Loading...

نابودی دانشگاهها با اخراج گسترده استادان توسط دولت رئیسی جلاد

image
05-09-2023

نابودی دانشگاهها با اخراج گسترده استادان توسط دولت رئیسی جلاد

Image

رژیم آخوندی در آستانه بازگشایی دانشگاهها  و سالگرد قیام همچنان به اخراج استادان و جایگزین کردن آنها با عناصر همسو با دولت رئیسی جلاد ادامه می دهد. رسانه های حکومتی به گوشه یی از این موج تصفیه اعتراف می کنند.

سایت حکومتی رویداد ۲۴  نوشت: اخراج استادان در دولت رئیسی به شکل پرشتابی در حال اجراست و تمام استادانی که به زعم آنها منتقد هستند، به بهانه‌های مختلف از جمله بازنشستگی و توان علمی اخراج شده‌اند.

سایت حکومتی انتخاب با عناوین  «همه دانشگاه ها، امام صادقی می شوند! و پاکسازی به سرعت در حال انجام است»، نوشت: در مورد اخراج اساتید در روزهای اخیر، بهانه هایی آورده می شود تا نشان داده شود این اخراج ها بر اساس قانون و منطبق با امتیازات علمی اساتید بوده؛ طبعا چنین موضوعاتی در سطح جامعه دانشگاهی قابل پذیرش نیست. همچنان که نشانه هایی نیز وجود دارد که خلاف این موضوع را گوشزد می کند.

یکی از استادان اخراج شده دانشگاه علامه به سایت حکومتی رویداد ۲۴ گفت:‌ به ما هیچ توضیح ندادند، ولی باتوجه به صحبتهایی که در دانشکده می شنیدیم خودمان علتش را می دانیم. بیانیه ها را امضا کرده بودیم، در تحصنهای دانشجویی همراهی داشتیم و نسبت به تعلیق دانشجویان اعتراض کردیم.

کانون صنفی استادان دانشگاهی طی بیانیه یی به اخراج استادان اعتراض کردند. 

در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌هم‌اکنون صد‌ها پرونده در این رابطه در دانشگاه‌های مختلف به بهانه امضای بیانیه یا اظهار نظر توسط استادان متوقف است و چندین عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های مختلف یا اخراج شده‌اند یا در آستانه اخراج قرار گرفته‌اند. 

درادامه این بیانیه آمده است:  در بند ۵ مصوبه شورای امنیت کشور از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت خواسته می‌شود ترتیب استخدام ۱۵۰۰۰ عضو هیأت علمی همسو با این جریانات ضد استقلال دانشگاه داده شود. در این نامه اعضای هیأت علمی به عنوان بزرگترین عامل ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ معرفی می‌گردند. 

 

در جریان جنگ گرگها و نگرانیهای ناشی از پیام اخراج استادان از دانشگاهها، محمدرضا عارف عضومجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی از هیأت جذب دانشگاه شریف استعفا داد.

پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه ای در کیهان از اخراج استادان استقبال کرد و نوشت:‌چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، از دانشگاه اخراج شده‌اند و این کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات آنهاست. 

از  سوی دیگر دولت رئيسی جلاد عناصر وابسته به خود  را جایگزین استادان اخراجی کرده است. سایت حکومتی دیدبان گزارش  داد:‌ امیرحسین ثابتی مجری پایداری چی تلویزون شبکه افق، استاد درس «انقلاب اسلامی» دانشگاه شریف شد.  

براساس اسناد منتشر شده توسط کانال تلگرامی قیام تا سرنگونی که اواخر مردادماه پخش شد رژیم دست به اخراج، احضار و  ممنوع الورود کردن گسترده دانشجویان در دانشگاههای مختلف بخاطر شرکت در قیام سراسری مردم ایران کرده است