Loading...

۱۴مرداد ۱۲۸۵ سالگرد انقلاب مشروطه

image
06-08-2024

۱۴مرداد ۱۲۸۵ سالگرد انقلاب مشروطه

 

Image

نظام ننگین سلطنتی در تاریخ معاصر از انقلاب مشروطه تاکنون پیوسته با دو مشخصة «استبداد»‌ و «وابستگی» در مقابل مقاوت تاریخی و نهضتهای ملی و مردمی ایران ایستاده و به آزادی و استقلال ایران مستمراً‌ خیانت کرده است 

 این نظام ضدمردمی در چهرهٔ استبداد دینی خمینی که پیامد طبیعی و تاریخی دیکتاتوری منفور پهلوی است به صورتی درنده‌تر و ضدمردمی‌تر به نابودی اساس استقلال و‌ آزادی ایران برخاست (مسعود رجوی ـ ۱۴مرداد ۱۳۶۲).

 

سالگرد انقلاب مشروطه و جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران بر رهروان و پیشتازان راه آزادی، بر مجاهدان و بر مردم قهرمان ایران مبارک‌باد

مجموعه کشاکش‌ها، نشیب و فرازها و درگیری‌های سیاسی و نظامی آن انقلاب عظیم که امواجش سراسر ایران و بخش بزرگی از آسیا و شمال آفریقا را دربرگرفت، گنجینه‌یی سرشار از تجربه‌ها و سنن مبارزاتی و آتشفشانی از انگیزش‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه به‌بار آورد که پشتوانه‌یی برای همه جنبش‌های پیشرو و رهایی‌بخش میهن‌مان گردید.
جنبشی ضداستبدادی و ضدارتجاعی که طی آن ملت ایران بر حاکمیت ۲۵۰۰ساله استبداد و ارتجاع غلبه کرد و در رخدادهای بعدی، اصالت و ریشه‌داری خود را به‌اثبات رساند‌. جنبشی که طی آن، پیشگامان مشروطه با استواری در برابر مرتجعان ایستادند و با پایداری ترقی‌خواهانه خود اصل حاکمیت ملت را به‌کرسی نشاندند.

Image


اما متأسفانه آن انقلاب بزرگ، اندکی پس‌از پیروزی اولیه‌اش، با کشتار و خلع‌سلاح مجاهدان آزادی‌ستان، فرجام اسف‌انگیزی یافت. و در پایان، استعمارگران و بقایای مستبدین، با به‌خدمت گرفتن سازشکاران و مرتجعان، سررشته امور را از دست دلسوزان راستین آزادی ربودند. از آن فرجام، تا امروز، صحنه میهن ما، همواره صحنه رویارویی ۲نیرو بوده است. در یک‌سو، دنبالچه‌های محمدعلی‌شاه، شیخ‌ فضل‌الله نوری، میرهاشم دوه‌چی، اتابک و عین‌الدوله، همراه با حامیان استعماری‌شان و در سوی دیگر، نوادگان ستارخان، باقرخان، میرزا جهانگیرخان شیرازی، ملک‌المتکلمین و همه راه‌گشایان بزرگ آزادی.

ImageImage