Loading...

مرگ مهسا و قیام ایران در رسانه های آلمان

image
23-09-2022

مرگ مهسا و قیام ایران در رسانه های آلمان

مرگ مهسا و قيام ايران 1

جنبش اپوزیسیون ایران در آلمان از دولت فدرال می‌خواهد علنا  مرگ مهسا امینی را محکوم، رژیم تهران را تحریم و سفیر آن را احضار کند. سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران به RND گفت که برلین نباید به دلیل ذخایرعظیم گاز در ایران از یک موضع  گیری روشن خودداری کند.

برلین: شورای ملی مقاومت ایران (NWRI) در آلمان از سکوت دولت آلمان در قبال اقدامات خشونت آمیز رژیم در تهران در برابر اعتراضات مخالفان انتقاد می کند. جواد دبیران، سخنگوی NWRI  در آلمان به شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت: "ما خواستار محکومیت علنی خشونت دولتی علیه تظاهرکنندگان در ایران توسط دولت فدرال و یک موضع روشن علیه رژیم دیکتاتوری هستیم."

شورای ملی مقاومت ایران که خود را پارلمان در تبعید و بزرگترین نیروی اپوزیسیون در خارج از کشور معرفی می کند، نمی تواند این را موضوع را درک کند که چرا سفیر ایران در برلین تاکنون به وزارت امور خارجه احضار نشده است. چنین اقدامی معمولاً برای اطلاع رسمی از موقعیت کشور میزبان یا تحویل یک یادداشت اعتراضی به دیپلماتها  انجام می شود.

دولت فدرال نباید سیاست خود را با امید به توافق جدید هسته ای تنظیم کند

دبیران گفت: "ما از دولت فدرال می‌خواهیم علناً مرگ مهسا امینی را محکوم، رژیم را تحریم و سفیر رژیم را احضار کند." و می پرسد که چرا آلمان دست به این اقدام نمی‌ زند؟ فشار آوردن  از خارج به توقف خونریزی کمک می کند. ما با یک دیکتاتوری وحشیانه در تهران سر و کار داریم که تنها زنان را بطور گسترده سرکوب نمی کند.

بگفته دبیران سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران : دولت فدرال نباید سیاست خود را با امید به توافق جدید هسته ای تنظیم کند و به دلیل  ذخایر عظیم گاز در ایران از یک موضع گیری روشن خودداری کند.

آغاز اعتراضات در ایران، که چند روزی است ادامه دارد، مرگ مهسا امینی ۲۲ ساله است که به دلیل پوشش غیراسلامی توسط پلیس اخلاق دستگیر و به ایستگاه پلیس منتقل شد و سپس به شکلی که هنوز مشخص نشده است درگذشت. در حالی که پلیس همه اتهامات را رد کرده است، نسخه هایی در اینترنت دست به دست می شود مبنی بر اینکه به سر این زن جوان ضربه وارد شده و یا اینکه سرش  بر اثر ضربه به شیشه برخورد کرده است.

پس از مرگ وی، بیمارستان محل درمان این زن در پستی در اینستاگرام ، که اکنون حذف شده،  نوشت، امینی که سه شنبه گذشته در بیمارستان بستری شده بود، دچار مرگ مغزی شده بود. بگفته پلیس، او ابتدا در ایستگاه پلیس بدلیل نارسایی قلبی بیهوش و سپس به کما رفت.

به گزارش شورای ملی مقاومت ایران: اعتراضات در ۲۰ شهر کشور

به گزارش شورای ملی مقاومت ایران، روز دوشنبه در ۲۰ شهر ایران تظاهراتی برای روشن شدن موضوع مرگ این زن جوان برگزار شد. این تظاهرات با درگیری با پلیس به اوج خود رسید که بر اساس گزارش  شورای ملی مقاومت ایران و به نقل از منابع مختلف، حداقل پنج کشته، بیش از۱۰۰ زخمی و صدها نفر دستگیر شدند.

وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که مرگ این زن جوان بسیار تکان دهنده است. دلایل آن باید روشن شود. شورای امنیت ملی آمریکا پیش از این از ایران خواسته بود تا خشونت علیه زنان را متوقف کند. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که مقامات ایرانی باید به حقوق اساسی شهروندان خود احترام بگذارند و نباید با دستگیرشدگان بد رفتاری کنند.

شورای ملی مقاومت ایران که ادعا می کند تقریبا ۱۰۰ انجمن ایرانی در ۲۷  شهر آلمان را نمایندگی می کند، بر این باور است که اعتراضات در ایران در چند روز آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بعد از ظهر سه‌ شنبه یک تجمع اعتراضی در برلین در مقابل سفارت ایران برگزار شد که طبق اعلام شورای ملی مقاومت ایران حدود ۱۵۰ نفر در آن حضور داشتند.

Junge Freiheit

موج اعتراضات در «تئوکراسی»
پس از مرگ یک زن جوان در ایران: تظاهرکنندگان در جریان اعتراضات جان خود را از دست دادند

مرگ مهسا و قيام ايران 2
تهران. پس از مرگ خشن ماشا ع 22 ساله در ایران، کشور اسلامی آرام نمی گیرد. گفته می شود الف قبلاً روسری خود را نادرست به سر کرده بود و در زمان مرگ در بازداشت معاونت بود. رسانه های اسرائیلی مانند تایمز اسرائیل گزارش دادند که در واکنش به این تظاهرات روز دوشنبه در چندین شهر در سراسر کشور تظاهرات منتقد رژیم برگزار شد.
گفته می شود که پنج تظاهرکننده در جریان این اعتراضات پس از درگیری با مقامات امنیتی ایران کشته شدند. دو تظاهرکننده در شهر سقز در منطقه کردنشین شمال غرب کشور کشته شدند. منابع گفتند که سه نفر دیگر در شهرستان های مجاور دیواندره و دهگلان جان خود را از دست دادند. الف نیز از استان کردستان آمده است.
پلیس اخلاق در ایران زن جوان را دستگیر کرد
ماموران پلیس اخلاق این جوان ایرانی را سه شنبه گذشته به اتهام پوشیدن لباس «غیر اخلاقی و نامناسب» دستگیر کردند. اندکی پس از آن، الف در شرایطی که قبلاً نامشخص بود، در بازداشت پلیس جان باخت. رهبری ایران مدعی است که "هیچگونه تماس فیزیکی" بین آن و معاونان وجود نداشته است. علت رسمی مرگ سکته قلبی اعلام شده است. در شبکه های اجتماعی گفته می شود که این زن قبلا توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. بسیاری ناراحتی و ناراحتی خود را از رژیم آخوندها ابراز کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی فارس، در مراسم تشییع جنازه الف در زادگاهش سقز نیز حوادثی با مقامات امنیتی رخ داد.
نیروهای امنیتی از گاز اشک آور علیه تظاهرکنندگان استفاده می کنند
هزاران نفر از شرکت کنندگان در زمان تشییع جنازه در مقابل دفتر فرمانداری محلی تظاهرات کردند و شعارهایی علیه حکومت دینی شیعه سر دادند. گفته می شود پلیس از ماشین های آب پاش، گاز اشک آور و باتوم علیه معترضان استفاده کرده است.
با این وجود، برخی از زنان به‌دلیل همبستگی، روسری‌های خود را به‌صورت تظاهراتی از سر برداشتند و فیلم‌هایی از این اقدامات در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.
رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و دولت وی تحت فشار قابل توجه موج اعتراضات سراسری قرار دارند، در حالی که روزنامه کیهان حامی دولت شرایط کشته ها و نقش تظاهرات را کم اهمیت جلوه می دهد.

 

rbb24

امروز در مقابل سفارت ایران در اعتراض به سرکوب اعتراضات مدنی و کشته شدن یک زن 22 ساله کرد در ایران، وی یک هفته پیش در پایتخت تهران به دلیل عدم استفاده از روسری بازداشت شد. هنگامی که او مقاومت کرد به شدت مجروح شد و در بیمارستان جان باخت.تظاهرکنندگان از آلمان خواستار محکوم کردن استفاده از زور و احضار سفیر ایران هستند.

 

 

Reuters TV

مرگ مهسا و قيام ايران 9

زنان – زندگی – آزادی

تظاهرات در مقابل سفارت: اعتراض در برلین بعد از مرگ یک زن جوان در ایران

مرگ یک زن کماکان موجب بروز اعتراضات میشود. در روز سه شنبه حدود ۳۰ نفر در مقابل سفارت [رژیم] ایران در برلین دست به تظاهرات زدند. آنها دولت آلمان را به اتخاذ یک واکنش قاطع فراخواندند.

جواد دبیران: ما بسیار از این بابت ناراضی هستیم که آلمان تاکنون هیچ موضع صریحی نگرفته است. این جنایاتی که [درایران] رخ داده اند تماما جنایات دولتی هستند که باید محکوم گردند. ما از دولت آلمان میخواهیم که اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان و معترضین مسالمت آمیز در ایران را محکوم کند. رژیم ایران را مورد تحریم قرار دهد. سفیر رژیم ایران که در این محل مستقر است که ما الان جلویش ایستاده ایم باید به وزارت خارجه احضار شود و مورد مواخذه قرار بگیرد. به این دلایل ما امروز اینجا ایستاده ایم.

مجری: این جواد دبیران بود از شورای باصطلاح ملی مقاومت ایران.

مهسا امینی ۲۲ ساله روز جمعه در بیمارستان در تهران جان باخت. پیش از آن او توسط پلیس ارشاد بمنظور اعمال مقررات سخت پوشش دستگیر شده بود. در رسانه های اجتماعی گمانه زنی میشد که مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

مقامات ایرانی یک کارزار هماهنگ شده را مسئول بروز اعتراضات در کشور می دانند. استاندار تهران در توییتر نوشت که عناصر اصلی تجمعات اعتراضی در دوشنبه شب تماما سازمانیافته، آموزش دیده و طراحی شده هستند تا اختلالاتی را در تهران موجب شوند.

در کلیپ های ویدئویی از شروع اعتراضات میتوان دید که چطور در شهرهای متعدد زنان بعنوان اعتراض سمبلیک روسری های خود را برمیدارند و گیس های خود را قیچی میکنند. امکان چک صحت و سقم این تصاویر وجود ندارد.

[شعار مرگ بر بسیجی در تصاویری از دانشگاه]

همچنین در برلین در روز دوشنبه چندین زن با قیچی کردن گیس های خود توجهات را به کیس امینی جلب کردند. در این صحنه های فیلم میتوان دید که چطور تظاهرکنندگان به کردی و فارسی شعار میدهند: «زن – زندگی – آزادی» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» . بنا به گفته سازماندهندگان بیش از ۵۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند.