Loading...

تظاهرات و اعتراضات عليه گراني نان در خوزستان و قطع اينترنت

image
09-05-2022

تظاهرات و اعتراضات عليه گراني نان در خوزستان و قطع اينترنت


جمعه شب و شنبه شب ۱۶ و ۱۷اردیبهشت، مردم به‌جان آمده در شهرهای مختلف خوزستان، مانند اهواز و ایذه و باغملک و سوسنگرد، در اعتراض به گرانی سرسام‌آور کالاهای اساسی به‌ویژه افزایش نجومی قیمت نان دست به تظاهرات زدند. جمعه شب در اهواز مردم ابتدا در مناطق مختلف شهر تجمعات پراکنده برپا کردند و سپس در مرکز شهر به راهپیمایی پرداختند. در شهر ایذه مردم در جمعه شب به خیابان‌ها ریخته و شعار «خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله» و «مرگ بر رئیسی» سر دادند. معترضان در ایذه یک انبار آرد احتکار شده توسط مافیای خامنه‌ای را مصادره کردند.

تظاهرات مردم ايذه
رژیم در وحشت از اوجگیری اعتراضات، از یک‌سو گله‌های پاسدار و بسیجی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را در خیابان‌ها مستقر کرد و از سوی دیگر اینترنت را در اکثر شهرهای خوزستان قطع نمود. با این‌حال شنبه شب برای دومین شب متوالی مردم در ایذه و برخی نقاط دیگر دست به اعتراض زدند.

روز دوشنبه ۱۷اردیبهشت دامداران در شهرهای مختلف از جمله قزوین، خراسان رضوی، قم، شیراز، مشهد، شاهرود، کرمان، اصفهان، یزد و اراک در اعتراض به گرانی نهاده‌های دامی و علوفه و کالاهای مورد نیاز دامداری و بی‌توجهی کارگزاران رژیم، در مقابل ساختمان اداره کشاورزی استانها دست به اعتراض زدند. دامداران شیراز بر روی تراکت خود نوشته بودند: «قالیباف رئیسی این آخرین پیام است دامدار ورشکسته آماده قیام است»

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۷ می‌۲۰۲۲)