Loading...

تظاهرات عظیم برلین در ۲۹ ژوئن۲۰۲۴ : دمکراسی در ایران، صلح در خاورمیانه

image
08-06-2024

تظاهرات عظیم برلین در ۲۹ ژوئن۲۰۲۴ : دمکراسی در ایران، صلح در خاورمیانه

Image امید به آزادی قویا بالا گرفته / لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران مدتهاست تاخیر شده است 

میتینگ عظیم ایرانیان خارج از کشور قرار است شنبه 29 ژوئن 2024 در برلین برگزار شود. این تظاهرات و راهپیمایی بزرگ در انتهای آن که یک روز پس از نمایش انتخابات ریاست جمهوری آخوندها برگزار می شود پژواک خواست مردم ایران در قیامهای سالهای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای سرنگونی تئوکراسی حاکم است. امید برای تغییر در ایران بوضوح افزایش یافته است.

مخالفان ایرانی در برلین گرد هم خواهند آمد تا این پیام را به اشتراک بگذارند: در ایران، تحت حکومت فاشیسم مذهبی حاکم، انتخابات معنایی ندارد. زمان انقلاب است. شعار آنها اینست: «رای ما سرنگونی دیکتاتوری است» . یک جمهوری دمکراتیک و سکولار آرزوی هر ایرانی است که با ریسک جان، در اعتراضات مردمی در خیابانهای میهن اش شرکت می کند.  

ایرانیان حمایت خود را از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران برای دوران گذار اعلام می‌کنند. این برنامه بر استقرار یک دمکراسی پارلمانی، تضمین انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، جدایی دین و دولت،‌ برابری زن و مرد، ‌منع اعدام و ایران غیر اتمی تاکید میکند. 

در مورد ابعاد اعدامها در ایران، عفو بین‌الملل  اخیرا هشدار داد «اعدامها در ایران با ثبت رکورد حداقل ۸۵۳ مورد در سال ۲۰۲۳ بیشترین تعداد اعدام از سال ۲۰۱۵ تاکنون را نشان میدهد». ایرانیان از اعدام شرکت کنندگان در قیام 2022 شوکه هستند بخصوص که اکنون نیز هشت تظاهرکننده دیگر در صف اعدام قرار گرفته اند. آنها  از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن می خواهند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابزار اصلی سرکوب در داخل کشور و تروریسم و جنگ افروزی در خارج را در لیست تروریستی قرار دهند. در حالیکه مقاومت زنان و مردان شجاع در ایران علیه سپاه پاسداران اوج میگیرد، دنیا متقاعد میشود که آزادی در ایران مهمترین تضمین برقراری صلح در خاورمیانه است.

آخوندهای در ایران مورد تنفرند. انتخابات پارلمانی آخوندها در دور اول در ماه مارس با تحریم گسترده ای مواجه شد و تنها 8 درصد از واجدین شرایط در آن شرکت کردند. بر اساس آمار رسمی، در دور دوم انتخابات در اردیبهشت ماه، کاندیدای اول تهران 3.5 درصد آرا را کسب کرد. تحریم مشابهی برای انتخابات ریاست جمهوری در 28 ژوئن سازماندهی شده است. کلیه کسانی که بعنوان کاندیدا ثبت نام کرده اند حامیان جنگ افروزی وسرکوب وتروریسم وپروژه ساختن سلاح اتمی ملایان هستند. در ماه می خرازي مشاور خامنه‌اي و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی رژيم از تغيير «دكترين هسته‌اي» رژيم براي ساختن بمب اتمي سخن گفت و با گستاخي اعلام كرد رژيم «ظرفيت توليد بمب هسته‌اي» را دارد. جهان آزاد نمیتواند فقط نظاره گر باشد.

در میتینگ برلین که توسط صدها انجمن ایرانی از سراسر اروپا و  آمریکای شمالی حمایت می شود، چندین نماینده پارلمان و شخصیتهای سیاسی از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و ایالات متحده سخنرانی خواهند کرد.

پیام گردهمایی عظیم در ببل پلاتس برلین در ۲۹ ژوئن اینست: ایران بی راه حل نیست. یک مقاومت رشدیابنده و متعهد به دمکراسی در ایران آلترناتیو ترور و جنگ افروزی است. وقت آن است که اروپا با اتخاذ یک سیاست قاطع در کنار میلیونها مردم ایران قرار بگیرد. احتیاط و بی عملی یک گزینه نیست. 

 

کهکشان برلین در مطبوعات آلمان

- روزنامه زوددویچه سایتونگ

https://pressemitteilungen.sueddeutsche.de/unabhangige-humanitare-hilfe-ev-unhh-ev-5796208

- روزنامه فرانکفورتر روندشاو

https://www.fr.de/pressemitteilungen/berliner-massenkundgebung-am-29-juni-demokratie-im-iran-frieden-im-nahen-osten-93115877.html#:~:text=Die%20Gro%C3%9Fkundgebung%20von%20Iranern%20in,2023%2C%20die%20herrschende%20Theokratie%20abzuschaffen. 

- روزنامه برلینر مورگن پست

https://www.morgenpost.de/wirtschaft/presseportal/article242518366/Berliner-Massenkundgebung-am-29-Juni-Demokratie-im-Iran-Frieden-im-Nahen-Osten.html 

- روزنامه هامبورگر آبند بلات

https://www.abendblatt.de/advertorial-ha/ots-presseportal/article242518372/Berliner-Massenkundgebung-am-29-Juni-Demokratie-im-Iran-Frieden-im-Nahen-Osten.html 

- رزونامه هانفرشه آلگماینه سایتونگ

https://www.hna.de/na-pressemitteilungen/berliner-massenkundgebung-am-29-juni-demokratie-im-iran-frieden-im-nahen-osten-93115876.html#:~:text=Die%20Gro%C3%9Fkundgebung%20von%20Iranern%20in,2023%2C%20die%20herrschende%20Theokratie%20abzuschaffen. 

- روزنامه WAZ

https://www.waz.de/wirtschaft/presseportal/article242518378/Berliner-Massenkundgebung-am-29-Juni-Demokratie-im-Iran-Frieden-im-Nahen-Osten.html?_gl=1*675c5w*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw34qzBhBmEiwAOUQcFz2xtkyXwWa1BDEPljAC1_oZsLqIYwgV4VEa2mt7sG67k5xmLSHUKhoCqzEQAvD_BwE