Loading...

اعتراض زنان سينماگر ايران به نابرابري جنسيتي در سينماي ايران

image
01-04-2022

اعتراض زنان سينماگر ايران به نابرابري جنسيتي در سينماي ايران

در سايه رژيم زن ستيز و ضدبشر آخوندها  این بيانيه گزارشي است كه نشان می‌دهد افراد وابسته به رژيم چگونه از موقعیت خود برای قلدری، تهدید، توهین، تحقیر و تعرض به زنان بهره‌‌برداری می‌کنند بی‌آنکه نهادهای قانونی، اصناف خانه سینما، سینماگران و منتقدان آنها را وادار به پاسخ‌گویی و پذیرش مسئولیت کارشان کنند.

در اين بيانيه اظهار شده است که ما زنان دست اندرکار سینما، کنار هم جمع شده‌ایم تا به مدد این همبستگی اعلام کنیم: هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفین هستیم.

زنان دست اندرکار سینما اضافه کردند که نابرابری جنسیتی موجود در سینمای ایران و عدم وجود نظارتی که عرصه را برای زیاده‌خواهی و دست‌درازی افراد در جایگاه قدرت گشوده است، محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه، زنان دست اندرکار سینما همچنین به جامعه‌ سینمایی ایران در مورد شدت و گستردگی این آزارها علیه زنان که اکنون برای اولین بار اعتراض به آن به یک فریاد جمعی تبدیل شده است، هشدار دادند و افزودند که این آزار که علی‌رغم آشکار بودنشان در تمام این سال‌ها نادیده گرفته شده‌اند.

این بیانیه پس از روایت‌هایی از آزار جنسی در عرصه سینما منتشر شده است، از جمله‌ این گزارش‌ها افشاگری سمیه میرشمسی، دستیار کارگردان، درباره هتک حرمت و آزار جنسی او از سوی فرهاد اصلانی، است.

پس از انتشار گزارش‌ها‌ درباره آزار و اذیت جنسی برخی از عوامل سینما در ایران، ‌هیات مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردانان سینما نیز در بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرد و از افراد خواست در مقابل هتک حرمت سکوت نکنند.