Loading...

بکارگیری باندهای جنایتکار سوئدی توسط رژیم ایران برای اهداف تروریستی

image
02-06-2024

بکارگیری باندهای جنایتکار سوئدی توسط رژیم ایران برای اهداف تروریستی

اطلاعیه سازمان امنیت سوئد

رژیم ایران از باندهای تبهکار در سوئد

برای اقدام علیه دولت‌ها و افراد و گروه‌های مخالف استفاده می‌کند

 

سرویس امنیتی سوئد در ۱۰خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد: «سرویس امنیت (سوئد) می‌تواند ثابت کند که رژیم ایران از شبکه‌های جنایتکار در سوئد برای انجام اعمال خشونت‌بار علیه سایر دولت‌ها، گروه‌ها یا افرادی در سوئد که به‌عنوان یک تهدید تلقی می‌شوند، استفاده می‌کند.

(رژیم) ایران چندین سال است که فعالیت‌های تهدیدآمیز امنیتی در داخل و علیه سوئد انجام داده است. فعالیت‌های تهدیدآمیز امنیتی آنها در طول تاریخ عمدتاً گروه‌ها و افراد اپوزیسیون را در میان ایرانیان در تبعید هدف قرار داده است.

(رژیم) ایران به همین منظور قبلاً در کشورهای دیگر اروپا از خشونت استفاده کرده است. برای انجام این فعالیت‌های تهدیدآمیز امنیتی، رژیم ایران از شبکه‌های جنایتکار استفاده کرده است.

خبرگزاری رویترز در همین رابطه گزارش داد، سرویس امنیتی سوئد اعلام کرد که رژیم ایران در تدارک عملیات خشونت‌آمیز با استفاده از شبکه‌های جنایی در کشور سوئد علیه کشورها، گروه‌ها و افراد است. در اغلب موارد این موارد گروه‌ها و افراد مخالف ایرانی تبعیدی را دربرمی‌گیرد و به نمایندگان دیگر کشورها مانند اسراییل هم گسترش پیدا کرده‌اند.

یادآوری می‌کنیم که مجاهدین و مقاومت ایران از ۳۰سال پیش از هدف‌های تغییرناپذیر جاسوسی و تروریسم رژیم آخوندی در سوئد بودند. در همین رابطه در سال ۱۳۷۲، ۴دیپلمات تروریست رژیم از سوئد اخراج شدند و دادگاه سوئد یک مزدور سفارت به‌نام جمشید عابدی لاهوری را به جرم جاسوسی علیه مجاهدین به یک‌سال‌ونیم زندان محکوم نمود.

در همان زمان مقاومت ایران توطئه ترور مسئولان مجاهدین و نمایندگان شورای ملی مقاومت در سوئد را افشا کرد که به اخراج دیپلمات‌های رژیم منجر شد.

خواهران مجاهد بدری پورطباخ، فرشته یگانه و مجاهد خلق ابوالقاسم رضایی که در آن زمان در سوئد در یک مأموریت سیاسی بودند، سوژه‌های مشخص توطئه دیپلمات تروریست‌های اعزامی وزارت اطلاعات آخوندها و دژخیم فلاحیان وزیر وقت اطلاعات بودند. این همان توطئه شکست‌خورده‌ای است که به‌دنبال آن ۴دیپلمات تروریست رژیم از سوئد اخراج شدند.

Image

یک نمونه دیگر از اقدامات تروریستی رژیم علیه مجاهدین به آتش کشیدن خودروی ون متعلق به هواداران در روز ۳آبان ۱۴۰۰ بود که در مقابل منزل آقای حسین عبدی در استکهلم صورت گرفت. واضح است که تا وقتی لانه جاسوسی رژیم در استکهلم بسته نشده اطلاعات آخوندی و نیروی تروریستی قدس از تروریسم و جاسوسی با کمک مزدوران افشا شده یا سلول‌های خفته خود دست برنمی‌دارند.

رسانه مختلف آلمانی و سوئدی طی روزهای گذشته گزارشات متعددی در اینمورد منتشر کرده و به ابعاد آن پرداخته اند

تاگس سایتونگ 31 می 2024 جمعه  11 خرداد 1403در اینرابطه می نویسد:

وحشت در سوئد - سران باند در خدمت ایران
استکهلم تأیید می کند که ایران از باندهای سوئدی برای اهداف تروریستی استفاده می کند. هدف، تأسیسات اسرائیل است.

Image

کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم در مورد حملات تروریستی برنامه ریزی شده

 تاگس سایتونگ HÄRNOSAND taz | در سوئد ما به تیترهای مربوط به جرایم سازمان یافته عادت کرده ایم. جنگ های مرگبار باند، نوجوانان به عنوان قاتل، مرگ حتی تماشاچیان - به نظر می رسد که یک تشدید مداوم است. باندهای مواد مخدر حالا ظاهراً دژخیمان ایران هم هستند. گفته می شود که آنها به نمایندگی از این رژیم علیه نهادهای اسرائیل در سوئد حملات تروریستی انجام می دهند.

روزنامه Dagens Nyheter (DN) روز پنجشنبه اطلاعات مربوطه را از سرویس مخفی اسرائیل موساد گزارش کرد و سرویس خبری سوئد Säpo تأیید کرد: شبکه‌های جنایی در سوئد توسط ایران به عنوان نماینده برای اقدامات خود استفاده می‌شود. نماینده مسئول Säpo در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در موارد شناخته شده، به افراد بسیار جوان، حتی کودکان، نزدیک شده اند. وی نخواست وارد جزئیات شود و به تحقیقات در حال انجام اشاره کرد. اما او تا این حد گفت: اقدامات برنامه ریزی شده در خاک سوئد خنثی شده است.

Dagens Nyheter (DN) این را مشخص تر کرد:

 به گفته موساد، جنایتکاران درگیر شامل شبکه بدنام "فاکستروت" و رهبر آن راوا مجید هستند که سال ها پیش در خارج از کشور مخفی شدند. مجید که به "روباه کرد" نیز معروف است، سال گذشته از ترکیه به ایران سفر کرد.

آنکارا قبلاً درخواست استرداد سوئد را رد کرده بود زیرا مجید نیز از سال 2020 تابعیت ترکیه را داشته است - اما گفته می شود قصد داشت پاسپورت ترکیه ای او را مصادره کند. او در ایران گرفتار شد و به زندان افتاد یا برای ایران کار کرد.

نارنجک دستی پیدا شد

DN به نقل از موساد می‌گوید چند ماه است که مردم سوئد را برای حملات تروریستی علیه اهداف اسرائیلی و یهودی آماده می‌کند. این ارتباط در جریان تحقیقات پس از کشف یک نارنجک دستی در مقابل سفارت اسرائیل در استکهلم در ژانویه کشف شد.

گفته می شود که گروه دیگری که با فاکستروت دشمنی دارد، اکنون برای ایران کار می کند. اسماعیل عبده رهبر ادعایی آنها هفته گذشته به دلیل داشتن سلاح غیرقانونی در ترکیه دستگیر شد، اما مدت کوتاهی بعد آزاد شد.

گیلدا حمیدی نیا، روزنامه نگار در تلویزیون سوئد تاکید کرد که این واقعیت که ایران از خدمات جنایتکاران، به عنوان مثال برای تهدید یا حمله به اعضای مخالف تبعیدی در سطح بین المللی استفاده می کند، موضوع جدیدی نیست. این روش اکنون به سوئد رسیده است - و علیه کشور دیگری است. سرویس خبری ساپو این رویدادها را یک درگیری منطقه‌ای در خاورمیانه توصیف کرد که به سوئد سرایت کرده است.

توبیاس بیلستوم، وزیر امور خارجه سوئد (اعتدال گرا) به خبرگزاری تی تی گفت که قرار است روز جمعه سفیر ایران به وزارت امور خارجه سوئد احضار شود تا در آنجا مشخص شود که این اطلاعات چقدر جدی است. نخست وزیر اولف کریسترسون (میانه رو) اقدامات ایران علیه DN را "تهدیدی برای جامعه آزاد و باز ما" خواند.

https://taz.de/Terror-in-Schweden/!6014168/

..............

نشریه آلمانی دی ولت نیز  در همین روز گزارش کاملی منتشر کرده و نوشته است: 

ولت:Die Welt  جمعه  11  خرداد 1403 - 31 مه 2024

سوئد و اسرائیل نسبت به حمایت ایران از تروریسم در اروپا هشدار دادند
 

Image

در ماه فوریه، یک وسيله انفجاری در سفارت اسرائیل در استکهلم کشف شد (عکس آرشیو)

منبع: dpa/Henrik Montgomery

بر اساس اطلاعات اطلاعاتی اسرائیل و سوئد، ایران در حال جذب گروه های جنایتکار در اروپا برای حملات است. هدف، در میان چیزهای دیگر، مراکز یهودی است. بر این اساس، "افراد بسیار جوان، حتی کودکان" نیز می توانند استخدام شوند.

به گزارش رسانه ها، سرویس مخفی خارجی اسرائیل، موساد، نسبت به حمایت ایران از ترور علیه نهادهای یهودی و اسرائیلی قبل از بازی های المپیک پاریس هشدار داد. رسانه های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند که به گفته موساد، تهران به گروه های جنایتکار در اروپا متکی است. ادعاها را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

"جروزالم پست" از دو گروه به نام های فاکستروت و رومبا نام برد. اینها "مسئول مستقیم فعالان خشونت آمیز و حمایت از تروریسم در سوئد و سراسر اروپا هستند". آنها از ایران حمایت مالی و دستورالعمل هایی دریافت کردند.

به گفته موساد، ایران پشت حادثه ای است که گفته می شود تقریباً یک هفته پیش مردی یک نارنجک هوایی به سمت سفارت اسرائیل در شهرداری اوکل بروکسل پرتاب کرد. این موضوع در مورد تیراندازی هایی که دو هفته پیش در نزدیکی سفارت اسرائیل در استکهلم شلیک شده است نیز صدق می کند. این دو حادثه تلفات جانی نداشتند.

تلاش برای استفاده از موج یهودی ستیزی

بر اساس اطلاعات موساد، فاکستروت پشت این حادثه در سوئد بوده است. این به قتل و قاچاق مواد مخدر معروف است و در سایر کشورهای اروپایی نیز فعال است. بر اساس گزارش ها، رهبر فاکستروت، شهروند سوئدی با اصالت کرد، در ایران به دلیل فعالیت های مجرمانه دستگیر و سپس برای فعالیت های تروریستی جذب و آزاد شد.

به گفته موساد، ایران در تلاش است تا از موج جهانی یهودستیزی در پی جنگ غزه برای جذب همدستان جدید برای حملات تروریستی استفاده کند. موساد با سرویس های مخفی اروپایی برای خنثی کردن این فعالیت ها همکاری می کند.

https://www.welt.de/politik/ausland/article251789192/Schweden-und-Israel-warnen-vor-iranischer-Terrorunterstuetzung-in-Europa.html

............

دویچه وله فارسی نیز به ابعاد دیگری از این کار کثیف  اشاره کرده و نوشته است: 

 پنجشنبه  10  خرداد 1403 - 30 مه 2024

https://p.dw.com/p/4gSvq

تایید سوئد بر همکاری ایران با باندهای جنایتکار علیه اسرائیل

سازمان‌های امنیتی اسرائیل و اروپا دریافته‌اند که تهران از باندهای جنایتکار "فاکستروت" و "رومبا" در سوئد، برای حمله به نهادهای اسرائیلی و یهودی استفاده می‌کند. سوئد می‌گوید کودکان را برای اعمال خشونت‌آمیز به کار می‌گیرند.

Image

مقامات امنیتی سوئد در اواخر ژانویه ۲۰۲۴ یک نارنجک دستی در محوطه سفارت اسرائیل در استکهلم یافتند 

آژانس اطلاعاتی "موساد" اسرائیل روز پنجشنبه ۳۰ مه (۱۰ خرداد) اعلام کرد که ایران پشت یک رشته حملات تروریستی از سوی شبکه‌های جنایتکار به سفارتخانه‌های اسرائیل در اروپا از ۷ اکتبر سال گذشته بدین سو بوده است.

به گزارش "تایمز اسرائیل"، پس از آن‌که در ژانویه سال جاری در محوطه سفارت اسرائیل در استکهلم مواد منفجره که گفته می‌شود نارنجک دستی بوده، کشف شد، آژانس اطلاعاتی موساد به همراه همتایان اروپایی خود تحقیقاتی را آغاز کرد.

به گفته موساد، پس از بازجویی از مظنونان و بررسی شواهد سم‌شناسی پزشکی قانونی، بازرسان به این نتیجه رسیدند که باند جنایتکاران سازمان‌یافته موسوم به "فاکستروت" در سوئد، به دستور جمهوری اسلامی ایران، پشت این حمله بوده است.

اسرائیل می‌گوید، سرکرده "فاکستروت" شخصی به نام "روا مجید"، معروف به "روباه کُرد"، از ماه‌ها پیش با ایران کار می‌کرده است. وی پس از فرار از ترکیه به ایران در سپتامبر سال گذشته و پس از آن‌که تحت پیگرد مجریان قوانین بین‌المللی و نیروهای امنیتی عراق قرار گرفت، از سوی ماموران ایرانی به خدمت گرفته شده است.

به گفته موساد، این فرد توسط ایران دستگیر و برای برنامه‌ریزی یک رشته حملات در اروپا علیه اهداف یهودی و اسرائیلی به خدمت جمهوری اسلامی درآمد.

موساد می‌گوید، ده‌ها توطئه تروریستی مورد حمایت ایران علیه نهادهای یهودی و اسرائیلی در ماه‌های اخیر کشف شده که در بسیاری از آنها از شبکه‌های جنایتکار محلی استفاده شده است.

حمله به سفارت اسرائیل در استکهلم

در ۱۷ ماه مه (۲۸ اردیبهشت) سال جاری، پلیس سوئد در اواخر شب صدای تیراندازی را در نزدیکی سفارت اسرائیل در استکهلم شنید. آنها یک پسر ۱۴ساله را در ارتباط با تیراندازی بازداشت و اعلام کردند که سفارت اسرائیل هدف قرار گرفته بود.

در پی آن موساد اعلام کرد که این تیراندازی توسط باند جنایتکار "رومبا" به سرکردگی "اسماعیل عبدو"، رقیب "روا مجید"، صورت گرفته است.

در یک بیانیه اسرائیل آمده است: «ایران بسیاری از سازمان‌های جنایتکار را در سوئد و سراسر اروپا اداره می‌کند و در عین حال از فواید نسبی هر یک و بعضاً از رقابت بین آنها بهره می‌برد».

موساد مدعی است که فاکستروت و رومبا مستقیماً از ایران کمک مالی دریافت می‌کنند و هدایت می‌شوند و تحت مراقبت دقیق سازمان‌های مخفی اروپایی هستند.

این سازمان مخفی اطلاعاتی اسرائیل، همچنین ایران را به تلاش برای سوءاستفاده از فضای یهودستیزی فزاینده در اروپا و در عین حال اجتناب از مسئولیت مستقیم در حملات متهم می‌کند.

یکی از مقامات موساد گفته است: «هیچ تغییری در سطوح هشدار سفر در کشورهای مختلف وجود ندارد.» او افزود: «اقدامات متقابل در هر زمان و مکانی که لازم باشد ادامه خواهد یافت».

موساد گفت جنایتکاران مورد حمایت ایران همچنین در حمله هفته گذشته به سفارت اسرائیل در بلژیک که در آن دو نارنجک هوایی پرتاب شد، دست داشتند.

تایمز اسرائیل" می‌افزاید، در بیانیه موساد به مرد مسلحی که در اوایل ماه جاری یک کنیسه در شهر روئن در شمال فرانسه را به آتش کشید و سپس توسط پلیس کشته شد، اشاره‌ای نشده است.

در حالی که دو ماه تا المپیک پاریس باقی مانده است و جنگ غزه به احتمال تا پس از تابستان ادامه خواهد داشت، سرویس‌های امنیتی فرانسه برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

سازمان امنیت سوئد: برای اعمال جنایتکارانه از کودکان استفاده می‌کنند

سازمان امنیت سوئد روز پنجشنبه ۳۰ مه (۱۰ خرداد) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران اعضای باندهای جنایتکار سوئدی، از جمله کودکان را به عنوان نیروی نیابتی خود برای "اقدامات خشونت‌آمیز" علیه اسرائیل و سایر کشورها و گروه‌هایی در سوئد که تهران آنها را تهدیدی علیه خود می‌داند، به خدمت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بیانیه سازمان اطلاعاتی سوئد دو هفته پس از گزارش تیراندازی شبانه در خارج از سفارت اسرائیل در استکهلم و سه ماه پس از آن منتشر می‌شود که پلیس یک نارنجک منفجر نشده را در محوطه سفارت اسرائیل پیدا کرد.

این سرویس مخفی سوئد که با عنوان "ساپو" شناخته می‌شود، در بیانیه خود با اشاره به این‌که به‌ویژه نهادها و سازمان‌های اسرائیلی و یهودی هدف حملات قرار دارند، می‌افزاید: «ایران قبلاً از ابزار خشونت در دیگر کشورهای اروپایی استفاده کرده است تا صداهای منتقد و تهدیدهای محسوس علیه رژیم خود را ساکت کند».

دانیل استنلینگ، رئیس سرویس ضد جاسوسی "ساپو" در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ارزیابی ما این است که این یک درگیری منطقه‌ای است که در سطح جهانی گسترش یافته و اکنون سوئد نیز بخشی از صحنه این درگیری است».

او گفت: «از افراد بسیار جوان، حتی کودکان، می‌توان برای انجام فعالیت‌های ایران استفاده کرد که امنیت سوئد را تهدید می‌کند».

به گزارش آسوشیتدپرس، استنلینگ افزود: «ما این ارتباط را بین سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سرویس‌های امنیتی و جنایتکاران در شبکه‌های جنایی سوئد مشاهده می‌کنیم. ما این ارتباط را می‌بینیم و این بدان معناست که باید در سطح بین‌المللی همکاری بسیار بیشتری داشته باشیم و کار کنیم تا جنایات را به موقع تشخیص دهیم و مانع از آن بشویم».

گونار استرومر، وزیر دادگستری و هامپوس نیگاردز، معاون اداره عملیات ملی پلیس سوئد نیز در کنفرانس خبری آنلاین با استنلینگ حضور داشتند.

این کشور اسکاندیناوی در سال‌های اخیر در تلاش برای مقابله با خشونت باندهای جنایتکار است، به طوری که در حال حاضر تیراندازی‌ها و بمب‌گذاری‌ها هر هفته در سراسر کشور اتفاق می‌افتد. خشونت باندهای جنایتکار در ابتدا با کنترل بازار مواد مخدر مرتبط بود.

ساپو در بیانیه خود گفت که با پلیس، ارتش و متحدان بین‌المللی "برای مقابله با تهدیدهای ایران" همکاری می‌کند.

https://p.dw.com/p/4gSvq