Loading...

حمله تروریستی با سه کشته در شهر زولینگن آلمان

image
26-08-2024

حمله تروریستی با سه کشته در شهر زولینگن آلمان

قاتل مظنون خود را تسلیم می کند: "من همان کسی هستم که شما دنبالش می گردید"


منبع DPA: شنبه   3  شهريور 1403 - 24 اوت 2024

  در حمله شامگاه جمعه در یک جشنواره شهری سه نفر کشته شدند. هشت نفر دیگر مجروح شدند که حال پنج نفر از آنها وخیم است. پلیس در نوردراین-وستفالن این جنایت را به دلیل رویکرد هدفمند عامل این جنایت به عنوان یک حمله طبقه بندی کرد.

                    Image

معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد رابرت هابک (سبزها) از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن شوکه شده و خشونت علیه جشن و شادی ها را محکوم کرد. 

رابرت هابک، وزیر اقتصاد (سبزها) و دیگر سیاستمداران حمله مرگبار با چاقو در جشنواره شهر در زولینگن را به شدت محکوم می کنند. معاون صدراعظم در برلین گفت: "خشونت علیه افرادی که فقط می خواستند شادی کنند و جشن بگیرند، محکوم است." وی برای بستگان قربانیان صبر و آرامش و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد. وی افزود: «خوب است که پلیس اکنون هر کاری که می ‌تواند برای یافتن هر چه سریع‌ تر عامل آن انجام می ‌دهد.

وزیر خارجه آنالنا باربوک (سبزها) نیز شوکه شد. او در ادامه نوشت که افکار او با خانواده ها و دوستان قربانیان است الکساندر دوبرینت، رهبر گروه منطقه ای CSU، حمله در زولینگن را وحشتناک و تکان دهنده خواند. پس از این حمله بزدلانه، فکر من با بستگان قربانیان است. او در برلین گفت: "من برای همه کسانی که هنوز برای زندگی خود می جنگند دعا می کنم."

برلینر مورگن پست: یکشنبه  4  شهريور 1403 - 25 اوت 2024 
قاتل مظنون خود را تسلیم می کند: "من همان کسی هستم که شما دنبالش می گردید"
25 اوت 2024، 8:55 صبح • زمان مطالعه: 29 دقیقه

توسط بتینا فانک، مایکل بی و لئونارد روزنوئر

  Image

قاتل مظنون عصر شنبه خود را به ماموران پلیس تسلیم کرد.

برلین. پس از حمله در زولینگن، دولت اسلامی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. یک جوان 26 ساله شامگاه شنبه خود را تسلیم کرد. 

سه نفر در حمله با چاقو در یک جشنواره شهری در زولینگن شامگاه جمعه کشته شدند در این حمله هشت نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است

گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) روز شنبه مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت مهاجم مظنون شامگاه شنبه خود را به پلیس تسلیم کرد به گفته پلیس، مردی که دستگیر شده مدعی است مسئول این جنایت است

یک مهاجم شامگاه جمعه در یک جشنواره شهری در زولینگن سه نفر را با چاقو کشت. به گفته پلیس، هشت نفر زخمی شدند که حال چهار نفر از آنها وخیم است. گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) در شامگاه مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت. اندکی بعد قاتل مظنون خود را به پلیس تسلیم کرد. 

 

تلويزيون كانال يك 

حمله در زولینگن - اخبار یکشنبه 25 اوت: تحقیقات زولینگن در مورد عضویت مشکوک به داعش

9.02 صبح: پس از حمله با چاقو در زولینگن با سه کشته، دفتر دادستانی فدرال نیز در حال تحقیق از مظنون به ظن عضویت در شبه نظامیان تروریستی دولت اسلامی (داعش) است. سخنگوی بالاترین مقام قضایی آلمان به خبرگزاری آلمان در کارلسروهه گفت.

 

مقام رسمی: دفتر دادستانی فدرال تحقیقات زولینگن را بر عهده می گیرد

8:48 صبح: پس از حمله با چاقو در زولینگن با سه کشته، طبق اعلام دادستانی کل، دادستانی فدرال، بالاترین دادستان آلمان، تحقیقات را بر عهده گرفت. دادستانی دوسلدورف به خبرگزاری آلمان در این باره اطلاع داد.

پلیس: اعتراف کننده ادعا می کند که مسئول این جنایت است

8:12 صبح: پس از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن، پلیس یک مظنون را دستگیر کرد. هربرت رئول، وزیر کشور نوردراین-وستفالن (CDU) این را در اواخر عصر شنبه در ARD "Tagesthemen" اعلام کرد. او از یک «مظنون واقعی» صحبت کرد که تمام روز به دنبال او بود. بامداد پلیس اعلام کرد که این جوان 26 ساله خود را به مراجع تحقیقاتی تسلیم کرده و خود را مسئول این حمله اعلام کرد. مشارکت این فرد در جنایت در حال حاضر به شدت در حال بررسی است.

حمله در زولینگن - اخبار روز شنبه، 24 اوت: مظنون دستگیر شد

23:53: پلیس یک مظنون را در ارتباط با حمله با چاقو در زولینگن دستگیر کرد. وزیر کشور نوردراین-وستفالن، هربرت رئول (CDU) این موضوع را در برنامه "Tagesthemen" ARD اعلام کرد و از یک "واقعا مظنون" صحبت کرد که تمام روز تحت تعقیب قرار گرفته بود.

بر اساس اطلاعات اشپیگل و روزنامه بیلد، عیسی الح، 26 ساله سوری، عصر روز شنبه به افسران گشت پلیس زولینگن «هنوز غرق در خون» نزدیک شد و گفت: «این من هستم. تو به دنبالش هستی!»

قاتل مظنون در شهر دیرالزور سوریه متولد شد. او در پایان دسامبر 2022 به آلمان آمد و در بیلفلد درخواست پناهندگی داد. یک سال بعد، او به اصطلاح حمایت فرعی را دریافت کرد که پناهندگان کشورهای جنگ‌زده داخلی اغلب از آن برخوردار می‌شوند. او یک مسلمان سنی مذهب است و هنوز برای مقامات امنیتی به عنوان یک اسلامگرای افراطی شناخته نشده است.

هابک خواستار قوانین سختگیرانه تر اسلحه است

10:55 بعد از ظهر: پس از حمله با چاقو در زولینگن، معاون صدراعظم رابرت هابک به حمایت از قوانین سخت گیرانه اسلحه پرداخت. سیاستمدار سبز گفت: «ما نمی دانیم که آیا می شد از اقدام وحشتناک در زولینگن با قوانین سخت گیرانه جلوگیری کرد یا خیر. اما برخی تشدیدات قانونی به سادگی درست و ضروری است: «مناطق بیشتر ممنوعیت اسلحه و قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلحه - هیچ‌کس در آلمان نیازی به بریدن و چاقو زدن سلاح در ملاء عام ندارد. ما دیگر در قرون وسطی زندگی نمی کنیم.»

مارکو بوشمان، وزیر دادگستری فدرال، قبلاً از مشاوره در مورد قانون سلاح برای چاقو خبر داده بود. سیاستمدار FDP به "Bild am Sonntag" گفت: "اکنون در دولت فدرال بحث خواهیم کرد که چگونه می توانیم مبارزه با این نوع جنایت با چاقو را بیشتر پیش ببریم." تاکنون، FDP پیشنهادهای نانسی فایزر (SPD) وزیر کشور برای ممنوعیت های شدیدتر را رد کرده است. SPD خواستار تشدید شدید قوانین است.

فرد دستگیر شده شاهد مظنون است؟

22:44: "اشپیگل" گزارش می دهد که خدمات اورژانس در محل اقامت پناهندگان تنها یک مرد را که به عنوان شاهد مظنون مورد بازجویی قرار گرفته بود، بردند. مظنون همچنان فراری است. یک سخنگوی پلیس گفت که او فقط می تواند دستگیری مردی را از ملک تایید کند.

گفته می شود که سگ های موادیاب بازرسان را به محل اقامت پناهندگان هدایت کرده اند

ساعت 22:15: گفته می شود بازپرس با استفاده از سگ های به اصطلاح مانتریلر ردی از مرد دستگیر شده را ردیابی کردند. این را روزنامه «بیلد» گزارش داده است. قبلاً یک چاقو در 150 متری محل اسکان پناهندگان پیدا شده بود که گفته می شود مهاجم شامگاه جمعه با آن سه نفر را کشته است. گفته می‌شود که سگ‌های مواد یاب پلیس را به محل اقامت پناهندگان هدایت کردند. محل اقامت نیز از محل جرم، Solingen Fronhof دور نیست.

  Image

نیروهای پلیس ویژه در جریان عملیات خود در محل اقامت پناهندگان در زولینگن.

دستگیری در اسکان پناهندگان

ساعت 21:33: در ارتباط با حمله با چاقو در زولینگن، پلیس مردی را در اقامتگاه پناهندگان در این شهر دستگیر کرد. سخنگوی پلیس به خبرگزاری آلمان گفت که ارتباط با این جنایت اکنون در حال بررسی است. بنابراین فرد دستگیر شده 36 ساله است.

پلیس دوسلدورف نیز نامه های مسئولیت دریافت می کند

ساعت 21:10: پلیس دوسلدورف همچنین می گوید که نامه مسئولیت حمله با چاقو در زولینگن را از (داعش) دریافت کرده است. سخنگوی پلیس گفت: اکنون باید بررسی شود که آیا این نامه واقعی است یا خیر. به گفته کارشناسان تروریسم، این اولین نامه ای است که داعش را به حمله در آلمان از سال 2016 متهم می کند. در جریان حمله به بازار کریسمس برلین در Breitscheidplatz، انیس امری اسلام گرا با کامیون به میان جمعیت رانده شد. 13 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند. به گفته داعش، مهاجم از طرف آنها عمل کرده است.

پلیس با نیروهای قوی در خانه پناهندگان در زولینگن

ساعت 20:38: در ارتباط با حمله با چاقو در زولینگن، پلیس شامگاه شنبه با نیروهای قوی وارد محل اقامت پناهندگان در مرکز شهر شد. سخنگوی پلیس گفت: «ما اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم و بر این اساس در حال حاضر اقدامات پلیسی را انجام می‌دهیم. یک تیم عملیات ویژه نیز وارد عمل شده است. منطقه توسط صد نفر محاصره شده است. ویدئوهای روزنامه نوردراین وستفالن WAZ که مانند این تیم تحریریه بخشی از گروه رسانه ای FUNKE است، نیروهای اورژانس با کلاه ایمنی و مسلح که به شدت وارد خانه می شوند را نشان می دهد. اوضاع در سایت آرام به نظر می رسد.

  Image

عضو یک تیم عملیات ویژه پلیس (SEK) شامگاه شنبه در محل اقامت پناهندگان در زولینگن.

شبه نظامیان تروریستی دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله با چاقو در زولینگن را بر عهده گرفتند

8:27 شب: شبه نظامیان تروریستی دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله با چاقو در زولینگن را بر عهده گرفتند. این از بیانیه ای در روز شنبه بر می آید، همانطور که چندین رسانه در شامگاه شنبه گزارش دادند.

 

 در این نامه آمده است: مهاجم دیروز به تجمع مسیحیان در شهر زولینگن آلمان، سرباز دولت اسلامی است و انتقام مسلمانان فلسطین و هر جای دیگر را گرفته است. این پیام توسط کانال‌های رسانه‌ای وابسته به داعش منتشر شد و از نظر شکل، محتوا و زبان با ادعای مسئولیت قبلی این گروه تروریستی مطابقت دارد که بعداً مشخص شد که طبق خبرگزاری‌های خبرگزاری فرانسه و رویترز درست بوده است. نام عامل جنایت در نامه ذکر نشده است.

شهردار زولینگن: "درد بی نهایت بزرگ است"

8 بعد از ظهر: شهردار زولینگن، تیم کورزباخ (SPD) از درد "بی نهایت" صحبت کرد. ما در زولینگن عمیقا متاثر هستیم، شهر ما پر از غم است. کورزباخ گفت: «اما تنها نبودن در این اندوه نشانه خوبی است. علاوه بر خدمات اورژانس، او همچنین می خواست از بسیاری از مردم نوردراین-وستفالن، از سراسر آلمان و خارج از کشور برای ابراز همدردی خود تشکر کند. او همچنین تسلیت جهانی دریافت کرد.

"درد بی نهایت است. اما دانستن اینکه شما در این کار تنها نیستید کمک می کند.»

تیم کورزباخ، شهردار زولینگن

  Image

شهردار زولینگن تیم کورزباخ (SPD، چپ) و همسرش اورسولا لیندا کورزباخ.

او برای پلیس آرزوی تحقیقات سریع و موفقیت آمیز دارد و هرکسی که این درد بزرگ را بر سر مردم آورد به مجازات عادلانه خود برسد. کورزباخ تأکید کرد . . . . 

بر اساس این گزارش، ضارب فریاد الله اکبر سر داده است.

6:15 بعد از ظهر: گفته می شود شاهدی به پلیس گفته است که مهاجم زولینگن در جریان جنایت فریاد الله اکبر سر داده است. این خبر توسط "ولت آم زونتاگ" گزارش شده است. این روزنامه از یک گزارش پلیس داخلی نقل می کند. این به معنای واقعی کلمه می‌گوید: «یک شاهد که در این جنایت مجروح شده بود، اظهار داشت که مظنون ناشناس اهل زولینگن را می‌شناختند و او همچنین از یک مسجد محلی بازدید می‌کرد. شاهدی گزارش داد که مظنون در حین اعمالش فریاد الله اکبر سر می داد.

هیچ تایید رسمی در این مورد وجود ندارد. شایعات در مورد این از قبل از شنبه شب پخش شده بود. با این حال، پلیس بعد از ظهر شنبه گفت که هنوز در حال بررسی و جمع آوری منابع متعدد و اظهارات شاهدان است.

گفته می شود که یک نوجوان 15 ساله دستگیر شده با مظنون این جنایت در تماس بوده است

ساعت 15:15: بر اساس اطلاعات مقامات تحقیقاتی، گفته می شود جوان دستگیر شده بامداد با یک مظنون تماس داشته است. گفته می شود که او به این جوان در مورد نقشه هایی گفته است که با روند جنایت مطابقت دارد. دادستانی دوسلدورف بعد از ظهر شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را اعلام کرد. مارکوس کاسپرس، دادستان ارشد عمومی، گفت: «بر اساس اظهارات شاهدان موجود، گفته می‌شود که فردی ناشناس که قبلاً ناشناس بود، اندکی قبل از حمله در مورد نیاتی که با اجرای جنایت مطابقت دارد، با این جوان صحبت کرده است.» اتهام احتمالی این نوجوان 15 ساله این است که وی از جرایم برنامه ریزی شده گزارشی نداده است.

پلیس جزئیات جدیدی از قربانیان منتشر کرد

15:10: پلیس دوسلدورف اعلام کرد که سه قربانی کشته شده یک مرد 67 ساله، یک مرد 56 ساله و یک زن 56 ساله هستند. از مجروحان هشت نفر، چهار نفر به شدت مجروح شدند. به گفته دادستانی دوسلدورف، انگیزه این جنایت نامشخص است و نمی توان پیشینه تروریستی را رد کرد.

چاقوی دوم در سطل زباله پیدا شد

2:56 بعد از ظهر: پس از حمله در زولینگن، چاقوی دیگری در سطل زباله در مرکز شهر پیدا شد. این توسط بازرسان گزارش شده است. روزنامه «بیلد» پیشتر گزارش داده بود. اولین چاقو قبلاً در زیر بدن یک قربانی پیدا شده بود.

ساعت 14:40: پس از حمله وحشیانه با چاقو در جشنواره شهر زولینگن با سه کشته و هشت زخمی، پلیس گزارش هایی مبنی بر دستگیری یک فرد مشکوک را تایید کرده است. پلیس دوسلدورف روز شنبه گفت که "در حال بررسی است که آیا ممکن است ارتباطی بین این جنایات وجود داشته باشد".

به گفته پلیس، همزمان با دستگیری، اقدامات مختلف پلیسی از جمله تفتیش در نقاط مختلف انجام شد. تحقیقات و جست و جو برای عاملان احتمالی دیگر و دلایل جنایت در جریان بود. پلیس و دفتر دادستان عمومی دوسلدورف می خواستند اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ووپرتال در بعدازظهر شنبه ارائه دهند.

گروه زنده در بیانیه حمله را توصیف می کند

2:30 بعد از ظهر: در هنگام حمله، گروه "Suzan Töpfer's Suprafon" روی صحنه اجرا می کرد. تاپفر، زن پیشرو، اکنون در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد که چگونه این حمله را تجربه کرده است. آن را در اصل اینجا بخوانید:

ما تازه آخرین نت آهنگ ماقبل آخرمان را نواخته بودیم که ناگهان متوجه شدم مردم با عجله محل را ترک می کنند. اولش نفهمیدم چرا لحظه بعد فکر کردم شاید دعوا شده است. سپس فریادهایی شنیدم و فهمیدم که باید در اسرع وقت به دنبال سرپناه باشیم. بلافاصله گیتارم را دور انداختم و به دنبال جایی برای مخفی شدن در پشت طبل گشتم. نمی‌دانستیم مهاجم چه کسی را هدف قرار می‌دهد یا چاقو بود یا اسلحه، بنابراین تا جایی که می‌توانستم دراز کشیدم. من چیزی از خود جنایت ندیدم. پدر و مادرم به دیدن من در پشت صحنه آمدند و خوشحال بودم که آنها آسیبی ندیدند. زنی برای آمبولانس فریاد زد - خاطرات مبهم از تلاش برای احیای چند نفر دارم. تکنسین ما در ابتدا پیدا نشد و ما بسیار نگران بودیم. او مجبور شد به طور ناگهانی میکسر را ترک کند و نتوانست گوشی هوشمند خود را به برق وصل کند. خوشبختانه او نیز آسیبی ندید.

من نمی توانم تصویر برزنت روی زمین را از سرم بیرون کنم. یک مرده زیر آن بود - درست در مقابل صحنه. این همه بی نهایت است.

سوزان کویور

من فوق العاده غمگین هستم. با تماشاگرانمان رقصیدیم و خودمان را رها کردیم. چند ثانیه بعد، مردم جان خود را از دست داده اند و صدها زندگی دیگر به طور ناگهانی تغییر کرده است.

افکار ما با قربانیان و خانواده هایشان است.»

  Image

تصاویری از روز پس از حمله در زولینگن. سوزان تاپفر در حال اجرا روی صحنه بود که مجرم به بازدیدکنندگان حمله کرد.