ملاقات های خانم رجوی با شخصیت های بین المللی
دیدار و گفتگوی با آقای شارل میشل پرزیدنت اتحادیه اروپا (۲۰۲۴)، ژنرال جیمز جونز و ژنرال کیت کلاگ، مشاوران پیشین امنیت ملی رؤسای جمهور آمریکا
روز شنبه ۳۰خرداد خانم مریم رجوی با آقایان شارل میشل پرزیدنت اتحادیه اروپا (۲۰۲۴)، ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیسجمهور آمریکا و فرمانده پیشین ناتو و ژنرال کیت کلاگ مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا و مایک پنس معاون رئیسجمهور و نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا در مورد اوکراین (۲۰۲۵) دیدار و گفتگو کرد.
خانم رجوی ضمن تقدیر از حمایتهای آقای شارل میشل و ژنرال جیمز جونز و ژنرال کیت کلاگ از مردم و مقاومت ایران تأکید کرد امروز رژیم ایران از هر زمان دیگر ضعیفتر است و مقاومت سازمانیافته مردم ایران و کانونهای شورشی از هر زمان آمادهتر هستند. اما به یاد داشته باشیم که این رژیم نه از حکومت دست میکشد و نه سرکوب را کنار میگذارد و نه دستاندازی به کشورهای منطقه. وقایع اخیر هم نشان داد که تغییر این رژیم تنها به دست مردم و مقاومت امکانپذیر است و جهان برای خلاصی از شر یک دیکتاتوری دینی که جهان را تا آستانه یک جنگ فراگیر برده است، باید در کنار مردم ایران بایستد.
آقای شارل میشل با اشاره به بیپایه بودن دروغپردازیها علیه مقاومت گفت برنامه ده مادهیی خانم رجوی یک برنامه قدرتمندی است که به همه این دروغپردازیها پاسخ قوی میدهد.
ژنرال جونز گفت خانم رجوی من با شما موافقم که ایستادگی در کنار مردم و مقاومت ایران لازمه صلح و امنیت در سطح جهانی است. از همین رو هر قراردادی با این رژیم بسته میشود باید حتماً تعهداتی برای رژیم در مورد حقوقبشر بیاورد. وی افزود علیرغم همه هزینهها و سرمایهگذاریهای کلان موقعیت بقایای شاه در سطح بینالمللی بهشدت پایین آمده است و هم رئیسجمهور آمریکا و هم معاون او از این فرد فاصله گرفتهاند.
ژنرال کلاگ گفت این رژیم با زبان خوش نمیرود و باید در برابر آن مبارزه و مقاومت کرد همان کاری که جنبش شما میکند. مقاومت شما نسبت به یکسال پیش که من اینجا بودم پیشرفتهای بسیار زیاد و ملموسی داشته و مرا نسبت به آینده امیدوار میکند. از امثال پسر شاه سابق، کاری برنمیآید او یک چلپی جدید است و جز اینکه پسر یک شاه بوده چیزی برای ارائه ندارد و اساساً همه کارهایش تبلیغاتی و هوچیگری است.
دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با آقای بوریس جانسون نخستوزیر انگلستان ۲۰۱۹-۲۰۲۲
مریم رجوی روز شنبه ۳۰خرداد با آقای بوریس جانسون نخستوزیر انگلستان (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲) دیدار و پیرامون آخرین تحولات ایران و منطقه و گسترش مقاومت سراسری و سیاستهای بینالمللی در قبال ایران گفتگو کردند.
مریم رجوی ضمن تشریح شرایط انفجاری جامعه ایران و گسترش فعالیتهای کانونهای شورشی در سراسر ایران تأکید کرد موج اعدامهای سیاسی در ماههای اخیر مبین وحشت رژیم ایران از بالاگرفتن قیام مردمی و تلفیق آن با مقاومت سازمانیافته است.
وی تأکید کرد مقاومت ایران از پایان جنگ و مصیبتهای مردم ایران استقبال میکند. در ایران کسی جز بقایای شیخ و شاه خواهان جنگ نبوده و نیست. وی افزود تا این رژیم بر سرکار است، سرکوب داخلی، جنگافروزی خارجی و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی ادامه خواهد یافت و تنها با سرنگونی این رژیم پایان مییابد. امری که تنها توسط مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنها محقق میشود.
آقای جانسون در این دیدار گفت جامعه بینالمللی نباید در برابر رژیمی تسلیم شود که دست به کشتار مردم خودش زده، و نیم قرن است که در سراسر خاورمیانه به ترویج برنامه ترور و هرج و مرج پرداخته است. وی افزود من مطمئنم که شما در مبارزهتان موفق خواهید شد. ایران در یک دوراهی سرنوشتساز ایستاده است، پس از سه ماه جنگ، ثابت شده است که جنگ خارجی نمیتواند ایران را آزاد کند. تغییر باید از درون آغاز شود و این حتماً خواهد آمد همانطور که آپارتاید در آفریقای جنوبی با اراده مردم سرنگون شد.
وی افزود این بسیار حیاتی است که مردم داخل ایران بشنوند که صدای آزادی به نفع آنها در سراسر جهان طنینانداز شده است. شجاعت مردم ایران در مبارزه با این رژیم ستودنی است و من فکر میکنم شما پاداش این شجاعت را با آزادی کشور تان خواهید گرفت.