Loading...

دیوانعالی جلادان حکم اعدام ۶ زندانی سیاسی اهل سنت را پس از ۹ سال حبس تایید کرد

image
10-08-2024

دیوانعالی جلادان حکم اعدام ۶ زندانی سیاسی اهل سنت را پس از ۹ سال حبس تایید کرد

شکنجه زندانیان زن در مشهد و بستن آنها به تخت بصورت صلیب بخاطر اعتراض به وضعیت وخامت بار زندان

 

شعبه ۳۹ دیوانعالی قضائیه جلادان احکام اعدام ۶ زندانی سیاسی، از هموطنان اهل سنت را که از ۹ سال پیش در زندان بسر می‌برند تأیید کرد. مالک علی فدایی نسب، فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمن گرگیج و تاج محمد خرمالی در سال ۱۳۹۴ توسط اطلاعات مشهد بازداشت و حدود یکسال برای گرفتن اعترافات اجباری زیر شکنجه قرار داشتند. 

در سال ۱۳۹۸ شعبه اول بیدادگاه ضد انقلاب مشهد آنها را به اتهام آخوندساخته بغی به اعدام محکوم کرد. در مرداد ۱۴۰۳ شعبه چهارم بیدادگاه ضد انقلاب مشهد مجددا حکم اعدام آنها را صادر نمود. 

در یک جنایت دیگر دژخیمان در زندان وکیل آباد مشهد زنان زندانی را که دست به اعتراض زده بودند بشدت مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهند. زندانیان در اعتراض به مشکلات طاقت فرسا از جمله گرمای شدید و فقدان امکانات اولیه، کیفیت پایین غذا، کثیف بودن آشپزخانه، وجود جانوران و حشراتی مثل ساس، سوسک و موش، نبود وسایل تهویه هوا، کثیف بودن پتوها و ازدحام بیش از حد زندان دست به اعتراض زدند. در این زندان مواد شوینده و ضدعفونی کننده در اختیار زندانیان قرار داده نمی شود، دیوارهای بند و اتاقها قارچ و کپک زده و زندانیان به بیماری های پوستی مبتلا شده اند.

در پاسخ به این اعتراضها به دستور رئیس جنایتکار زندان وکیل‌آباد بنام علی عبدی، زندانبانان و گارد زندان به زندانیان حمله بردند.  درهای سلول‌ها بسته شد. برای برخی از زندانیان پرونده شورای انضباطی باز شد و برخی از ملاقات محروم شدند. در بند موسوم به «آسایش»، زندانیان به صورت صلیبی، به تخت بسته شده و دستان و پاهای آنان را به چهار گوشه تخت با دستبند، بستند. 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و کشورهای عضو و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین کشتار آخوندها و نجات زندانیان زیر اعدام بویژه ۶ زندانی اهل سنت فرا میخواند و خواستار بازدید هیأت حقیقت یاب بین المللی  از زندان‌های ایران و دیدار با زندانیان بویژه زندانیان سیاسی و زندانیان زن می باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹  مرداد ۱۴۰۳ (۹ اوت ۲۰۲۴)