Loading...

خبرگزاریهای آلمان، فرانسه و آسوشیتدپرس: اعتراض به قتل مهسا امینی در برلین

image
18-09-2022

خبرگزاریهای آلمان، فرانسه و آسوشیتدپرس: اعتراض به قتل مهسا امینی در برلین

ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم

خبرگزاری آلمان(dpa) ضمن گزارشی در اینرابطه نوشت:

تظاهرات مقابل سفارت: اعتراض در برلین به مرگ مهسا الف و آزار و اذیت زنان در ایران

به دلیل مرگ یک زن در ایران پس از دستگیری به خاطر پوشش "غیر اسلامی"، تظاهراتی مقابل سفارت ایران در برلین برگزار شد.

پس از مرگ یک زن جوان در ایران، عده ای در برلین دست به تظاهرات زدند. مهسا الف توسط پلیس اخلاق دستگیر و پس از مدت کوتاهی در بازداشتگاه پلیس جان باخت. روز شنبه دهها نفر مقابل سفارت ایران در برلین تظاهرات کردند. اعتراضاتی نیز در اشتوتگارت، مونیخ و کلن برگزار شد.

سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران در برلین گفت، با این تظاهرات می خواهند که توجه افکار عمومی را به آزار و اذیت وحشیانه زنان در ایران جلب کنند. او از دولت فدرال خواست تا مرگ این زن را به عنوان جنایت دولتی محکوم کند. به گفته وی، حدود ۱۵۰ نفر در تظاهرات برلین شرکت کردند، پلیس اما این تعداد را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد.

مهسا الف ۲۲ ساله روز سه‌ شنبه در جریان دیدار خانواده‌اش در تهران پایتخت ایران، بدلیل پوشش "غیر اسلامی" توسط پلیس اخلاق دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد. به گفته پلیس، او در آنجا به دلیل نارسایی قلبی بیهوش و سپس به کما رفت. مرگ او روز جمعه تایید شد.

با این حال، روایت دیگری نیز در اینترنت دست به دست می شود که بر اساس آن، این زن بدلیل مناسب نبودن روسری و نمایان بودن چند تار مو دستگیر شد که پس از دستگیری، ضربه ای به سر وی وارد که منجر به خونریزی مغزی، کما و در نهایت مرگ مغزی او در روز سه شنبه شد. پلیس این روایت را به شدت تکذیب کرد.

ایران از زمان انقلاب اسلامی ۱۳۵۷(1979) قوانین پوشش سختگیرانه ای برای زنان وضع کرده است. با این حال، زنان، به ویژه در کلان شهرها، مدتهاست که این قوانین را نادیده می گیرند که این امر باعث خشم سیاستمداران بشدت محافظه کار شده است. دولت و تندروهای مجلس ماهها ست که تلاش می کنند قوانین اسلامی را با جدیت بیشتری اجرا کنند.

<iframe width="900" height="506" src="https://www.youtube.com/embed/wPzKvXAPomE" title="خامنه اي قاتله كل نظام باطله" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۲۶شهریور در گزارشی از تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین در برلین نوشت: هواداران شورای ملی مقاومت ایران مقابل سفارت ایران در برلین در اعتراض به‌قتل مهسا امینی تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار چند تصویر از تظاهرات ایرانیان آزاده مقابل سفارت رژیم آخوندی در برلین نوشت: برلین: اعضای شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) در مقابل سفارت ایران در برلین تظاهرات کردند.
مناسبت اعتراض، مرگ مهسا زن ۲۲ساله‌ای می‌باشد که پس از دستگیری به‌دلیل پوشش توسط گشت ارشاد در بازداشت پلیس جان خود را از دست داد.

برلین خبرگزاری فرانسه مهسا امینی

خبرگزاری فرانسه: تظاهرات هواداران شورای ملی مقاومت مقابل سفارت ایران در برلین

خبرگزاری اسوشیتدس پرس نیز گزارش کرد: 

تظاهرات برلین جلوی سفارت رژیم  مرگ مهسا امینی

تظاهرات در مقابل سفارت ایران

17 سپتامبر 2022، برلین: اعضای شورای ملی مقاومت ایران (NWRI) در مقابل سفارت ایران در برلین تظاهرات کردند. مناسبت این اعتراض مرگ مهسا ا  است. این زن 22 ساله پس از دستگیری به دلیل پوشش "غیر اسلامی" توسط پلیس اخلاق و دین در بازداشت پلیس جان باخت

این آکسیون بطور گسترده در سایر رسانه های آلمان منجمله تلویزیون کانال ۲ (zdf)، تاگس اشپیگل و برلينر سايتونگ، تاگ 24، آپدي، تاگس اشپيگل و راديوهاي سراسري و ايالتي آلمان  منعکس گردید

تصاویر و ويدئويي از این آکسیون:

 

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 6

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 6

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 7محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 8

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 9

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 10

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 11

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 12

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 1

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 2

 

محكوم كردن قتل مهسا تظاهرات برلين 12