روی دیوارها و تماس های تلفنی تهدیدآمیز خبر دادند.

مساجد آسیب دیده روز جمعه گفتند: «این حوادث تکان دهنده نه تنها ما را عمیقاً اندوهگین می کند، بلکه تهدیدی جدی برای احساس امنیت و با هم بودن جامعه ما است». ما نمی‌توانیم چنین اقدامات خصمانه‌ای را تحمل کنیم و انتظار داریم که مقام‌ها بیانیه‌ای صریح در محکومیت چنین اقداماتی و اتخاذ تدابیری برای حفاظت از جامعه ما ارائه دهند.»

شهردار منطقه راینیکندورف، امینه دمیربوکن-وگنر (CDU)، حملات علیه مساجد را محکوم کرد. «اکنون، بیش از هر زمان دیگری، باید در برابر هر گونه افراط گرایی و نفرت موضع گیری کنیم.» او همه شهروندان را تشویق می کند تا برای حفاظت و حمایت از جوامع مذهبی تلاش کنند. «بیایید از ارزش‌های مدارا، احترام و وحدت که جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد، حمایت کنیم.»