Loading...

کانادا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد. +پیام خانم مریم رجوی

image
20-06-2024

کانادا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد. +پیام خانم مریم رجوی

 

 


 
 خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط کانادا که مقاومت ایران از سال‌ها پیش به آن فراخوان داده یک گام مثبت و شایان تبریک به پارلمان و دولت کاناداست.
این اقدام ضروری در برابر سرکوب و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی است که ۴دهه به تأخیر افتاده بود.
این کاری است که باید توسط سازمان ملل، اتحادیه اروپا و انگلستان نیز صورت گیرد.
مردم ایران و اکثریت ۲۸مجلس قانون‌گذاری در کشورهای مختلف جهان خواهان حسابرسی از سردمداران رژیم به‌خاطر اعدام، قتل‌عام، نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، سرکوب زنان و ملیت‌های تحت ستم در ایران هستند.

 

Image

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۳۰خرداد در خبری نوشت: دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده است.

نشنال پست کانادا روز چهارشنبه ۳۰خرداد نوشت: کانادا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

اتاوا – دومینیک لبلانک Dominic LeBlanc وزیر امنیت عمومی کانادا می‌گوید که کانادا سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده است، این اقدام پس از ماهها فشارهای سیاسی فزاینده برای انجام این کار صورت گرفته است.
لبلانک گفت: که در نتیجه این تصمیم فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران از ورود به خاک کانادا منع و در صورت حضور در این کشور ممکن است درباره اقامت آنها تحقیق و در صورت لزوم اخراج شوند
وزیر امنیت عمومی کانادا تأکید کرد:
«رژیم ایران پیوسته حقوق‌بشر چه در داخل و چه در خارج از ایران را نقض کرده و هم‌چنین به بی‌ثبات کردن قوانین بین‌المللی ادامه داده است».


رویترز: کانادا می‌گوید سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است
اتاوا - یکی از اعضای ارشد کابینه روز چهارشنبه گفت، کانادا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده است و می‌تواند درباره مقامات ارشد سابق ایرانی مقیم این کشور تحقیق کند.
دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی به خبرنگاران گفت: کانادا از تمام ابزارهای ممکن برای مبارزه با فعالیت‌های تروریستی انجام شده توسط سپاه استفاده خواهد کرد و گفت که این اطلاعیه منعکس‌کننده شواهد بسیار قوی و قانع کننده است.
ایالات متحده در آوریل 2019 اقدام مشابهی انجام داد.


خبرگزاری فرانسه: کانادا سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی اعلام کرد
اتاوا روز چهارشنبه سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد و از کانادایی‌های مقیم این کشور [ایران] خواست تا آنجا را ترک کنند.
دومینیک لبلانک، وزیر امنیت عمومی در یک کنفرانس خبری گفت: «دولت ما تصمیم گرفته است که سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی تحت قانون کیفری قرار دهد».


سایت گلوبال نیوز کانادا:  
دومینیک لبلانک وزیر امنیت داخلی کانادا: اینجا هستم تا اعلام کنم دولت ما تصمیم گرفته است سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی تحت قانون جنایی لیست‌گذاری کند.
این اقدام پیامی قوی می‌فرستد که کانادا از تمامی ابزارهای در اختیار خود برای مبارزه با نهاد تروریستی سپاه پاسداران استفاده خواهد کرد.
رژیم ایران به‌طور مستمر بی‌اعتنایی خود را نسبت به نقض حقوق‌بشر در داخل و خارج ایران و بی‌ثبات کردن نظم بین‌المللی نشان داده است. دولت ما اطمینان پیدا می‌کند که (رژیم ایران) هیچ مصونیتی برای اقدامات غیرقانونی ایران و حمایت آن از تروریسم نداشته باشد.


سی بی‌سی کانادا -  کانادا پس از سالها فشار، سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد
دولت فدرال پس از سال‌ها فشار فزاینده، سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی تحت قانون جنایی کانادا قرار داد...
دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی به خبرنگاران گفت: «این اقدام پیامی قوی است مبنی بر این‌که کانادا از همه ابزارهای در اختیارش برای مبارزه با نهاد تروریستی سپاه استفاده خواهد کرد». دولت ما تضمین خواهد کرد که هیچ مصونیتی برای اقدامات غیرقانونی ایران و حمایت آن از تروریسم وجود ندارد».
ملانی جولی، وزیر امور خارجه هشدار داد که کانادایی‌ها در ایران ممکن است پس از اعلام روز چهارشنبه با خطر شدید بازداشت خودسرانه مواجه شوند.
جولی گفت: برای کسانی که در حال حاضر در ایران هستند، زمان بازگشت به خانه است. و برای کسانی که قصد رفتن به ایران را دارند، نروند.