Loading...

برلین - مقابل پارلمان فدرال آلمان، نمایشگاه گرامیداشت شهیدان به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام

image
11-10-2023

برلین - مقابل پارلمان فدرال آلمان، نمایشگاه گرامیداشت شهیدان به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام

محکومیت اعدامهای رژیم آخوندی، رکورددار اعدام در جهان

Image

حضور و سخنرانی شماری از نمایندگان پارلمان فدرال آلمان

به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام، یک گردهمایی و نمایشگاه در برلین در مقابل پارلمان فدرال آلمان توسط توسط جامعه ایرانیان در برلین بر گزار شد.

در نمایشگاه که حاوی تصاویری از ۴دهه جنایت رژیم آخوندی از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و شماری از شهیدان قیام سراسری ۱۴۰۱ بود، شرکت‌کنندگان یاد شهیدان انقلاب نوین مردم ایران که در نبرد با دیکتاتوری خون‌ریز آخوندی به‌شهادت رسیدند را گرامی داشتند و خواستار محاکمه سران رژیم از جمله خامنه‌ای و رئیسی جلاد به جرم جنایت علیه بشریت شدند

در گردهمایی و نمایشگاه برلین شماری از نمایندگان پارلمان آلمان سخنرانی کردند و ضمن محکوم کردن رژیم آخوندی به‌عنوان رکوردار اعدام در جهان حمایت خود را از مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک در ایران و از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی ابراز کردند.

گزارش تلويزيون برلين rbb

تلويزيون برلين گفت: مخالفان ایرانی در برلین امروز با یک نمایشگاه حقوق بشر در منطقه دولتی پایتخت بر علیه رهبری رژیم ایران دست به تظاهرات زدند.  آنها بمناسبت روز جهانی علیه مجازات اعدام، موج اعدامها در میهن شان را محکوم میکنند. تنها طی سال جاری ۵۵۰ تن از مخالفان رژیم اعدام شده اند. زنان از سوی گشت ارشاد و تحت سرکوب قرار میگیرند و بقتل میرسند.  تظاهرکنندگان خواستار این هستند که رهبری حکومت ایران بخاطر جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار بگیرد.

سه شنبه 10اكتبر 2023  به مناسبت روز جهاني عليه اعدام، بدعوت شوراي ملي مقاومت وجامعه ايرانيان دربرلين، يك نمايشگاه حقوق بشر توسط  هواداران سازمان مجاهدين خلق ايران دربرلين درمقابل مجلس فدرال آلمان برگزار شد.

اين نمايشگاه حاوي تصاويري از 4 دهه جنايات رژيم عليه بشريت از جمله قتل عام 30هزار زنداني سياسي سال 67 تا قربانيان و اعدام شدگان قيام 1401 را دربر ميگرفت كه نشان ميداد درايران يك جنايت عليه بشريت ادامه داشته است. دروسط اين نمايشگاه 5 چوبه دار و نمايش اعدام قرار داده شده بود. كه مورد توجه خبرنگاران حاضر قرار گرفت

پلاكاردهايي دست شركت كنندگان بود كه نشان ميداد كه جنايتكاران عليه بشريت درايران درمسند قدرت هستند، خواستار محاكمه رئيس جمهور اعدام رئيسي و خامنه اي ميشدند.

دراين نمايشگاه همچنان به فعاليت هاي مقاومت براي افشاي جنايات رژيم عليه بشريت اشاره شده و برنامه 10 ماده اي خانم مريم رجوي را به نمايش گذاشته بود. كه ماده سه و 6 آن دررابطه با تعهد مقاومت به لغو شكنجه و مجازات اعدام درايران آينده و به يك نظام قضايي مبتني برحاكميت قانون ميشود.

نمايندگاني از مجلس فدرال آلمان در اين برنامه شركت و گزارشاتي از اين برنامه تهيه كرده و منتشر كردند.

خانم دایانا اشتوکر نماینده پارلمان فدرال آلمان از فراکسیون دمکرات مسیحی در سخنان خود گفت:

Image

Image

این حجم از جنایت غیرقابل تصور است، ما بایستی برای توقف اعدامها در ایران تلاش کنیم ما نسبت به خانواده‌های قربانیان و زندانیان سیاسی تعهد اخلاقی و سیاسی داریم تا جلوی جنایت علیه بشریت در ایران گرفته شود. برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی در رابطه با لغو مجازات اعدام خیلی صراحت دارد.

الکساندر فور نماینده پارلمان فدرال آلمان از فراکسیون دمکرات مسیحی گفت:

Image

شما از حمایت کامل من برخوردارید، من چیزی که برایم چشمگیر است، حجم فعالیت‌های در تمامی روزهای هفته است. مهم این است که در مقابل این همه جنایت این میزان مقاومت وجود دارد شما از حمایت نمایندگان از فراکسیونهای مختلف در پارلمان آلمان برخوردارید.

آقای اینگو بودکه   Mdb Ingo Budke نماینده مجلس فدرال آلمان از فراکسیون دمکراتهای آزاد در اينستاگرام خود نوشت:

به مناسبت روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، جامعه ایرانیان آلمان (GDI) یک نمایشگاه حقوق بشر در مقابل مجلس فدرال آلمان برپا کردند. از آغاز سال 2023 تاکنون بیش از 500 نفر از شهروندان ایرانی  از جمله مخالفان و دگراندیشان در ایران اعدام شده‌اند.

هدف این نمایشگاه جلب توجهات به صدور احکام و اجرای اعدامها بود و مجامع ذیربط بین المللی را فرامیخواند تا رهبری حکومت ایران را بجرم جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی جزایی قرار دهند.

جامعه ایرانیان آلمان با حمایت از شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) و رئیس جمهور منتخب آن مریم رجوی، برای ایران آزاد آینده تلاش میکند. مریم رجوی یک برنامه ده ماده ای برای شکل دادن ایران آینده تدوین کرده است که شامل لغو مجازات اعدام نیز می شود.

به ویژه با توجه به سالگرد اخیر قتل ژینا مهسا امینی، ارج گذاشتن و حمایت از مقاومت مردم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است!

Image

این رژیم و جنایتکارانش همانهایی هستند که الآن پشت جنایتهای جنگی در منطقه هستند وی تأکید کرد سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد. در این کار تاکنون خیلی تأخیر شده است.

خانم دکتر آنه مونیکا اشپالک نماینده پارلمان فدرال آلمان از فراکسیون سبزها در سخنان خود تأکید کرد:

پشت همه جنایتها رژیم ایران قرار دارد و برای یک ایران آزاد و کنار رفتن آخوندها شما از حمایت کامل من برخوردارید، وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت زندانیان قیام در زندانهای رژیم تأکید کرد آزادی در ایران و صلح در منطقه فقط با پایان دیکتاتوری مذهبی و تغییر رژیم در ایران امکانپذیر است.

Image

 

Image.

Image