Loading...

برلين ـ مراسم پنجاه و نهمين سال تاسيس سازمان مجاهدين خلق ايران

image
06-09-2023

برلين ـ مراسم پنجاه و نهمين سال تاسيس سازمان مجاهدين خلق ايران

مراسم آغاز پنجاه و نهمین سالگرد تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران در در مرکز شهر برلین و در محدوده  مجلس فدرال و صدراعظمی برگزار گردید.

در این مراسم پرشکوه و انگیزاننده مسئولین انجمن های مختلف ایرانیان برلین و نمایندگانی از زنان و جوانان ایرانی هوادار مجاهدین خلق سخنرانی کردند.

گزارش کامل سخنرانی ها بشرح زیر است:

مجری برنامه بعد از سلام و درود به حاضران گفت: 

Image

پنجاه و نهمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارك باد

آغاز پنجاه و نهمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران را با درود به بنيانگذاران كبير، راهگشايان مبارزه‌اي نوين درتاريخ مردم ايران، محمد حنيف نژاد، سعيد محسن و اصغر بديع زادگان، با شادي و سرور بسيار در مركز شهر برلين برگزار مي‌كنيم.

 اين روز را بويژه به سكاندار كبير سازمان برادر مسعود عزيز تبريك مي گوئيم،  او بود که این سازمان را طي بيش از ۵۰ سال گذر از سونامي هاي سهمگين و طوفانهاي بنيان كن، زیر ضربات منهدم‌کننده دو دیکتاتوری احیا و شکوفا کرد و در مسیر مبارزه با ارتجاع آخوندی و طرح و توطئه‌هاي استعماري همپينانانش، به اوج رساند. از انحراف و اپورتونیسم و شبیخونهای استعماری بويژه در يكسال گذشته مصون نگه‌داشت و آن را در کانون و محور یک آلترناتیو دموکراتیک و مردمي قرار داد.

تبريك به خواهر مريم كه سرچشمه فزايندگي و رويش و پويش مجاهدين است كه اين سازمان و مجاهدانش را با انقلابي با ارزشهاي عميق انساني و ضد استثماري تضمين كرده است.
واقعيت اين است كه سازمان مجاهدین خلق ایران، شکوفه پایداری مردم ایران در برابر شاه و شیخ، و امید مجسم تاریخ فرداي ايران و ايراني است. حیات ۵۸ ساله مجاهدین، با رنج‌های مردم ایران و خواستشان برای آزادی و عدالت عجین است.

طي نزديك به ۶۰ سال مبارزه بي امان مجاهدين با دو ديكتاتوري، شاه با ساواک جهنمی، و حمایت ابر قدرتها و رویای تمدن بزرگش سرانجام سرنگون شد و شیخ نيز با همه دود و دم اتمي و موشكي، با سپاه پاسداران تروريستش، با همه سياست مماشات و حمايتهاي كثيف بين المللي و چشمپوشي‌هاي غيرانساني به چندين قتل‌عام و سرکوب‌ ضدبشری آن و با رویای خلافت اسلامی‌اش به دست مردم و مقاومت ایران، به دست ارتش بزرگ آزادی، و كانونهاي قهرمان شورشي در آستانه سرنگوني قرار دارد.
اما آنچه سرفراز و استوار ایستاده و خواهد ایستاد مقاومت آزادی‌ستان مردم ایران و در کانون آن سازمان مجاهدین خلق ایران است.
درس نخسين و تجربه آخرين مجاهدين طي ۵۸ سال، فداي بيكران در تاريخ ايران، ايستادن و جنگيدن و جنگيدن و نهايتا پيروز شدن است، اين درس اول بنيانگذار كبير مجاهدين، آموزش ۵۲ ساله برادر مسعود و تئوري انقلاب خواهر مريم است. باين دليل مجاهدين هميشه سرزنده و رويان و خروشان هستند. دقيقا باين دليل است كه مجاهدين آنتي‌تز آخوندهايي هستند كه هيچ خشتي را در ايران سالم نگذاشته و هيچ ارزش انساني و فرهنگي تجاوزناشده اي باقي نگذاشتند، زيرا دقيقا برعكس، بنايشان بر خونخواري، غارت و چپاول و قتل و كشتار مردم، بخاطر حيات كثيف و حيواني خودشان است، 

خوشا به مردم ايران با چنين سازمان و چنين فرزنداني و خوشا به جوانان ايران زمين كه چنين گوهر گرانبهايي مي توانند به فردايي آباد، آزاد اميد داشته باشند و براي ساختن آن، خود را بيش از پيش، در كانونهاي شورشي سازمان بدهند

درود درود درود

بخاطر بزرگداشت چنين روز فرخنده اي يكدقيقه با هم كف مي زنيم

Image

منصور وجود مسئول جامعه ایرانیان در تبعید برلین طی سخنان گفت:

با سلام و تبریک به همگی 

همه ما  در ۵۹ امین سال تأسیس سازمان پر افتخار مجاهدین به وجود چنین گوهر گرانبهایی بخود می بالیم و سر به آسمان می سائیم.

سازمان ما نه فقط با سر بلندی و موفقیت از دورانهای پر ابتلای شاه و شیخ  عبور کرده بلکه خود به عاملی تعیین کننده در تاریخ معاصر ایران تبدیل شده که مایه خوشحالی یاران و همسنگران و خشم و کین دشمنان آزادی و استقلال ایران و ایرانی است

علیرغم حاکمیت دیکتاتوریهای جنایتکار شاه و شیخ در دهه های گذشته، تاریخ این میهن به خطی زرین از رشادتها و از خود گذشتگی ها و فدای بی کران، به نو آوری ها و ذکاوت انقلابی و خلق ارزشهای انسانی مزین شده و مایه غرور و افتخار است. بربام بلند این افتخار، نام سازمان مجاهدین خلق ایران ثبت گردیده است. 

مجاهدین فقط مشعل مقاومت و پایداری مردم ایران در دهه های گذشته نبوده بلکه در حال رقم زدن تاریخ حال و آینده این میهن هستند و اکنون دوران جدیدی در نبرد بین ما و رژیم آغاز شده که اصلی تزین ویژگی آن ضعف مطلق رژیم است و خامنه ای که بیش از هرکسی ضعف و ناتوانی خود را می فهمد آن را بطور وارونه در دود و دمهای رئیس جمهور جنایت پیشه و قضاییه جلادان و پاسداران واررفته است نمایان می کند

بیخود نیست که دشمن همه تمرکز خود را به مجاهدین اختصاص داده و با زبان دیو و دد هر روز تلاش می کند بر طبل نابودی مجاهدین و تشکیل دادگاه برای آنان بکوید ولی چه کسی حتی در بین خواص، ضعف و ذلت ولی فقیه درمانده و زهوار در رفته را نداند و نشناسد

دقیقا باین دلیل است که مجاهدین خلق در دورانی جدید به پیش می تازند، نه با یک کهکشان، بلکه کهکشانی از تهاجمات سیاسی و حقوقی بر پیکر فرتوت رژیم، با جسارت و هشیاری انقلابی و با پرداخت بهای سنگین از همه چیزشان، خود را آماده کرده اند که با پیشتازی کانونهای شورشی و همگام با خلق قهرمان و جوانان شورشگرش، طومار این رژیم را در هم بپیچند.

 ما نیز با همه چیزمان برای همراهی سازمان مان آماده هستیم 

حاضر حاضر حاضر 

 

حمید معاصر مسئول اتحادیه جوامع ایرانی در آلمان متشکل از ۷۰ انجمن و تشکل ایرانی اظهار داشت:

Image

هموطنان عزيز و ياران مقاومت با درود به شما

۵۹ امين سالگرد تأسيس سازمان پر افتخار مجاهدين را به رهبري سازمان خانم رجوي و آقاي مسعود رجوي و بر اشرفي ها واشرف نشان ها و كانون هاي شورشي و بر مردم شريف و آزاده ايران مبارك باد. بر بنيان گذاران شهيد سازمان حنيف كبير و يارانش سعيد محسن و علي اصغر بديع زادگان درود مي فرستيم و با آنها پيمان مي بنديم كه راه آنها را تا پايان ادامه خواهيم داد. 

سازمان مجاهدين با نزديك به ۶ دهه مبارزه بي امان و سراسر فداكاري و رنج و رزم در برابر استعمار و عمال آنها شاه و شيخ تا به امروز در تاريخ جنبش هاي معاصر در سطح منطقه و جهان بي اغراق بي همتا است. شوراي ملي مقاومت به مثابه يك آلترناتيو مشروع در شرايط بحراني انقلابي امروز عليرغم تمامي توطئه هاي عجيب و غريب استعمار و ارتجاع در اوج مشروعيت داخلي و بين المللي با تجربه بي نظير تمامي ظرفيت هاي سياسي و ايدئولوژيك و اجتماعي لازم را براي سرنگوني تماميت رژيم آماده كرده است. بر هموطنان آزاده و شريف است كه با پشتيباني از اين آلترناتيو در سالگرد قيام به عمر ننگين اين رژيم ضد بشر پايان دهند. برنامه ۱۰ ماده اي خانم رجوي امروزه يك پلاتفرم جهان شمول بنا به اعتراف هزاران شخصيت سياسي و حقوق بشري و پارلماني و علمي در جهان است كه با رهبري خانم رجوي حلال تمامي مشكلات اقتصادي و سياس و فرهنگي و زيست محيطي بعد از سرنگوني رژيم آخوندها است.

درود بر رجوي – سلام بر آزادي

 

نادر جوان خوشدل از زندانیان سیاسی دوران دیکتاتوری سلطنتی و از خانواده شهیدان مجاهد خلق گفت:

Image

باسلام و درود و تبريك به همگي

«مرز میان حق و باطل نه با خدا و بی خدا که استثمار شونده و استثمار کننده است». این ایده نویی بود که ۵۹  سال پیش برای بهروزی مردم ایران کشف شد و سنگ بنای حرکت برای فتح دروازه های فردا شد. ستاره ایی که در سپهر سیاسی ایران درخشیدن آغاز کرد وآن ایده نو را کشف و پرورش داد محمد حنیف نژاد بود که با دو تن دیگر از یارانش سعید محسن و اصغر بدیع زادگان، پی ریزی بنای شگفتی را به عهده گرفتند که سال ها بعد در زمانه بی شرافتی، برج و باروی شرف خلق ایران نام گرفت. آن بنای عظیم که در ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ پی ریزی شد، مدت 6 سال بی نام بود و بی نشان، و در زندانهای شاه وقتی که به گمان دشمن همه چیز نابود شده مینمود، نام «سازمان مجاهدین خلق ایران» را بر خود نهاد، یعنی که تازه آغاز شده ایم!!

سازمان مجاهدین خلق از آن روز تا به امروز که پنجاه و نهمین سال تولد خود را جشن می گیرد، در کوران حوادث روزگار شاه و بویژه شیخ، چند بار دیگر آغاز کرده است. هر بار که به گمان دشمن همه چیز نابود شده می نمود، ققنوس وار از خاکستر خویش برخاسته و دوباره آغاز شدند. کمتر ارگانیسم تشکیلاتی می توان در تاریخ معاصر سراغ گرفت که محاصره در میان مهیب ترین خطرات اینچنین پویا و خلاق حرکت داشته است. بررسی این پروسه نزدیک به ۶ دهه حرکت و نبرد بی امان برای نسل جدید و آینده و بی اغراق برای تشنگان آزادی و عدالت، بسا درس ها دارد. بی تردید روزی صحیفه اعمال گشوده میگردد و تمامی خلق ایران، این اندیشه زندگی بخش و کاشف آن و انسان هایی که با او همپیمان و همقدم و همنفس شدند، قدردان خواهد بود.

اما این روزها با مناسبت دیگری هم قرین گشته است که برخاسته از آن ایده نو در مداری دیگر است. نزدیک 50 سال بعد، شاخه ایی از آن درخت پاک در کالبد ۵۲ سرو سرفراز حماسه و اسطوره اشرف را آفرید! انسان هایی که با فدای خویش در نبردی نابرابر و مملو از خدعه و خیانت بین المللی بار دیگر آزمایش اصالت و هم نفسی با مسعود خالق استراتژیهای نبرد وقفه ناپذیر با فاشیسم دینی بود. در سحرگاه خونین ۱۰شهریور اشرف، حماسه ایی خلق شد که اگرچه ضربه ایی بر پیکر مقاومت بود، اما به‌راستی خالق استراتژی های نبرد بی وقفه مجاهدین « مسعود» از آن استراتژی جدیدی برای ادامه نبرد بیرون کشید، و اشرف، را از یک قطعه خاک، به پرچم هماره افراشته یک مفهوم مبارزه بلاوقفه با دیکتاتوری، به تجسم آرمان آزادیخواهانه یک ملت و به اسطوره فناناپذیر یک انقلاب تبدیل کرد. از آن دهها اشرف دیگر رویید و هم‌چنان می‌روید و می‌شکفد و «هزار اشرف» به مفهوم هزار کانون نبرد و سرانجام از دل آن «کانون های شورشی» متولد شد. و چنین بود که شکوفه های بهار استراتژی مجاهدین در جای جای میهن اسیر، رویشی دوباره آغاز کرد. حالا پس از یک سال از قیام آتشین و درآستانه سالگرد آن بوضوح می توان دید که چگونه هیولای فاشیسم دینی در محاصره و بن بست سرنگونی گرفتار آمده است.

هر چه گویم عشق را شرح و بیان                                   چون به عشق آیم خجل گردم زآن

 

پگاه  جهانمیری از جوانان جامعه ایرانیان هوادار مجاهدین طی سخنان خود گفت:

Image

سلام و درودميفرستم واسة همه تون كه امروز اومدين كه تولد ۵۹ سالگي سازمان مجاهدين را جشن بگيريم. تبريگ ميگم به همه تون. 

ميخواهم به كسانيكه ۵۹ سال اين سازمانو ساختن و اين راه رو رفتن درود بفرسيم. 

درود به محمد حنيف نژاد 

درود به سعيد محسن و درود به اصغر بديع زادگان. بدون شما، ما الان اينجا نبوديم. 

اينجا هم ميخوام به برادر مسعود تبريگ بگم كه الان رهبر ما هست و راه آزادي را داره به ما نشون ميده. اون بود كه هر وقت سنگ انداختن رو راهمون، صدام زدن به ما نجاتمون داد و سازمان مجاهدينو سرپا داشت. تازه قويترم شديم. 

ما بايد به خواهر مريم تبريك بگيم. از اون ما انرژي مي گيريم كه خسته نشيم تو راه مبارزه و بجنگيم

و رعايتش اينه كه تنها اميد مردم ايران سازمان مجاهدينه كه ايرانو آزاد كنه و نذاره ديگه تو دست شاه بره يا تو دست آخوندا بمونه. سازمان مجاهدين كه خواستگاه مردم ايرانو ميخواد بياره جلو!

سازمان نشون داد كه داره نزديك ۶۰ ساله كه بر عليه ديكتاتور مي جنگه و خسته هم نميشه! چه موقعي كه شاه بود كه اينهمه قدرت داشت چون پشتوانه دولتي ديگر را داشت و ساواك وحشي رو. ولي مردم سرنگونش كردن. چه الان كه با رژيم آخوندي دارن ميجنگن كه سپاهي تروريستي داره و دنبال اتمِ.

ولي اينم داره با كانونهاي شورشي و ارتش آزادي سرنگون ميشه. 

درسي كه مجاهدين داره تو اين ۵۹ سال ميده اينه كه جنگيدن، و ايستادن و مقاومت  تا سرنگوني و پيروزي. 

تنها آلترناتيو اين رژيم سازمان مجاهدين هست. چون تنها كساني هستن كه از روز اول دارن واسه آزادي مردم مي جنگن تا پيروزي بدون اينكه خسته بشن. 

منم افتخار مي كنم بهشون و خوشحال هستم كه هوادارشون هستم و ميگم تولدتون مبارك! به افتخار سازمان مجاهدين دست بزنيد و شادي كنين. 

 

الهام برهانی از جوانان هوادار مجاهدین سخنان دلنشین خود را چنین فرمود کرد:

Image

سلام و درود بشما 

بعنوان یک دختر جوان ایرانی که با مدت زمان زیادی نیسست با مجاهدین آشنا شده ام، سالگرد تاسیس مجاهدین را تبریک می گویم و به این می اندیشم که اگر مجاهدین و راهگشایی شان برای زنان ایرانی نبودند، امروز بویژه دختران جوان ایرانی، سلطه سرکوب و زن ستیزی وحشیانه آخوندها را چگونه تحمل می کردند و چه کسی راه را به آنها نشان می داد؟ در اینصورت ما دختران و زنان ایران، چه الگویی برای ساختن آینده ای روشن داشتند؟

زنان مجاهد که اکنون رهبری جنبش سراسری با گستردگی جهانی را بعهده دارند با انقلاب شان الگوی ما زنان برای آینده هستند.

کشف خواهر مریم، در انقلاب درونی مجاهدین این بود که زن‌ستیزی و ایدئولوژی جنیست، هسته مرکزی رسوبات اعماق جامعه و عمود خیمه ارتجاع ۱۴۰۰ساله در زیر پرده دین است.

تبعیض و ستم و سرکوب علیه زنان، بن‌مایه این تفکر آخوندسالار است. مرام ننگینی است که در آن، هم فئودالیسم آخوندی و هم سرمایه‌داری غارتگر زیر قبای آن اشتراک نظر دارند. در افتادن با ایدئولوژی جنسیت و مردسالاری که عمری به درازای تاریخ استثمار جنسی دارد، ساده نیست. شجاعت بسیار می‌خواهد که بتوانید با آن دربیفتید.

خواهر مریم در سازمان پیشتاز به واقع یک غیرممکن را با می‌توان و باید ممکن و محقق کرد زیرساخت آن، البته رنج و رزم و خون دهها هزار خواهر شهید و زندانی است و با این همه رزم و رنج و خون و فدا کسی نمی‌تواند مانع میدان‌دادن به زنان شود. 

بسیاری از دروغ و تهمت و افترا به مجاهدین باین دلیل است آنها می خواهند زن ایرانی همچنان در قید و بند بماند 

اما به‌رغم تمام دسیسه‌ها، مجاهدین آن خلق جدیدی برای زن ایرانی به ارمغان آوردند تا انرژیهای خارق العاده آنها شکوفا شود

ما به این سازمان و راه و آرمانش افتخار می کنیم و برای استمرار نبردش از هیچ چیزی دریغ نمی کنیم.

 

خانم نسرین محمد زاده از زنان جامعه ایرانیان در تبعید در برلین اظهار داشت

Image

با سلام و تبریک به همگی

سازمان مجاهدين خلق با همه دارايي انقلابی، سوابق تشكيلاتي و سرمايه مبارزاتي اش امروز در اشرف۳ و اشرفيان بعنوان كانون استراتژيكی نبرد سمبليزه مي شود اشرفي كه ۴ نسل را در كنار هم در صفوفي پاكيزه در خود جاي داده است آنها  نه تنها طي سالهای سخت پايداري و زیر بمب و موشک، دژ مقاومت را حفظ و حراست نمودند بلكه ارتشي از حاميان شرافتمند در سراسر گيتي را حول آرمان انساني و انقلابي شان براي اولين بار در تاريخ انقلابات سازمان دادند و در شرايطي كه در داخل ايران خميني و بازماندگانش همه ارزشهاي انساني را از بين برده و در خارج از ايران نيز ارباب مماشات و سرمايه به هيچ ارزش انساني بهايي قائل نبودند, ارزشهاي نويني را خلق نموده و  قلوب بسياري را تسخير كردند و بدين ترتيب با آرمان توحيدي همان حنيف كبير كه سياهي شب خرداد ۴۲ را شكافته بود, به بمباران هوايي, به حمله و هجوم مسلحانه ارتشي وحشي و هزاران تهمت و شیطان سازی بيابيا گفته و سياهي هاي سركوب و توطئه را به كناري زده و چون صدفي درخشان, سرفراز و سربلند بر تارك انقلاب نوين ايران همچنان درخشيدند و خلقي را به مقاومت و پايداري فراخواندند.

بر مجاهدین خلق ایران و رهبری شان هزاران درود

 

خانم پروین حیریان طیی سخنان خود گفت:

Image

با سلام و درود به همه شما و تبریک سالگرد تولد سازمان پرافتخارمان

نمیشه در آستانه پنجاه و نهمین سال تاسیس سازمان مجاهدین، از این سازمان گفت ولی از خواهر مریم نگفت. این نام ۳۸ سال است که بر تارک سازمان مجاهدین می درخشه 

با آغاز مسؤل اولی خواهر مریم در سال ۱۳۶۸ سازمان مجاهدین تولدی دیگر یافت و برادر مسعود گفت: مجاهدین از مریم و با مریم دیگر بار متولد شدند. آری مجاهدین و سازمان شان در کوره انقلابی که خواهر مریم پرچمدارش بود برای نبردهای سهمگینی که در پیش داشتند ذوب و آبدیده شدند، مجاهدین و تشکیلات‌شان، تبدیل به گرز واحدی شدند تا بر دشمن فرود بیایند و خلقی را از اسارت رها کنند.

در تاریخچه ۳۴ سال اخیر سازمان، خواهر مریم هدایت کننده سنگین ترین نبردهای سیاسی در صحنه بین‌المللی بوده. او برای اولین بار در تاریخ جنبش های آزادیبخش، اهرم های حقوقی و قضایی را  به قدرت سیاسی در عرصه بین المللی تبدیل کرد و وارد جنگ با بی عدالتی در عرصه بین المللی شد تا حقوق مردم ایران و مجاهدانش را از حلقوم غارتگران و مماشاتگران بیرون بکشد، این نبردی بود که هیچکس و هیچکسی حتی یارای نزدیک شدن به آن یا تفکر در باره اش را نداشتند. شجاعت خواهر مریم، از پاکی و رهایی او از هرگونه عنصر استثماری نشات می گرفت و طی ۳۴ سال، با جانمایه‌اش، این شجاعت را به مجاهدانش عرضه کرد.

حاصل این نبرد خواهر مریم بر همگان روشن است، پاره شدن لیست تروریستی، خروج امن و جمعی همه مجاهدین از دهان اژدهای هفت سر آخوندی در عراق و جهانی شدن جنبش و سازمانی که تا پیش از این فقط در ایران شناخته شده بود.

و اکنون به همت اوست که جنبش دادخواهی اوج گرفته و می رود تا خامنه‌ای ـ رذیسی و همه جنایتکاران را به دادگاه بین المللی لاهه بکشاند.

اندیشه خواهر مریم تمام سازمان مجاهدین را از نظر ایدئولوژیک فرسنگ‌ها پرتاب به جلو کرد. او معتقد به قدرت بی کران هر انسانی است. در نگاه او در هر انسان پتانسیل فوق‌العاده‌ای از انرژی و توانمندی وجود  دارد و تنها باید آن را به رسمیت شناخت و به ماده تبدیل کرد. شعار او میتوان و باید است 

و ما نیز می توانیم و باید سرنگونش کنیم

 

نعمت پودش از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ در این مراسم پرشکوه گفت:

Image

با سلام و تبریک بشما و تمامی مردم ایران در جای جای جهان

امروز در حالی ۵۹ امین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین را جشن میگیریم که در آستانه اولین سالگرد قیام شکوهمند ۱۴۰۱ هستیم و تیک تاک ساعت به سردمداران و مزدوران رژیم فرا رسیدن لحظه انفجار بزرگ خشم خلق را یادآوری میکند. 

این قیام بزرگ، در امتداد قیام های ۹۶ و ۹۸ به جهانیان نشان داد که مردم ایران چیزی جز سرنگونی این رژیم ضد بشری را نمی خواهند. 

نشان داد که علیرغم جنایات و کشتار و سرکوب، رژیم نمی تواند شعله قیام را خاموش کند و قیام و انقلاب دمکراتیک نوین مردم ایران در بزنگاه بعدی پرخروش تر زبانه خواهد کشید.

آنها که هیچوقت دستی در مبارزه برای آزادی نداشته و ندارند میخواستند چنین وانمود کنند که این قیام یک پدیده خلق الساعه است ، بدون پیوند با چهار دهه مبارزه مردم ایران علیه نظام دیکتاتوری مذهبی و بدون پیوند با یک قرن مبارزه با استبداد سلطنتی، از یک اتفاق شروع شده است

اما اینان خیلی زود بور شدند. چرا که تاریخچه بیش از یک قرن مبارزه از مشروطه تا مصدق و از مصدق تا حنیف‌نژادها و محسن ها و احمدزاده ها و جزنی ها و گلسرخی ها و دوالانوارها و زنانی چون فاطمه امینی و مرضیه احمدی پشتوانه این قیام هستند مبارزه تمام عیار فرزندان مجاهد و مبارزه این میهن، خون شهیدان قتل عام ۶۷ و ۱۲۰ هزار مجاهد و میلیشیا در شهر و روستا و جنگل و کوهستان در جای جای این میهن جاری شده و اینچنین خامنه ای را در حضیض ذلت فرو برده است. 

این واقعیت را امروز در اعترافات عناصر وزارت اطلاعات و عوامل رژیم در مطبوعات و رادیو و تلویزیون حکومتی به خوبی میشود دید آنجا که پاسدار قالیباف اعتراف میکند که بیشترین نقش را در اجرا و سازماندهی این قیام مجاهدین برعهده داشتند. 

بله روزمره آنها نگران پیوستن بیش از پیش جوانان به سازمان مجاهدین و کانونهای شورشی هستند و میگویند که مجاهدین صرفا مسأله تاریخی نیستند بلکه آنها در حال بازگشتن هستند. 

بله ما میگوییم که منتظر باشید بزودی و قبل از ۶۰ سالگی سازمان، ما به آغوش خلقمان باز می گردیم در قیامی طوفنده تر از قبل باز میگردیم و آنروز شما را از سرنوشت محتوم همه جنایتکاران و دیکتاتورها گریزی نیست. 

درود بر سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران

خلق جهان بداند مسعود رهبر ماست

 

احسان نیاکان از خانواده قتل عام شدگان ۶۷ و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ بعنوان مسئول انجمن دفاع از زندانیان سیاسی در برلین طی سخنان خود گفت:

Image

با سلام و درود

۱۵ شهریور ۱۳۴۴ سازمان مجاهدین خلق ایران بعنوان پدیده ای نوین برای راهگشایی در مسیر مبارزه برای آزادی توسط بنیانگذاران کبیر این سازمان بنیان گذاشته شد. اغاز ۵۹ امین سال این روز خجسته را به خانواده های شهیدان مجاهد خلق، به زندانیان سیاسی قهرمان و کانونهای شورشی تبریک می گویم.

زیر سلطه دیکتاتوری سیاه سلطنتی هیچکس نمی توانست چشم انداز ۶۰ سال بعد را پیش بینی کند. شاه خائن مغرور از دستگیری بنیانگذاران تصور می کرد که همه چیز تمام شد ولی خون حنیف و سعید و اصغر، فدیه‌ای شد برای حتمیت بقای مجاهدین و ایستادن و سرموضع بودن و وفای به عهد و پیمان و آرمان.

چنین بود که در زمانه آزمایش بین دو اسلام، نه هزار و ده هزار، بلکه چندصد هزار دیگر در این مسیر زندان و شلاق و شکنجه را پذیرا شده ولی از آرمان خود کوتاه نیامدند.

امروز جنبش دادخواهی قتل عام شدگان با پرچمداری خانم مریم رجوی، به پشتوانه این خونها، جهانی شده و به برکت حقانیت و مظلومیت شهیدان، بالاترین شخصیت های حقوقی و برجسته ترین قضات دادگاه عالی لاهه خواستار محاکمه خامنه ای ـ رئیسی باتهام جنایت علیه بشریت هستد

بعنوان یک زندانی سیاسی هوادار مجاهدین و یکی از اعضای فعال جنبش دادخواهی به داشتن چنین سازمانی که صاحب خون همه شهیدان، و رنج تمامی اسیران و شکنجه شدگان است به خود می بالم، به همه زندانیان سیاسی و خانواده شهیدان، نوید می دهم که هرگز و هرگز حتی به یک جنایتکار اجازه نخواهیم داد از چنگال عدالت بگریزد

درود بر رجوی زنده باد آزادی

 

همایون یوسف زاده از اعضای قدیمی جامعه ایرانیان در تبعید برلین بمناسبت این روز فرخنده سخنانش را چنین آغاز کرد:

Image

با سلام به شما امروز در آستانه ۵۹ امین سال تأسیس سازمان مان هستیم. 

ضمن تبریک به همگی نگاهی بکنیم که امروز در چه تعادلی این سالگرد مبارک را چشن میگیریم. 

در یکطرف با رژیمی پا بگور مواجهیم که قیام پشت قیام از مردم ایران ضربه خورده است و لرزان و ترسان در انتظار خیزش بعدی است که کی و کجا بر سرش آوار میشود. 

رژیمی که در ورشکستگی اقتصادی و انزوای اجتماعی به فکر این است که چگونه چند صباحی سقوط و ریشه کنی اش را با جنایات بیشتر و دست به دامن شدن قدرتهای خارجی به عقب بندازد 

رژیمی که بعد از پروژه شکست خورده رئیسی جلاد حالا دارد همان رژیم یکدست شده را هم به اصطلاح خودش خالص سازی میکند و بدنه خود را هر چه باریک تر و لاغر تر و ضعیف تر میکند. 

رژیمی که بعد از ۴۰ سال سکوت مرگ، بعد از همه شیطان سازیها، علیرغم همه قتل و شکنجه و اعدام و ترور و چندین قتل عام، دیگر نمی تواند نام مجاهدین خلق را به زبان نیاورد و همه جا دغدغه و حرف و کابوسش مجاهدین هستند شب را در ترس از مجاهدین بسر می کنند و روز از ترس مجاهدین امان ندارند

در طرف مقابل مجاهدینند و یارانشان و خلق قهرمان ایران، با مقاومتی خونبار و سترگ که جهانیان را به خضوع و احترام به آن کشانده و ارتشی از یاران را در جای جای گیتی برپا نموده اند. 

سازمانی که در تعادل قوای امروز یارایی ندارد و نشان داده است هر چه را که اراده کند به دست می آورد. سرلوحه‌اش فدا و صداقت و روش و منش اش میتوان و باید است که آنرا با خون و رنج و رزم بی امان و در سخت‌ترین ازمایشهای تاریخ نوین مردم ایران، به ثبت رسانده است. 

چرا من به هواداری از این سازمان افتخار میکنم چون نشان داد که میتوان روی پای خود و خلق خود از اصول خود کوتاه نیامد و سر خم نکرد و ققنوس وار از خاکستر خود سربلند کرد و هدفی جز خدمت به خلق خود نداشت نه فقط در حرف بلکه در عمل با بهای سنگین و خون رنگین.

نفس ۵۸ سال استقامت در مقابل دیکتاتوری شاه و شیخ، نفس رسیدن تا به نقطه امروز، برای من کافی است که به آینده روشن میهنم باور و ایمان داشته باشم، به سازمان مجاهدین ایمان داشته باشم و به خلق قهرمان ایران و آینده اش امیدوار باشم. الیس صبح بقریب

 

موسی غفاری از جوانان قیام که بتازگی به مجاهدین پیوسه است ضمن تبریک سالگرد تاسیس مجاهدین گفت:

Image

در سالگرد تاسیس سازمان بخشی از سخنرانی خواهر مریم بالاترین آموزش برای ما نسل جوان است بهمین مناسبت را برایتان می خوانم تا از ان درس بگیریم

از حنیف تا مسعود

وقتی که ما از حنیف تا مسعود رجوی از سازمان و ارتش و آلترناتیو صحبت می‌کنیم، این بازی با کلمات نیست. انشا‌نویسی از راه دور نیست.  
زیرا وقتی سازمان ذیصلاح و تشکیلات رهبری‌کننده وجود نداشته باشد، هیچ تغییر و تحول بنیادین و پایه‌یی در کار نخواهد بود. مردم مانند مشروطه قیام می‌کنند و مشروطه را به سلطنت مطلقه تحمیل می‌کنند اما تضمینی ندارد. هیچ مبارزه حرفه‌یی و تمام عیاری بدون سازمان حرفه‌یی متصور نیست. این از نخستین درس‌های حنیف به مجاهدین در آن روزگار بود. در انقلاب ضدسلطنتی هم جای سازمان رهبری‌کننده خالی بود و خمینی انقلاب را ربود

Image

همین امروز رژیم به هزار زبان می‌گوید که صورت مسأله، تشکیلات مجاهدین است که باید آن را برای بقای رژیم از صحنه پاک و محو کرد و سرش را از بدن جدا کرد. مزدوران رژیم همه در همین خط، کار و مسافرکشی می‌کنند!
بقایای شاه، طلبکار جنایت‌های رضاخان و پسرش هم هستند و می‌گویند مشکل در این است که چرا انقلاب کردید؟ و چرا قدر دیکتاتوری وابسته را ندانستید؟
دوباره برمی‌گردم به درس روز اول از ۵۵سال پیش در زمان حنیف بنیانگذار یعنی درس سازمان و تشکیلات. اگر این سازمان می‌خواهد در جامعه انقلاب کند لاجرم باید خودش تئوری و ایدئولوژی انقلابی داشته باشد. باید مسئولیت و رنج‌های انقلاب علیه شاه و شیخ را به دوش بکشد.
رزم بی‌امان با فدای بیکران تاریخچه ۵۵سال گذشته است با ۷ دریای خون و سلسلةی از هفت‌خانهای رستم با سختی و صعوبت و مشقت بسیار .

بنابراین برای برای رهایی خلق و میهن، همه چیز در این سازمان و تشکیلات نهفته است.

ان را قدر می شناسیم و برای حراست از آن حاضر حاضر حاضر می گوییم.

محسن زمانیان از جوانان پیوسته به مجاهدین خلق بعنوان آخرین سخنران این مراسم، پس از درود به بنیانگذاران مجاهدین و تبریک به رهبری سازمان، طی سخنان خود منجمله گفت:

Image

۵۸ سال افتخار و ۵۸ سال سرفرازي را به شما و تمامي مردم ايران, به مجاهدين خلق تبريك ميگوييم.

در روزگاري كه خميني و بازماندگان منحوس آن ايران اين زيباترين وطن را در اسارت خود دارند و همه ارزشهاي انساني را پايمال نموده و جامعه ما را به قهقرا برده اند, در شرايطي كه بسياري از مدعيان آزادي و آزادگي طي بيش از چهل سال نبرد بي امان, صحنه را ببهانه هاي مختلف خالي كرده و مردم ايران را در برابر اين جانيان بي پناه رها كردند به داشتن چنين سازماني افتخار مي كنيم 

ارزاني داشته است سپاس مي گوييم.

Image

۴۰ سال گذشته ميهن ما و مردم ما يكي از سخت ترين و پر ابتلاترين دوران تاريخ خود را سپري كردند, سالهايي كه بعضا روزانه صدها نفر از رشيدترين فرزندان اين اب و خاك بخون غلتيده اند, سالهايي كه بعضا روزانه دهها يا صدها هزار نفر در جبهه هاي جنگ ضد ميهني خميني كشته شده اند, سالهايي كه پدران بسياري كودكان خود را بدليل فقر يا كشته يا در معرض فروش قرار داده اند, ولي همچنان پر اميد به اينده اي پيروز و درخشان هر چند در دور دست ها, به نبرد بي امان با اين دين فروشان و رياكاران سرفرازانه ادامه داده و فديه داده اند.

خيلي خوب و بجاست كه امروز هر ايراني از خود سوال كنيم : اگر در اين سالهاي سخت, سازمان مجاهدين از معادله ايران و ايراني حذف مي شد چگونه مي توانستيم اينده را ترسيم كنيم آيا هنوز مي شد گفت كه زندگي معنا و مفهوم هدفداري نيز دارد ؟

بنابراين اين روز روزي بسيار فرخنده و مسعود است و بزرگترين تبريك را نيز به برادر مسعود الگوي فداي بيكران براي همه مجاهدين و مريم سرچشمه رحمت و رهايي مجاهدين بايد گفت.

 يكبار ديگر در پيشگاه خلق تجديد عهد مي كنيم كه تا پاي جان و تا آخرين نفس در راه آرمانهاي والاي آن مي ايستيم و ایران را آزاد می کنیم

Image

 

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image