Loading...

تظاهرات در برلين بمناسبت چهل و پنجمين سالگرد انقلاب ضد سلطنتي ـ 10 فوريه 2024 شنبه 21 بهمن 1402

image
11-02-2024

تظاهرات در برلين بمناسبت چهل و پنجمين سالگرد انقلاب ضد سلطنتي ـ 10 فوريه 2024 شنبه 21 بهمن 1402

نه شاه نه شیخ، پیش به‌سوی جمهوری دمکراتیک

گرامیداشت شهیدان و راهگشایان انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران

و برنامه ده ماده یی خانم  مریم رجوی برای ایران آینده

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان فدرال آلمان

اینگو بوتکه -نیلزگویکینگ - کریستف دفریس ـ مارچین شوینچیسکی - شهردار ورشو و وزیر پیشین روابط اقتصاد بین‌المللی لهستان ـ لئو داتسنبرگ - رئیس کمیتة آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

مارتین پاتسلت - عضو هیأت‌رئیسة کمیتة آلمانی همبستگی برای ایران آزاد ـ توماس هارمس - معاون اسقف کلیسای پروتستان برلین ـ هلموت گویکینگ - نمایندة پیشین پارلمان اروپا از آلمان

و نمایندگان هیاتهای جوامع جوانان،  و زنان ایرانی مقیم آلمان

و هیاتی از سازمان خبات کردستان ایران

 

لئو داتسنبرگ رئیس کمیتة آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

سلام ايران سلام اشرف،

خانم ها، آقايان، دوستان عزيز

امروز یک روز تاریخی است ما انقلاب بزرگ ایران در سال 1979 را با هدف آزادی و دموکراسی به یاد می آوریم. ۴۵ سال پیش اراده قوی مردم ایران به دیکتاتوری و نظام ظالمانه شاه پایان داد. اما هدف بالاتر، امید به آزادی و دموکراسی، متأسفانه به واقعیت تبدیل نشد.

خمینی، یکی از بزرگترین دیکتاتورهای قرن بیستم، با معرفی بنیادگرایی اسلامی از قدرت خود سوء استفاده کرد و آرزوهای آزادی را از مردم سلب کرد.

45 سال جنایت  رژیم آخوندی علیه مردم ایران نتوانسته مقاومت بزرگ در برابر دیکتاتوری ضد بشری و برای آزادی را بشکند. این مقاومت توسط شورای ملی مقاومت و نیروی مرکزی آن، مجاهدین خلق، رهبری می شود. این مقاومت برای آشکار شدن چهره واقعی دیکتاتوری آخوندها بهای سنگینی پرداخت. در سال 1988 بیش از 30000 مبارز مقاومت اعدام شدند. این   فداکاری نباید بیهوده بوده باشد. قیام های مردمی بزرگ شش سال اخیر ثابت می کند که رژیم آخوندی تنها با خشونت شدید علیه مردم می تواند در قدرت بماند.

هدف آزادی هنوز زنده است. و نیروی تغییر، مقاومت ایران به عنوان یک آلترناتیو دموکراتیک با طرح 10 ماده ای رئیس جمهور رجوی است. این جایگزین باید از سوی کشورهای غربی نیز حمایت بیشتری شود.

  برای بسیاری روشن شد که رژیم آخوندی با سپاه پاسداران و   مزدورانش جنگ افروزان و حامیان واقعی ترور در خاورمیانه و سراسر جهان هستند. مجاهدین خلق سال هاست که به این واقعیت اشاره می کنند. این قدرت ویرانگر رژیم ایران است که باید با آن مقابله کرد. مجاهدین خلق از همان روز اول، رژیم آخوندها را به دلیل نقشی که در جنگ غزه و خاورمیانه دارد، سر مار توصیف می‌کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید می کند که گروه های نیابتی جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا هر گونه تلاشی را برای برقراری صلح در منطقه خفه کنند.

صلح در منطقه و دموکراسی در ایران به تغییر رژیم در ایران بستگی دارد.

قدرت تغییر باید از خود مردم ایران باشد. مبارزه با سپاه پاسداران برای تغییر حیاتی خواهد بود. این امر بر اهمیت ویژه کانونهای شورشی تاکید می کند. ما باید از کانونهای شورشی که جان خود را به خطر می اندازند، اعتراضات را سازماندهی می کنند و شجاعانه با سپاه سرکوبگر مخالفت می کنند، حمایت کامل کنیم.

همچنین باید با تبلیغات بدنام رژیم و طرفداران آن به‌عنوان «کارشناسان ایران» به شدت مقابله و افشا کنیم. این نیز بخشی از وظیفه ماست، فروریختن  این دیوار اطلاعات غلط و تهمت علیه شورای مقاومت ملی و جامعه ایرانیان مقیم آلمان 

مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران نه تنها در تهران بلکه امروز در برلین با هزاران شهروند آزاده و شجاع در جریان است.

بابت آن تشکر می کنم.  

 

توماس هارمس معاون اسقف کلیسای پروتستان برلین

دوستان عزیز مبارز برای یک ایران آزاد، 45 سال دیکتاتوری در ایران  سال 1979، امید به ایرانی با حکومتی عادلانه، عاری از ستم و آزاد به سرعت ناپدید شد. در عوض، حکومت فاشیست های مذهبی، آخوندها، بر قرار شد. فاشیست های مذهبی ، یهودیان، مسیحیان، سایر ادیان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و آنها را در سیاه چال های سابق زندان ساواک شکنجه می کنند و می کشند. 

 50 درصد جامعه هر روز تحت آزار و اذیت و تحقیر قرار می گیرند، زنان ایران. اصطلاحاً آنها ناقص و درجه دوم در نظر گرفته می شوند. یک دولت وحشتناک که مسئول این همه فقر در ایران، این کشور زیبا با بیش از 80 میلیون جمعیت، است.

وضعیت ایران از نظر اقتصادی، می توانست خیلی خوب باشد. طبیعت و منابع آبی که ایران دارد توسط سپاه پاسداران خصوصی شده و فروخته می شود. و مردمش از گرسنگی زجر می کشند و می میرند. به اصطلاح «پاسداران انقلاب» پول ها را به جیب خود می ریزند. آن ها می گذارند که مردم گرسنگی بکشند و مردم ایران را آزار می‌دهند. مدت هاست و این را شما می دانید.

خواهران و برادران. متاسفانه مدت ها دموکراسی های غربی به رژیم آخوندها امیدبسته بودند. می گفتند خوب آن ها در قدرت هستند، پس به آن ها دست باز بدهید. تحریم ها خیلی دیر انجام می شد و خیلی اوقات افراد و گروه ها اشتباه در لیست های تروریستی در آلمان، ایالات متحده آمریکا یا اتحادیه اروپا قرار می گرفتند. خوشبختانه این تغییر کرده است. 

 خانم ها و آقایان، حقوق بشر جهانشمول است باید شامل همه مردم ایران و خارج از این کشور زیبا شود. باید تبدیل شدن نسل جوان پس از نسل بعدی در ایران به نسل سوخته پایان یابد. چه بسیار جوانانی که در ایران در این 45 سال چیزی جز ستم، جفا و سرکوب ندیدند. بله جز مرگ از طریق چوبه دار و فراتر از آن را، تجربه نکرده اند. 

اما خواهران و برادران عزیز، روزی می رسد که دیوارهای رژیم فرو می ریزد، همانطور که روزگاری دیوارها با شیپورها فرو ریخت. روزی می رسد که قانون و عدالت، قانون واقعی و عدالت واقعی در ایران برقرار شود. روزی خواهد رسید که فریاد قربانیان در ایران به گوش می رسد و تمام اشک های زندانیان، آزاردیدگان و شکنجه شدگان پاک می شود. و روزی خواهد رسید که همه مردم ایران که آرزوی صلح و آزادی را دارند، این صلح واقعی و این آزادی واقعی را تجربه خواهند کرد. 

دوستان عزیز نسبت به این مطمئن هستم. و از صمیم قلبم این آزادی واقعی برای خلق شما، این خلق سرفراز، برای همه کودکان، جوانان، زنان و مردان ایران، آرزو می کنم. خدایا، خدا خودت از همه مردم صلح طلبی که هر روز اینجا در اروپا و جاهای دیگر برای تغییر در ایران می جنگند محافظت کن. خداوند شما و خانواده هایتان را حفظ کند. با تشکر از توجه شما.

 

نيلز گوي كينگ - نماينده پارلمان اروپا از آلمان

دوستان عزیز مبارز برای ایران آزاد، تشکر می کنم از اینکه امروز بخشی از جنبش شما هستم. من به عنوان یک نماینده پارلمان اروپا، امروز در همبستگی و  با عزم راسخ در کنار شما ایستاده ام تا وضعیت غم‌انگیز و نگران کننده در ایران را محکوم کنم. تعداد تکان دهنده 864 اعدام در سال 2023 به تنهایی یک کارنامه هولناک بر بازگشت به دوران تاریک قرون وسطی است. زمانی که جان مردم به طرز وحشتناکی قربانی حفظ قدرت میشد. از سال 1979، ما باید خاطره غم انگیز 120000 قربانی اعدام را که جان خود را برای آرمان های آزادی و دموکراسی فدا کردند، حفظ کنیم. می توانید جدیدترین قربانیان را در تصاویر اینجا ببینید. امروز ما با یک تحول عمیقا نگران کننده دیگر روبرو هستیم. ایران به جای اینکه یک ستون چشم انداز ثبات و پیشگام فرآیندهای دموکراتیک در منطقه شما باشد، توسط منافع فردی یک اقلیت هدایت و کنترل می شود. تنش های منطقه ای را می توان با تلاش های مشترک در یک جهت مثبت هدایت کرد. زمان آن فرا رسیده است که با قاطعیت و شفافیت با این اقدامات جنایتکارانه و این سیاست های غیرانسانی علیه مردم مقابله کنیم. ما باید یک پیام روشن برسانیم که رژیم ایران دیگر نمی تواند مصون از مجازات عمل کند. پیش از این در ژانویه 2023، پارلمان اروپا با اکثریت قاطع قطعنامه ای را تصویب کرد که سپاه پاسداران را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرد. 

هر چه بیشتر به عنوان جامعه بین المللی سکوت کنیم، هر چه بیشتر غیر فعال بمانیم، مردم ایران بیشتر رنج می برند، که براي ما به عنوان حزب«خانواده» درد آور است. و نه تنها این، ما همچنین به ارزش ها و اصول خودمان خیانت می کنیم که همه ما از آن دفاع می کنیم. ارزش هایی مانند آزادی، حقوق بشر و احترام به کرامت تک تک انسان ها. مردم ایران آرزوی تغییر، امید، زندگی با عزت و آزادی دارند. زمان آن فرا رسیده است که ما به عنوان یک جامعه بین المللی به مسئولیت های خود عمل کنیم، آنها را بپذیریم و بیشترین حمایت ممکن را ارائه کنیم. زمان آن فرا رسیده است که در کنار شما در همبستگی بایستیم و فعالانه از شما در تحقق مطالبات مشروع و قانونی شما حمایت کنیم. بیایید با هم برای پایان دادن به این دوران سیاه ستم و رنج در ایران تلاش کنیم. بیایید با هم آینده بهتری بسازیم، نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای همه ما. زیرا در نهایت، همه ما در جهان  همبسته هستیم و مسئولیت مشترکی در قبال یکدیگر داریم. از توجه شما متشکرم و لطفا پایدار باشید. پایدار باشید. حزب خانواده و من به عنوان نماینده پارلمانی آنها قاطعانه در کنار شما پایداری خواهیم کرد و خواهیم ایستاد. ما ثابت قدم می مانیم.

 

اينگو بوتكه - نماينده پارلمان فدرال آلمان از حزب ليبرال

  دوستان عزیز ایران آزاد خیلی خیلی ممنون. از شما بسیار سپاسگزارم که به من اجازه دادید امروز اینجا بایستم، که به من اجازه دادید امروز اینجا با شما صحبت کنم. و این خیلی مرا به فکر وا میدارد و در قلبم شادی زیادی به من می دهد. برای من افتخار بزرگی است که اینجا بایستم و در مورد این موضوع صحبت کنم، موضوعی که از قبل به وضوح در صدرموضوعات قرار دارد، جایی که افرادی اعدام می شوند که فقط یک چیز می خواستند، آزادی و اینکه دررابطه با آزادی صحبت کنند. این موضوع ما را با احساسات عمیق به شما وصل میکند، اینکه ، ما با نگرانی و همبستگی با ایرانیان آزادیخواه که در کشورشان با شدتی تقریبا غیرقابل تصور سرکوب می شوند، ایستاده ایم. 

اینجا در برلین نیز در یک مکان بسیار خاص ایستاده ایم، مکانی از تاریخ مردم آلمان در مرکز شهر، در پوتسدامر پلاتس  ، در دروازه براندنبورگ. داستان های زیادی از ظلم و ستم نیز در اینجا تجربه شد. دیکتاتورها و نایب السلطنه ها، رهبران و حتی سران شوراهای ایالتی اینجا آمدند و رفتند. من همچنین احساسی مرتبط با این مکان دارم که توصیف آن سخت است. احساس شادی بسیار زیاد و باور نکردنی. احساس آزادی غیرمنتظره و ناگهانی. دقیقاً امروز، 34 سال و دقیقاً سه ماه پیش، برای اولین بار دروازه براندنبورگ را دیدم که شما اکنون با این منظره به آن نگاه می کنید، زیرا آن روز 10 نوامبر 1989 بود و به عنوان یک فرد از آلمان شرقی اجازه عبور از مرز را داشتم. برای اولین بار ، اینجا در این میدان برای اولین بار تکه ای از دیوار را جدا کردم که مرز بین شرق و غرب بود. این احساس که به عنوان یک نفر از آلمان  شرقی اجازه داشتم  به این طرف بیایم  و تکه‌ای از این دیوار را برای خودم بِکَنم و با خود ببرم ، احساس شادی خاصی داشت. من هرگز، هرگز، هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. و اینکه بتوانم امروز اینجا بایستم و در مورد موضوع آزادی صحبت کنم، چیزی است که در آن زمان هرگز در زندگی ام تصورش را نمی کردم. همان‌طور که نمی‌توانستم تصور کنم روزی در مجلس آلمان  سخنرانی کنم

امروز ما در همبستگی با مردم آزادیخواه ایران ایستاده ایم. حاکمیتی که مخالفان خود را اعدام می کند، مشروعيت خود و حق حاکمیت خود را از دست داده است. تنها در سال گذشته 864 نفر به این دلیل اعدام شدند. جنایتکاران حق ندارند حکومت کنند.

ما در کنار مردم ایران هستیم و برای شما شجاعت، عزم و اتحاد برای یک ایران دموکراتیک در آزادی و صلح آرزو می کنیم. به همین دلیل بسیار خوشحالم که افراد زیادی اینجا ایستاده اند و همبستگی خود را اعلام می کنند. از صمیم قلب امیدوارم که همه ایرانیان به زودی بتوانند آنچه را که گفتم، این احساس وصف ناپذیر، احساس آزادی را تجربه کنند. آزادی و دموکراسی را هرگز نمی توان بدیهی دانست. اما، من می خواهم صحبتهایم  را با این جملات پایان دهم، کلمه ای که امروز به طور اتفاقی بذهنم خطور کرد و دوست دارم آن را با شما در میان بگذارم. امید بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که فکر می کنید. و این دقیقاً همان چیزی است که من برای شما آرزو می کنم. خیلی ممنون.  

مارتين پاتسلت - معاون كميته آلماني همبستگي براي ايران آزاد

دوستان عزیز،   من همیشه اینجا هستم و دوست دارم اینجا باشم و می خواهم با توان محدودي که دارم از شما حمایت کنم. اما همان طور که امروز خورشید ظاهر شد و دیروز همچنان باران می بارید، فکر ميكنم، خورشید روزی بر ایران آزاد خواهد تابید، چون ما تسلیم نمی شویم و چون ما دوستانی داریم. شما دوستانی در سرتاسر جهان دارید و در حال افزایش هستند. امروز از خودم این سوال را پرسیدم که این روزها چه چیزی اهمیت ویژه ای دارد؟ افشای اخبار جعلی، افشاي گزارش های دروغ و     شایعات رژیم آخوندها اهمیت ویژه ای دارد. می دانید، من در آلمان دوستان زیادی دارم و وقتی از مقاومت ایران صحبت می کنم، می گویند بله، بايد احتياط كني. بعد من ميپرسم نظر شما از کجا می آید؟ این همان نفوذ است. این همان سواستفاده از افکار آزاد در کشورهای آزاد اروپا و آمریکاست. و ما باید صدای خود را علیه آن بلند کنیم. ما باید شفاف سازی کنیم. ما باید روشن کنیم که حقیقت چیست؟ حقیقت از کجا می آید؟ همه شما و ما   با رژیمی مبارزه می کنیم که با جنگ افروزی رشد می کند. و اکنون همه واقعاً این را می دانند.   همه از خود می پرسیم چه کسانی از جنگ در غزه حمایت کردند؟ چه کسی در دنیایی که در آن مردم واقعاً هنوز در آزادی زندگی نمی کنند، در واقع برای دهه ها نفرت   پراکنی کرد ؟     به دفعات رژیم آخوندها بوده. بارها و بارها پول می دادند، گزارش های دروغ پخش می کردند، مردم فقیر، فلسطینی ها را اغوا می کردند و آنها را به جنگ می بردند. و ما باید صدای خود را علیه این موضوع بلند کنیم و بپرسیم که واقعاً چه کسانی بودند ؟ و   همیشه اگر دنبال کنید به این رژیم   جنایتکار میرسید. رژیم ایران آتش افروز واقعی در شرق است. مردم آمریکا و اروپا اکنون بیشتر و بیشتر به این موضوع پی می برند. و اگر چنین است، پس ما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از این آتش افروزی انجام دهیم. این دیکتاتوری 40 سال پیش اولین جنگ را علیه مردم ایران، اعلام کرد. جنگی علیه مردم، علیه مردم و علیه آزادی. چرا آن ها آن کار را می کنند؟ زیرا آنها هیچ تصوری از آزادی ندارند، زیرا می خواهند مردم را تحت سلطه خود درآورند، زیرا آنها از   ثمره رنج مردم زندگی میکنند، زیرا آنها را استثمار می کنند. دقیقاً به همین دلیل، دقیقاً به همین دلیل است که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت تأسیس شدند. به طوری که در دنیای آزاد صدایی وجود دارد

که این حقیقت را روشن و بیان می‌کند. وقتی سال گذشته زنان زیادی را در خیابان های ایران دیدم، فکر کردم چه زنان شجاعی هستند. آنها می دانند که با زندان، شکنجه، حتی شاید مرگ روبرو هستند. آنها داستان های وحشتناک خانواده های خود را می دانند. و با این حال زنان شجاع به خیابان ها ریختند. و بعد فکر کردم، پس همه ما باید در دنیای آزاد در کنار آنها بایستیم. این زنان خواستار نیرویی هستند، برای نیرویی که بتواند آنها را رهبری کند، که بتواند از جانب آنها صحبت کند. و این چیزی است که ما می خواهیم باشیم. این یک مقاومت است که زیر سرکوب فیزیکی و تهدید جانی و همچنین زیر رگبار اطلاعات دروغ و سیستماتیک است. 

دوستان عزیز، آنچه که اکنون انجام می شود، بیشتر و بیشتر یک جنگ روانی است. جنگی که در شبکه های اجتماعی در حال وقوع است، اطلاعات دروغ ‌ (آخوندها) می گوید، ما آنقدرها هم بد نیستیم و در عین حال صلح آمیز هستیم. پس می توانیم تجارت کنیم. سپس می توانید با ما آینده را رقم بزنید.

 نه، ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم. ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم زیرا با پول زیاد نفرت و جنگ در آنجا به‌وجود میاید . پولی که از مردم کشور خودشان گرفته می شود. شبکه ای که در آنجا شکل  می گیرد، مافیایِ سیاستٍ خارجیِ دروغ است و باید از هم گسسته شود.  نه فقط به دست  ایرانی‌ها، بلکه آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، آمریکایی‌ها ، همه باید به آنها کمک کنیم. و من همیشه تلاش میکنم، انسانها را با توان محدود و کوچک خودم متقاعد کنم. به همین دلیل     یک کتاب نوشتم، جایی که ما به زبان آلمانی و انگلیسی توضیح می دهیم که در واقع نفرت، جنگ و آزار و اذیت از کجا سر چشمه میگیرد. از دسامبر سال گذشته، رژیم به شکل غیابی محاکمه   104 تن از اعضا و رهبران اپوزیسیون ایران را  شروع کرد. متهمان آن   نمایش شامل اسامی رهبران شناخته شده مجاهدین خلق و مقاومت ایران از جمله خانم مریم رجوی بودند. صحبت های خانم رجوی را شنیده ایم. من شخصا او را می شناسم. من به صداقت او، به فداکاری هایی که او و خانواده اش برای هدایت مردمش به سوی آزادی انجام دادند، معتقد هستم. مردم ایران به او افتخار میکنند با گذشته ای عالی که آثار بسیاری در اروپا به جا گذاشته است.

 موضوع چیست؟ رژیم از برگزاری چنین دادگاه نمایشی چه هدفی دنبال می‌کند؟ من به شما می گویم، این دادگاه دارد برای   خارج شکیل می‌شود. آیا رژیم برای 30000 زندانی سیاسی اعدام شده توسط رژیم در سال 1988 محاکمه ای برگزار کرد؟ بستگان شما؟ هیچ پروسه ای وجود نداشت. آنها به سادگی کشته شدند. حالا شما وانمود می کنید. شما به دنیا وانمود می کنید که درمسیر درست هستید. آنها عادل نیستند. آنها قاتل، جنایتکار و دروغگو هستند. و به همین دلیل است که ما باید صدای خود را بلند کنیم. 

آخوندها باید بروند! و رژیم درداخل کشور در تلاش است تا با تمام ابزارهای ممکن از حمایت فزاینده از مجاهدین خلق جلوگیری کند. راستی چرا؟ چون   سازمانی وجود دارد که آماده است مردم ایران را به سوی آینده ای خوب هدایت کند. به سوی آینده ای دموکراتیک، درست همانطور که برنامه ده ماده ای می گوید. نقطه به نقطه، این آینده ای است که ما در جامعه جهانی با سنت های خلق های متفاوت میخواهیم به این آینده برویم. 

آری مجاهدین خلق خطرناک هستند. مقاومت برای رژیم آخوندها به شدت خطرناک است. شما این را بیشتر و بیشتر می بینید زیرا آنها صدای سازمان یافته ای برای مردم ایران هستند. هدف رژیم با انجام چنین محاکمه نمایشی، تحقیر مجاهدین خلق و تشدید سرکوب داخلی حامیان آن است. و به همین دلیل است که می گویم، ما باید خودمان را آموزش دهیم. باید بگوییم     واقعیت چیست؟ از افرادی که دروغ می‌گویند بپرسید که هدفشان چیست؟ و سپس مشخص خواهد شد که آنها واقعا چه می خواهند. از جنبه بیرونی، رژیم قصد دارد مانع از فعالیت های خارج از کشور در اینجا شود. به ویژه با توجه به حمایت گسترده بین المللی که سازمان مجاهدین خلق از جمله در آلمان روز به روز بیشتر دریافت می کند. اکنون تعداد بیشتری از همکاران من در مجلس آلمان وجود دارند که حقیقت را می شناسند و می خواهند آن را بشناسند و مانند گذشته از چیزهایی که به آنها گفته میشود نمی لرزند. 

محاکمه نمایشی که در ایران برگزار می شود در واقع برای این رژیم فقط ضرر داشته است. ضرر داشت چون معلوم شد که یک نمایشنامه است، یک بازی دروغ. با توجه به این شرایط، کشف انگیزه های رژیم و جلب حمایت روزافزون بین المللی از ایران آزاد ضروری می شود. این یک پیام روشن به رژیم ایران است. 

من می گویم دیگر به سختی می توان با چنین رژیمی صحبت کرد زیرا هر چه از این رژیم می آید دروغ است.

دوستان عزیز،من در جلسه ای گفتم که اگر بتوانم ایران را در طول عمرم آزاد ببینم، برای من بزرگترین شادی خواهد بود. متشکرم.

 

سخنراني مارچین شوینچیسکی - شهردار ورشو و وزیر پیشین روابط اقتصاد بین‌المللی لهستان

دوستان عزیز ایرانی، همه عزیزان. ما به اینجا آمدیم تا چهل و پنجمین سالگرد سرنگونی رژیم شاه را جشن بگیریم. اما انقلاب ایران توسط رژیم مذهبی بنیادگرای آخوندها ربوده شد. رژیمی که از تلاش برای آزار و اذیت مردم خود دست بر نمی‌دارد.

رژیم ایران رکورددار تعداد اعدام به ازای هر هزار نفر جمعیت است. در سال 1367، 30000 نفر اعدام شدند. برای چه؟ بخاطر امتناع از همکاری با رژیم. بخاطر امتناع از اینکه علیه دوستان و همکارانشان صحبت کنند. برای امتناع از تبدیل شدن به خبرچینهای رژیم.

همین دو سال پیش، خانم جوان مهسا امینی دستگیر شد. و در زمان دستگیری شکنجه شد و سپس به قتل رسید. اعتراضات گسترده جوانان و زنان مجدداً با برخورد وحشیانه رژیم روبرو شد. صدها نفر کشته شدند.

چند هزار نفر فقط دستگیر شدند. 6 میلیون ایرانی مجبور به ترک کشور و مهاجرت شده اند. اما (رژیم) ایران نه تنها مردم را سرکوب می‌کند، بلکه در حال صدور تروریسم به خارج از کشور است.  

رژیم همچنین تلاش می کند تا مخفیانه روی سلاح هسته ای کار کند، ثبات منطقه را تهدید کند و سایر کشورها را تهدید کند. پاسخ دنیا به این رژیم چیست؟ جواب این است که مذاکره کنیم، صحبت کنیم، امید داشته باشیم. فقط سیاست مماشات است. دیگر کافی است!

45 سال مماشات کارساز نبوده است. ما در غرب باید این را فهم کنیم. ما باید سیاست خود را در قبال رژیم ایران تغییر دهیم و از کسانی که برای ایران دموکراتیک و آزاد می جنگند حمایت کنیم. به رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران

با هدایت خانم مریم رجوی به عنوان آلترناتیو واقعی، عملی و واقع بینانه در برابر رژیم کنونی است، برنامه ده ماده ای خانم رجوی برای آوردن دموکراسی و حاکمیت قانون به ایران، جدایی دین از دولت، به رسمیت شناختن حقوق زنان، کنارگذاشتن اهداف هسته ای، طرحی است که مستلزم و شایسته حمایت ماست.

 با حمایت ما نه تنها مردم ایران زودتر آزاد خواهند شد، بلکه ثبات بیشتری در خاور میانه برقرار خواهد شد. به همین دلیل است که ما از دولت خود می خواهیم که این اپوزیسیون را به عنوان یک جایگزین مناسب برای رژیم فعلی به‌رسمیت بشناسد.

بگذار ایران آزاد شود و دموکراتیک باشد . آزادی ایران. سلام ایران. سلام اشرف.

 

سخنراني كريستف دفريس ـ نمایندة مجلس فدرال آلمان  

من به ایرانیان و همه شرکت کنندگان در تجمع بزرگ اینجا در دروازه براندنبورگ درود می فرستم.   من خیلی خوشحالم که امروز همه شما آمدید زیرا ما یک هدف مشترک داریم. آن یک ایران آزاد و دموکراتیک است،  تنها در سال گذشته شاهد 864 اعدام بودیم که اغلب آنها زندانیان سیاسی این رژیم بودند. 

ما می دانیم که رژیم آخوندها تهدیدی برای امنیت داخلی آلمان است. مرکز اسلامی هامبورگ نیز در اینجا فعالیت می کند. و ما نیازی به حملات پلیسی نداریم، بلکه مرکز اسلامی در هامبورگ باید در نهایاتاً بسته شود. و همچنین باید اطمینان حاصل شود که فعالیت های جاسوسی رژیم آخوندها در اینجا، آلمان پایان داده شود. ما نباید اجازه دهیم اعضای اپوزیسیون  دوباره در آلمان تهدید شوند. 

اما ما همچنین می دانیم که رژیم ایران یک تهدید جهانی است. این رژیم بزرگترین حامی، سازمان دهنده و تامین کننده مالی تروریسم در جهان است.   ما اکنون می بینیم که بازوی تروریستی رژیم ایران، با حملات حوثی ها به ناوگان تجاری بین المللی، تا کجا می رسد. و به همین دلیل باید هدف ما این باشد که رژیم حاکم بر ایران بالاخره به پایان برسد. تا بتوانیم در خاورمیانه و همچنین در سراسر جهان به صلح و آزادی دست یابیم. این چیزی است که ما به عنوان  حزب دموکرات مسیحی ،  برای آن می جنگیم. ما با بسیاری از طرح ها به این امر متعهد هستیم. و یک گام مهم این است که تحریم‌های واقعاً تاثیرگذار را در سطح اروپایی و بین‌المللی اعمال کنیم که به رژیم آسیب می‌زند و موقعیت آن را تضعیف می‌کند. و مهمتر از همه، این بدان معناست که سرانجام سپاه پاسداران به طور کامل در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفته و مشمول تحریم  بشود.   ما با همه این خواسته ها موافقت داریم. ما به هدف مشترک خود یعنی یک ایران آزاد و دموکراتیک میرسیم. با درود های فراوان از هامبورگ.

 

سخنراني  هلموت گوی کینگ - نماينده پارلمان اروپا تا فوريه 2024 

از این استقبال بسیار سپاسگزارم و افتخار من این است که امروز با شما صحبت کنم اکنون در کنار مجلس آلمان صحبت می‌کنم و به آن نگاه می‌کنم و کاملا صادقانه به شما می‌گویم، سیاست دولت آلمان را محکوم می‌کنم. ، مشترکاتی که ما با ارباب مرگ، یعنی رژیم ایران معامله می کنیم، پوچ است. ما می توانیم دموکراسی، آزادی داشته باشیم که غیرقابل مذاکره است و مطمئناً نباید به سمت تجارت سوق داده شود و نتیجه این تجارت مرگ است، این ظالمانه است و نباید اجازه این کار را داد و من از دولت فدرال می خواهم که در تمام تماس ها این موضوع را درنظر داشته باشد تا در نهایت رژیم ایران را از بین ببریم. 

فقط اگر قتل، شکنجه، مرگ و جنگ را در این دنیا غیرقانونی کنیم، تنها در این صورت است که می توانیم بدون توجه به اینکه مردم چه دینی داشته باشند، در صلح با یکدیگر و در کنار یکدیگر زندگی کنیم. اما اولین چیز باید غیرقانونی کردن چنین رژیم های ناعادلانه ای  باشد و همانطور که گفتم از آلمان می خواهم که بالاخره اینجا موضع خود را نشان دهد، ما یکی از بزرگترین شرکای تجاری رژیم ایران هستیم و این در عصر حاضر غیرقابل قبول است. این دوگانگی، یعنی ایستادگی برای دموکراسی و آزادی از یک سو و تقویت دیکتاتورها از سوی دیگر باید بالاخره به پایان برسد و این روش در این حکومت باید پایان یابد. آن را متوقف کنید، معاهدات صلح تصویب کنید ، مخالفان را تقویت کنید، جنبش اپوزیسیون آنها را تقویت کنید، این چیزی است که امروز   خواستار آن هستیم. یک رژیم   ظالم را تقویت نکنید. خواهیم دید که این مسیر به کجا منتهی می شود. جنگ غزه، جنگ افروزی رژیم ایران است، جنگ افروز رژیم ايران است، خودمان را گول نزنیم. جنگ در یمن، جنگ افروز رژیم ایران است، خودمان را گول نزنیم. 120000 نفر اعدام شدند، جانهایی که به آنها احترام میگذاریم و به شما می گویم مطمئنا بیهوده جان نسپرده اند. همه آنها تلاش کردندتا اطمینان حاصل کنند که رژیم آخوندها برود و رژیم آخوندها به خاطر حقوق های نقض شده مجازات شود. 

ما به صلح در خاورمیانه نیاز داریم و به یک حکومت آزاد و صلح‌جو و دموکراتیک در ایران نیاز داریم. مردم ایران شایسته آن هستند. آنها باید از این ظلم ها رها شوند و باید بتوانند در کشوری آزاد و غنی از نظر فرهنگی مانند ایران در صلح و رفاه زندگی کنند  خواسته ما این است که کشورهای دنیا و اروپا بالاخره از این رژیم دوری کنند

زیرا مردم ایران شایسته کشور بهتری هستند، نه مانند آنچه که اکنون آخوندها ارائه می دهند. زیرا آنها به کشوری با صلح، آزادی و رفاه نیاز دارند. من مجدداً از شما تشکر می کنم و به قربانیانی که هر روز رنج بسیار زیادی را در ایران تجربه می کنند، هر روز می جنگند و از ایجاد تغییر در ایران  خسته نمی شوند، درود می فرستم 

 

سخنراني‌ سحر ثنایی از جوامع زنان ايراني در آلمان

 دوستان گرامی، حضار محترم درسالگرد انقلاب ضد سلطنتی در شهر برلین جلوی براندنبرگتور حضور داریم تا  این روز را گرامی بداریم.

۴۵سال پیش مردم ایران  نه بزرگ به حکومت سلطنتی گفتند و برای آزادی و دموکراسی به خیابانها آمدند تا  شاه را سرنگون بکنند . هر چند که خمینی  رهبری انقلاب ضدسلطنتی را به سرقت برد اما  پرچم مقاومت  به دست برادر مسعود بلند شد  که به قیمت بسیار سنگین و شهادت ۱۲۰ هزار زندانی سیاسی ادامه پیدا کرد و در این سالها آخوندها از ترس سرنگونی حتی یک شب خواب راحت نداشتند. ما امروز اینجا جمع شدیم تا به جهان بگوییم که هنوز آتش انقلابی که آخوندها به سرقت بردند شعله ور هست. مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی همچنان  ادامه دارد و این مسیری هست تا پیروزی و سرنگونی دیکتاتوری آخوندها و ما هم با رهبریمان عهد می بندیم که تا سرنگونی این رژیم  و رسیدن به میدان آزادی از پا ننشینیم.  قسم به خون یاران حاضر حاضر تا پایان   

 

سخنراني زری کاظمی  جامعه زنان ايران در فرانكفورت

باسلام بر شما و مجاهدان و مبارزان راه آزادی اشرفیان قهرمان در اشرف سه  و کانونهای جنگاور و دلیر شورشی در سراسر ایران امروز در میدان براندنبورگ برلین روی سخن من با دولت آلمان است به عنوان یک ایرانی هوادار مجاهدین خلق و آلترناتیو شورای ملی مقاومت از مسولین  آلمان سوال میکنم حاصل این همه دیالوگ انتقادی و مماشات با آخوندهای تروریست  و جنگ طلب بجز میدان دادن بیشتر به آنها  چه بوده است؟  چگونه است که چهل سال است فرزندان و جوانان ما دسته دسته اعدام میشوند و شما در خوشبینانه ترین صورت اطلاعیه محکومیت صادر می کنید چرا  دیپلمات تروریست بمبگذار بمب  را با هواپیمای مسافربری به اروپا می آورد از آلمان عبور میدهد  دستگیر و محکوم میشود  ولی هنوز مرکز جاسوسی  آخوندها  همچنان  باز است. چرا وزارت خارجه آلمان  به یک لابی رژیم پولهای  میلیونی میدهد  تا بگوید که این رژیم تروریست  آلترناتیوی ندارد و مجاهدین  دموکرات نیستند. خانم مریم رجوی مدتها قبل گفته اند  خطر بنیادگرایی  اسلامی  از بمب اتمی بیشتر است ولی شمایان گوش نکردید تا چنین جنگهایی همه منطقه خاورمیانه را  به آتش بکشد. اکنون زمان گوش  کردن به واقعیت ایران است. اکنون زمان  حمایت علنی و بدون  شرط دولت آلمان  صدر اعظم آلمان و مجلس آلمان از مقاومت و آلترناتیو دموکراتیک مردم ایران است . راه حل بنیادگرایی اسلام بردباری است  که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده  مقاومت  برای دوران انتقال آنرا نمایندگی می کند این کلید حل معضلات منطقه  و صلح و امنیت  جهانی است پیروز باشید.

 

سخنراني مسعود علاپور جامعه ايرانيان هانفر

با درود به شهیدان انقلاب ضد سلطنتی. اخیرا قضاییه جلادان  نمایش مسخره ای تحت عنوان  محاکمه 104 تن از مجاهدین با  جست و خیز میمون وار مزدوران و بازماندگان جنایتکارانی چون لاجوردی  جلاد برگزار میکند در این دنیا چه کسی هست که نداند  در حکومت ضد بشری آخوندی قوه  قضاییه خود بخشی از دستگاه  سرکوب  ماشین اعدام زندان  قطع دست و کور کردن چشم است. اما  تا جایی که به مجاهدین خلق بر میگردد ملت  ما بخوبی میداند  که خمینی ۳۵سال پیش   حکم داده بود که هر مجاهد سرموضع  باید  اعدام شود.  رهبر مقاومت برادر مسعود نیز به زیبایی گفته است. در قضاییه جلادان  وکیل ما آتش است  همان  آتشی که قهرمانان  کانونهای شورشی  با جانفشانی بر موجودیت تمامیت رژیم  می زنند. اما  سوال این جاست که چرا خامنه ای بعد از  ۴۵ سال به فکر محاکمه مجاهدین افتاده است.   جواب به ویژه برای نسل  جوان  روشن است. شکست فضاحت بار این  جلاد در شیطان سازی و مقابله با مجاهدین  و  پیوستن روزافزون جوانان  به  کانونهای شورشی و مقاومت انقلابی برای سرنگونی  است.  ناگفته روشن است که نیت   کثیف رژیم از  این تشبثات   زمینه سازی برای   اقدامات تروریستی است و تا کنون نشان داده است که  هیچ فرصتی را برای توطئه علیه مجاهدین از دست نمی دهد. همه منجمله سران جنایتکار  همین رژیم  خوب میدانند که  در این عرصه نیز بی تردید  مجاهدین پیروزند.  دشمن مردم ایران آدرس هماورد اصلی  و بدیل خود را میدهد  و به  همه میگوید تنها  تهدید سرنگونی، مجاهدین اند . ما نیز همچون رهبری پاکباز خودمان می گوییم بجنگ تا بجنگیم .

 

سخنراني‌ ویدا نیک طالعان  مسئول جامعه زنان دمكراتيك هامبورگ

دوستان، یاران مقاومت، اشرفیان قهرمان کانونهای شورشی   و خلق قهرمان  ایران  سلام و درود  بر شما 

امروز ما در حالی  گرد هم آمده ایم  که  جهان به روشنی  می بیند که  رژیم آخوندی  منشا اصلی جنگ و بحران  خاورمیانه است. بسیاری دیگر   صحبت از این می کنند  که سر  مار در تهران است  اما  فراموش نکنید  که این رهبر کبیر مقاومت ایران  برادر مسعود بود که از  چهار دهه قبل در این رابطه به جهان هشدار داد. همو بود که درست  ۳۹ سال قبل  در چنین روزی  به صراحه گفته بود صلح و زندگی  در گرو در هم کوبیدن  سر مار  ولایت و فاشیسم  دینی در تهران است و در ۳ تیر۱۳۸۹ گفته بود برای آزادی  ملت ایران  بیت العنکبوت  باید  منهدم گردد. سپاه جهل و جنایت  باید در هم  کوبیده  خلع سلاح و منحل شود. تهدید  نکوبیدن سر مار به سنگ است.  و به واسطه استیلای سیاست  استمالت از سوی   مماشات گران  و آنها که دل در گرو حکومت  آخوندی و  ادامه آن داشتند  این  ارزیابی  که نتیجه مقاومتی  خونبار با این  رژیم سفاک بود  شنیده نشد اما همان گونه که ویکتور هوگو گفته بود  هیچ ارتشی در جهان  نمیتواند در مقابل  حقیقتی بایستد  که زمان آن فرا  رسیده  است. آری  اکنون   زمان آن فرا رسیده است که جهان   به صحت مواضع رهبر مقاومت ایران  بیندیشد. همان  ناخدایی که  در طی این سالیان علیرغم تمام جنایات آخوندها و حمایت  متحدانشان در جهان  کشتی آزادی مردم ایران را  این چنین ماهرانه  به پیش برده است پس بگذارید  یک بار دیگر  تاکید کنیم  خلق جهان بداند مسعود رهبر ماست 

و بگذار جهان  بشنود که با درایت اوست که ما پیروز میشویم. و مملکت زیبایمان ایران را  قرین آزادی  و  مبشر صلح و دوستی در جهان می کنیم. موفق باشید 

 

‌ بهمن بیات جامعه ايرانيان مونستر

باسلام های گرم و صمیمانه   به هموطنان عزیز و میهمانان  گرامی

با کاروانی از  شهیدان در  ۲۲ بهمن ۵۷  خمینی جلاد  در یک  طرح استعماری انقلاب را دزدید او  و جلادش خامنه ای  تا توانستند  جوانان میهن را کشتند  شکنجه و زندان کردند  اما  از همان نخستین  روزها برادر  مسعود جلوی او و  ولایت  مطلقه اش ایستاد. برنامه حداقلی و انقلابی مجاهدین خلق  و در راس آن آزادی و برابری زن و مرد را ارائه داد. امروز  دنیا بعد از ۴۵ سال  به حقانیت و صحت  مواضع رهبر انقلاب برادر مسعود  گواهی  میدهد ولی این کافی نیست همه  کشورها  باید مشروعیت مقاومت در برابر این رژیم را به  رسمیت بشناسند  مردم ایران، جوانان شورشگر  و ارتش بزرگ آزادی و فرزندان مجاهد و مبارز ش  با قیام و شورشی آتشین سرنگونی را محقق می کنند در آنروز که همه آنها که نمایشگاه دادگاه  ۱۰۴ مجاهد  خلق  را بازی می کنند بعلاوه سران جنایتکارشان در دادگاه خلق محاکمه  میشوند  درود  بر رجوی زنده باد آزادی 

 

 

 

تظاهرات در برلين بمناسبات ۲۲ بهمن چهل و پنجمين سالگرد انقلاب ضد سلطنتي مردم ايران شنبه 10 فوريه 2024 برابر 21 بهمن 1402 ـ اين تظاهرات توسط دفتر نمايندگي شوراي ملي مقاومت ايران در برلين و جوامع ايراني هوادار مجاهدين در آلمان برگزار گرديد در اين تظاهرات خانم مريم رجوي بصورت آنلاين شركت و سخنراني كرد. همچنين در اين تظاهرات پرشكوه نمايندگان مجلس فدرال آلمان، نمايندگان پارلمان اروپا، شهردار سابق ورشو، معاون اسقف پروتستان برلين، لئو داوتسنبرگ رئيس كميته آلماني همبستگي براي ايران آزاد و مارتين پاتسلت نماينده سابق مجلس فدرال آن و جمعي از مسئولين جوامع ايراني و نمايندگان جوانان ايراني سخنراني كردند

انعكاس تظاهرات برلين در تلويزيون بايرن

خبرگزاري فرانسه AFP

ImageImageImageImageImage