Loading...

سپاه پاسداران ایران باید به عنوان یک سازمان تروریستی طرد شود

image
07-07-2024

سپاه پاسداران ایران باید به عنوان یک سازمان تروریستی طرد شود

Image

 

Image

روزنامه آلمانی دی ولت - Welt

۳ جولای ۲۰۲۴

https://www.welt.de/debatte/kommentare/article252325914/Irans-Revolutionsgarden-sollten-als-Terrororganisation-geaechtet-werden.html 

سپاه پاسداران ایران باید به عنوان یک سازمان تروریستی طرد شود

نوشته: فرانتس جوزف یونگ 

سپاه پاسداران در حال گسترش دادن درگیری ها در خاورمیانه است. فرانتس جوزف یونگ، نویسنده مهمان ما، می نویسد: توطئه و دسیسه های آنها در آلمان یک خطرامنیتی است.

آلمان در سالهای اخیرهدف جاسوسی با اهداف تروریستی، از سوی جاسوسان مورد حمایت رژیم ایران بوده است. به عنوان مثال، مشخص شده است که حمله برنامه ریزی شده به کنیسه ای در بوخوم در سال ۲۰۲۲، مستقیما از سوی تهران کنترل شده است. گزارشهای اطلاعاتی آلمان نیز بارها تلاشهای ایران برای دستیابی به فناوری ممنوعه را فاش کرده اند.

ایران با چنین توطئه و دسیسه هایی امنیت ملی آلمان را تهدید می کند. این تهدیدات اخیرا با دخالت تهران در دو صحنه جنگ بیشتر شده است. از یک سو، رژیم اسلامی با ارسال هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در جنگ اوکراین، جنگ نامتقارن خود را به مرزهای اتحادیه اروپا بسیار نزدیک کرده است. تهران از این طریق به روسیه برای غلبه برموانع  کمک کرد و اینگونه به پیشبرد تجاوز بیشتر به سمت غرب یاری رساند.

رفتار مشابه تهران باعث شد که جنگ در خاورمیانه که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با حمله تروریستی حماس آغاز شد، بطور چشمگیری گسترش یابد. از آن تاریخ، دهها کشتی تجاری در دریای سرخ  توسط جنگجویان حوثی در یمن با حمایت ایران مورد حمله قرار گرفتند. سایر گروههای شبه نظامی در عراق، سوریه و جاهای دیگر نیز به تأسیسات نظامی غرب در منطقه حمله کرده اند.

در حملات حوثی ها همواره از پهپادها و پرتابه های ساخت ایران  استفاده می شود.هرچند، چندین کشتی حامل این سلاحها توقیف شده و انبار و ذخایر آنها از طریق حملات تلافی جویانه نیروهای آمریکایی و بریتانیایی نابود شده اند، با این وجود آنها قاچاق می‌ شوند و به اندازه‌ کافی در دسترس هستند که حملات ادامه یابند.

دامنه عملیات قاچاق از این جهت نگران‌ کننده‌ تر می‌ شود که همزمان از چندین مسیر می ‌گذرد، یعنی از یک سو بسمت روسیه و از سوی دیگر برای گروههایی که "محور مقاومت" ایران را تشکیل می‌ دهند. بنا برخی از گزارشهای اخیر، تهران در واقع می‌ خواهد شیوه‌های عملیات قاچاق خود را طوری گسترش دهد که بتواند به عنوان مثال، علاوه بر پهپادهای یکبار مصرف، موشکهای بالستیک نیز به روسیه ارسال کند.

این نشان‌ دهنده ابعاد تسلیحاتی است که ایران مجددا در سال‌های اخیر، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آن دست یافته و در اختیار دارد. این امرهمچنین مشخص می کند که رژیم آخوندی تا چه حد حاضر است نیازهای مردم خود را بی پاسخ بگذارد تا بتواند به تامین مالی و تسلیحآتی نیروهای حامی خود در منطقه، در راستای منافع استراتژی بقای خود، ادامه دهد.

در حالی که هزینه‌ های دولت برای سپاه پاسداران هر سال بدون وقفه افزایش می‌ یابد، مردم ایران با تورم فزاینده، نرخ بیکاری شدید و عدم پرداخت دستمزدها دست و پنجه نرم می ‌کنند. اخیرا کارگران و حتی بازنشستگان، با وجود ممنوع بودن تشکلات کارگری، به این شرایط اسفناک و دیگر موارد دست به اعتراض زده اند. همزمان رژیم سیاست دیپلماسی گروگان گیری را افزایش داده اند که این سیاست تهدیدی برای  شهروندان غربی و منافع غرب می باشد.

متأسفانه، واکنش جامعه بین‌المللی به این دیپلماسی گروگان‌ گیری وهمچنین در برابر بسیاری دیگر از فعالتیهای شرورانه ایران، از جمله پیشنهاد مبادله زندانیان بسیارمحتاطانه بوده است- همانطور که اخیرا در مورد دو شهروند سوئدی انجام شد – با وعده دادن برای امتیازات دیگری، به هدف راضی کردن رژیم، به ملایان داده شده است. 

طرح ده ماده ای علیه رژیم 

اما پس از گذشت بیش از چهار دهه ازسیاست مماشات، هیچ نشانه ای از تغییر رفتار دیده نمی شود، دقیقا برعکس. مماشات، همانطور که در شرایط کنونی شاهد آن هستیم، به سیاستهای مخرب رژیم دامن زده، منافع غرب در همه جا بخطر افتاده است و مردم ایران رنج کشیده ایران خواهان تغییر هستند.

غرب باید به این فراخوانها توجه کند وسیاست حمایت از مردم ایران و مقاومت سازمان یافته آنها برای یک آلترناتیو دموکراتیک را در دستور کارخود قرار دهد. چنین جایگزینی در حال حاضر به اشکال مختلف وجود دارد. مثلاً طرح ده ماده ای مریم رجوی، رئیس تبعیدی شورای ملی مقاومت در ایران، طرحی که از انتخابات آزاد، تضمین حقوق زنان، آزادی، دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق بشر حمایت می کند.

سال گذشته، ۱۲۵ تن از رؤسای پیشین دولتها بیانیه ای را امضا و این طرح را تائید کردند. در همین راستا، هزاران تن از نمایندگان پارلمان غربی، از جمله تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) نیز حمایت خود را این طرح اعلام کرده اند.

طی شش سال گذشته، ایران شاهد پنج قیام برای رسیدن به آزادی بوده است که آخرین آن اعتراضاتی بود که در سپتامبر۲۰۲۲ ، پس از کشته شدن یک زن جوان ایرانی به دست پلیس جنجالی اخلاق در کشور آغاز شد.

تنها ایالات متحده گامی قاطع برای غیرقانونی کردن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی برداشته است. اکثریت پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته اند که با این تصمیم همراهی کند.

با توجه به تعداد بالای اعدامها در ایران، دولت آلمان نیز باید این موضع را اتخاذ کند.

فرانتس یوزف یونگ (حزب دموکرات مسیحی) از سال ۲۰۰۵ تا۲۰۰۹ وزیر دفاع فدرال بود.