Loading...

اخبار جنگ در رسانه های آلمان

image
05-10-2024

اخبار جنگ در رسانه های آلمان

تلويزيون كانال 1 آلمان Tagesschau: پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
 

Image

تلویزیون : "دیگر در مورد زمان و مکان بحث می‌شود و نه در مورد اینکه آیا این اتفاق می‌افتد یا نه"، 

الیور فلدفورت، ARD تل آویو، درباره درگیری‌های جاری در خاورمیانه.

ظاهراً آمریکا و اسرائیل از حمله به صنعت نفت ایران صحبت می کنند. 
تحولات در وبلاگ زنده:

·       ایران سفرای آلمان و اتریش را احضار کرد. 

·       مذاکره آمریکا با اسرائیل درباره حمله به زیرساخت های نفتی ایران

·       ایران سفیر آلمان را احضار کرد

·       شهر فرانکفورت تظاهرات طرفداران فلسطینی را ممنوع کرد

·       اتحادیه اروپا کمک های خود به لبنان را 30 میلیون یورو افزایش داد

·       شورشیان حوثی از حملات به تل آویو خبر دادند

·       لبنان از کشته شدن 46 نفر در یک روز خبر داد

·       سه کشته در سوریه - از جمله احتمالاً داماد نصرالله

5:35 بعد از ظهر

لبنان گزارش می دهد که بسیاری از نیروهای امدادی کشته شده اند

در لبنان، بر اساس آمار رسمی، بیش از 100 نیروی امدادی در اثر حملات اسرائیل کشته و بیش از 220 نفر مجروح شده اند. فرس ابیاد سرپرست وزارت بهداشت این را بدون ذکر دوره زمانی برای این ارقام گفت. ابیاد گفت: تنها در سه روز گذشته بیش از 40 اورژانس و آتش نشانی کشته شده اند. این حملات به 9 بیمارستان، 45 مرکز پزشکی و تقریبا 130 خودروی آمبولانس و آتش نشانی حمله کردند.

5:29 بعد از ظهر

مذاکره آمریکا با اسرائیل درباره حمله به زیرساخت های نفتی ایران

به گفته رئیس جمهور جو بایدن، دولت آمریکا در حال مذاکره با اسرائیل درباره حملات احتمالی به زیرساخت های نفتی ایران است. بایدن روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا با حملات اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران موافقت می کند یا خیر، گفت: "ما در حال مذاکره در مورد آن هستیم." سپس رئیس جمهور با جمله ای که به پایان نرساند، ادامه داد: «فکر می کنم کمی باشد... هر چه باشد، قیمت نفت بلافاصله پس از این اظهارات افزایش یافت». گرید مرجع بین‌المللی برنت در بازارها چهار درصد و نفت خام WTI پنج درصد افزایش یافت. کمی پیش از این، بایدن گفته بود که انتظار ندارد پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران در روز پنجشنبه باشد، رئیس‌جمهور دیروز گفت که حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران مورد حمایت آمریکا نخواهد بود. ایران شامگاه سه شنبه حمله موشکی گسترده ای را به اسرائیل انجام داد که دومین حمله موشکی آن در شش ماه گذشته بود. بخش بزرگی از پرتابه های شلیک شده رهگیری شدند. پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام تلافی جویانه خبر داد.

5:10 بعد از ظهر

حمله به اطلاعات حزب الله

ارتش اسرائیل در جریان حملات خود در منطقه بیروت اعلام کرد که مقر اطلاعات شبه نظامیان حامی ایران حزب الله را نیز هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهای جنگی اسرائیل بعدازظهر به "هدف های متعلق به ستاد اطلاعات حزب الله در بیروت" حمله کردند. این همچنین شامل منابع جمع آوری اطلاعات، مراکز فرماندهی و سایر زیرساخت ها بود. ارتش ویدیویی منتشر کرد که ظاهراً تخریب یک ساختمان روی تپه را نشان می دهد.

4:33 بعد از ظهر

گفته می شود نصرالله با آتش بس موافقت کرده است

به گفته سرپرست وزیر خارجه لبنان، حسن نصرالله، رهبر کشته شده حزب‌الله، مدت کوتاهی قبل از مرگش آتش‌بس با اسرائیل را تایید کرد. عبدالله بو حبیب به شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN گفت: «او موافقت کرد. پس از موافقت نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با حزب الله، لبنان به طور کامل موافقت کرد. حبیب گفت: ما به آمریکایی ها و فرانسوی ها اطلاع دادیم.

3:58 بعد از ظهر

حزب الله از حمله به دفتر رسانه ای در بیروت خبر داد

به گفته حزب الله، ارتش اسرائیل به دفتر رسانه ای شبه نظامیان تروریستی در جنوب بیروت حمله کرد. ساختمانی که حزب الله نیز از آنجا با خبرنگاران داخلی و خارجی در تماس است، مورد اصابت قرار گرفت. به نظر می رسد ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند لحظاتی پس از حمله را نشان می دهند. بر این اساس، در منطقه‌ای با ساختمان‌های ده طبقه، ابرهای دود سفید برخاسته و از طریق کانال‌های مختلف با خبرنگاران ارتباط برقرار می‌کند و مرتباً فیلم‌های تبلیغاتی تولید شده را منتشر می‌کند. او همچنین ایستگاه تلویزیونی خود به نام المنار را اداره می کند.

دويچه وله فارسي : پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
رویترز: خامنه‌ای به نصرالله هشدار داده بود از لبنان فرار کند
رویترز به نقل از سه منبع ایرانی نوشته، خامنه‌ای به حسن نصرالله هشدار داده بود که از لبنان فرار کند. بایدن اعلام کرد که از حمله اسرائيل به سایت‌های هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد.

Image

 

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع ایرانی، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به حسن نصرالله، رهبر شبه نظامیان حزب الله هشدار داده بود که از لبنان فرار کند. حسن نصرالله در پی حمله اسرائيل به مقر اصلی این گروه در بیروت کشته شد.

به گفته این منابع، خامنه‌ای اکنون به شدت نگران نفوذ اسرائیل در رده‌های بالای حکومت در تهران است.

یکی از این منابع که یک مقام ارشد ایرانی است، به رویترز گفته بلافاصله پس از انفجار پیجرهای حزب‌الله در ۱۷ سپتامبر، خامنه‌ای از طریق عباس نیلفروشان، فرمانده ارشد سپاه پاسداران که او نیز در حملات اسرائيل به مقر حزب‌الله کشته شد، پیامی به حسن نصرالله ارسال کرد و از او خواست تا به ایران برود. این پیام به این دلیل ارسال شده بود که برخی گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از قصد اسرائيل برای کشتن نصرالله بود.

به گفته این منبع، خامنه‌ای که از روز شنبه در مکانی امن در ایران به سر می‌برد، شخصاً دستور شلیک حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل را در روز سه‌شنبه اول اکتبر (۱۰ مهر) صادر کرد.

منبع دیگری به رویترز گفته مرگ نصرالله مقامات ایرانی را نسبت به برخی از اعضای سپاه پاسداران و مقامات ارشد امنیتی مشکوک کرده است، به ویژه کسانی که به خارج از کشور از جمله لبنان سفر کرده یا بستگانی در خارج از ایران دارند.

این منبع اضافه کرده یکی از این افراد که پیشتر سوالاتی درباره محل اقامت نصرالله پرسیده بود، از جمله این که او تا چه مدت در مکان‌های خاص می‌ماند،‌ به همراه چند فرد دیگر بازداشت شده است.

یکی دیگر از این سه منبع که از افراد نزدیک به جمهوری اسلامی است نیز گفته "علی خامنه‌ای دیگر به هیچ‌کس اعتماد ندارد".

فرانكفورتر روند شاوFR: پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
ایران موشک مافوق صوت "فتاح" را به سمت اسرائیل شلیک کرد - گنبد آهنین احتمالا نمی تواند همه حملات را دفع کند.
نویسنده: یاکوب کخJakob Koch /

اسرائیل مورد اصابت رگبار موشک های ایران قرار گرفته است، از جمله آنچه به نظر می رسد موشک مافوق صوت فتاح باشد. این سلاح مزیت قابل توجهی دارد.

به گزارش سی ان ان، برخلاف اظهارات ایران، تحلیلگران درباره استفاده ایران از موشک جدید برای اولین بار در روز سه شنبه تردید دارند. تروور بال، تکنسین ارشد سابق مواد منفجره ارتش ایالات متحده، گفت: «این یکی از جدیدترین موشک‌های بالستیک آنها است و با استفاده از آن چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند. «اسرائیل می‌تواند فقط از طریق استقرار در مورد توانایی‌های خود ایده بگیرد. همچنین این احتمال وجود دارد که درست نباشد که اسرائیل اطلاعات بیشتری در مورد توانایی های خود در اختیار قرار دهد.

 

Image

پدافند هوایی در عمل: سامانه گنبد آهنین اسرائیل یک موشک دربی شلیک می کند. (عکس آرشیو) 

گمان می رود ایران یکی از بزرگترین زرادخانه های موشکی و پهپادهای خاورمیانه را در اختیار داشته باشد. گفته می شود رژیم آخوندها علاوه بر تعدادی موشک میان برد، سلاح های مافوق صوت نیز در اختیار دارد. این راکت ها در پایین جو پرواز می کنند و قابل مانور هستند. سرعت بالای آنها تشخیص آنها را برای رادارها دشوار می کند. بنابراین پیش‌بینی مسیر موشک‌های مافوق صوت دشوار است و حتی سامانه‌های دفاع موشکی مدرن نیز در رهگیری آنها مشکل دارند. گزارش های اولیه رسانه ها حاکی از آن است که در این حمله از موشک های پیشرفته فتح نیز استفاده شده است. البته این گزارش ها هنوز به طور رسمی تایید نشده است. اولین گزارش از اسرائیل این است: سپر موشکی گنبد آهنین حملات را دفع کرده است.

چند ماه پیش رژیم آخوندها برای اولین بار موشک مافوق صوت خود را ارائه کرد. این موشک توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران ارائه شده است. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، «فتاح» می تواند تا 18500 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد و برد آن 1400 کیلومتر است. این بدان معناست که می تواند بر هر سیستم دفاع هوایی در منطقه غلبه کند. با این حال، این اطلاعات به طور مستقل قابل تأیید نبود و هیچ مدرکی برای حمایت از عملکرد ادعا شده موشک ارائه نشد.

اشپيگل آنلاینDer Spiegel: پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
ایران سفیر آلمان را احضار کرد
آلمان از حمله ایران به اسرائیل انتقاد کرده و اعتراض دیپلماتیک خود را اعلام کرده است. اکنون واکنش تهران از راه می رسد. اتریش نیز از این موضوع متاثر است.

ایران به دلیل اختلافات دیپلماتیک سفیر آلمان را احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علاوه بر مارکوس پوتزل سفیر جدید در تهران، رئیس نمایندگی اتریش نیز به وزارت امور خارجه احضار شد. احضار سفیر یک ابزار قوی دیپلماتیک تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، این کشور با این احضار به "اقدامات غیرقابل قبول" دو کشور اتحادیه اروپا پاسخ داد. آلمان روز چهارشنبه در پی حمله ایران به اسرائیل، سفیر ایران را به وزارت خارجه احضار کرد. از آنجایی که سفیر در شهر نبود، برای کاردار سفارت روشن شد که دولت فدرال این حمله را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده است.

اشپيگل آنلاینDer Spiegel: پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
 

جنگ در خاورمیانه - دوگانگی بین اعراب
اردن به دفع موشک های ایران به اسرائیل کمک کرد - و با این حال از جنگ و قدرت برتر آن انتقاد می کند. معضلی که بسیاری از کشورهای عربی در آن قرار دارند.

توسط دونیا رمضان / Dunja Ramadan

Image

موشک ایران بر فراز امان پایتخت اردن پرواز کرد: خشم از آمریکا و تزریق مالی آمریکا

موشک‌های ایرانی نیز شامگاه سه‌شنبه در مسیر اسرائیل بر فراز پایتخت اردن به پرواز درآمدند. ویدئوهای ضبط شده با تلفن همراه با عجله نشان می دهد که آسمان بر فراز امان با نقاط قرمز پر شده است. و مانند آخرین حمله در ماه آوریل، نیروهای اردنی به دفاع در برابر موشک های ایران کمک کردند.

پادشاهی کوچک نمادی از دوگانگی اعراب در برخورد با اسرائیل است: پس از دهه‌ها درگیری مسلحانه، اکثر کشورهای عربی می‌دانند که اسرائیل با حمایت ایالات متحده همیشه قدرتمند باقی خواهد ماند. اما: ضررهای سیاسی برای استقلال فلسطینیان را بپذیرید؟ ما به اندازه کافی این کار را انجام داده ایم - پاسخ رایج مقامات عرب است. برای سال‌ها، خشم گاه به گاه برای «برادران فلسطینی» کفایت می‌کرد.

بنابراین اردن از یک سو موشک های ایرانی را به سمت اسرائیل پرتاب می کند و از سوی دیگر به شدت از اسرائیل انتقاد می کند. همانطور که اردن نیاز به تزریق مالی از سوی واشنگتن دارد و در نتیجه به هر خواسته آمریکایی ها سر می زند و در عین حال درد جمعیت عظیم فلسطینی خود و خشم آنها را از متحدان اسرائیل مانند ایالات متحده می بیند.

اردن از سلطه اسرائیل انتقاد می کند

حتی لحن اخیر وزیر خارجه اردن نیز این درگیری را پنهان نمی کند: دوربین ها هنوز در حال چرخش بودند که ایمن صفدی واقعاً می خواست «یک جمله دیگر» بگوید. این لحظه اتفاقی در میانه یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته بود که متعاقباً در فضای مجازی پخش شد. صفدی از کنار همکاران عرب خود عبور کرد و یک جمله او تبدیل به درخواستی دقیقه ای برای صلح در منطقه شد.

صفدی از همان ابتدا استدلال مشترک دولت اسرائیل را مبنی بر اینکه کشور منحصراً توسط دشمنانی احاطه شده است که می خواهند آن را نابود کنند، پذیرفت. او سپس به خود و همکارانش اشاره کرد که به نشانه موافقت سر تکان دادند و از طرف کمیته عرب مسلمان که توسط 57 کشور عربی و مسلمان مأموریت یافته بود، به وضوح می‌توان گفت که همه آنها مایلند امنیت اسرائیل را تضمین کنند - به شرطی که اسرائیل اشغال را پایان دهد و اجازه ظهور یک کشور فلسطینی را بدهد.

صفدی با انجام این کار، ابتکار صلح عربی در سال 2002 را به واقعیت آخرالزمانی سال 2024 بازگرداند. پیشنهاد در آن زمان مشابه پیشنهاد امروز است: اسرائیل باید به مرزهای 1967 عقب نشینی کند، با یک راه حل عادلانه برای مشکل آوارگان فلسطینی موافقت کند و یک کشور فلسطینی مستقل را با پایتختی بیت المقدس شرقی به رسمیت بشناسد. سپس کشورهای عربی «درگیری را پایان یافته تلقی می‌کنند» و برای «روابط عادی» با اسرائیل آماده می‌شوند.

ان ت فاو n-TV: پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
ایران سفیر آلمان را احضار کرد
ایران به دلیل اختلافات دیپلماتیک سفیر آلمان را احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علاوه بر مارکوس پوتزل سفیر جدید در تهران، رئیس نمایندگی اتریش نیز به وزارت امور خارجه احضار شد. احضار سفیر یک ابزار قوی دیپلماتیک تلقی می شود.

آلمان روز چهارشنبه در پی حمله ایران به اسرائیل، سفیر ایران را به وزارت خارجه احضار کرد. از آنجایی که سفیر در شهر نبود، برای کاردار سفارت روشن شد که دولت فدرال این حمله را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد.

دويچلندفونكDeutschlandFunk: پنجشنبه  12  مهر 1403 - 3 اكتبر 2024
درگیری در جنوب لبنان ادامه دارد - ایران سفیر آلمان را احضار کرد
در لبنان، جنگ بین اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله مورد حمایت ایران بی‌وقفه ادامه دارد.

خانه ویران شده در بیروت پایتخت لبنان)

Image

ارتش اسرائیل می‌گوید چند تن از مبارزان حزب‌الله را در جنوب لبنان کشته است. مرکز بیروت پایتخت لبنان بار دیگر هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت. درگیری ها در نوار غزه نیز ادامه دارد. نیروهای مسلح اسرائیل از جمله سه ماه پیش اعلام کردند که سه تن از رهبران بلندپایه حماس را کشته اند.

بر اساس اطلاعات دولتی، نیروی هوایی سوریه هواپیماهای دشمن را رهگیری کرد. احتمالا آتش اسرائیل بوده است. اسرائیل برای سال‌ها بارها به اهدافی در سوریه که با ایران مرتبط است حمله کرده است. درست روز دوشنبه، یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد.

وزارت امور خارجه ایران سفرای آلمان و اتریش را احضار کرد. رژیم تهران به این ترتیب دیروز به مداخله دیپلماتیک مشابهی واکنش نشان داد: برلین و وین اعتراض خود را نسبت به حملات موشکی به اسرائیل به کاردار ایران روشن کرده بودند.