مراسم معرفي كتاب ينس كريستين لوند دربارة مقاومت ايران
اين مراسم با حضور وزير كشور دانمارك و تعدادي از نمايندگان مجلس، شخصيتهاي ملي و اجتماعي و فرهنگي دانمارك برگزار شد. آقاي پرويز خزايي نمايندة شوراي ملي مقاومت در كشورهاي نورديك و شماري از هواداران مقاومت در دانمارك نيز در اين مراسم شركت كردند. ينس كريستين لوند در معرفي كتابش دربارة مقاومت ايران كه روي جلد آن تصويري از اولين ملاقات او با خانم رجوي درج شده اظهار داشت، «این کتاب را به شوراي ملي مقاومت ايران وخانم مریم رجوی تقدیم ميكنم... رئیسجمهور برگزیدة مقاومت که آزادی را به ایران میآورد... من به خانم رجوي قول دادهام كه بلافاصله بعد از آزادي ايران به تهران بروم. وي با اشاره به جنايتهاي رژيم آخوندي افزود، رژيم ايران 120 هزار نفر را اعدام کرده است. اين یک رژیم بسیار خطرناک و جانی است. ينس كريستين لوند خطاب به مقامهاي دانماركي كه در مراسم شركت داشتند تصريح كرد: شما نبايد با رژيم ايران گفتگو كنيد، بلكه بايستي با خانم مريم رجوي ملاقات كنيد. وي نسخهيي از هر دو كتاب را به پرويز خزايي تقديم كرد. نمايندة شوراي ملي مقاومت در كشورهاي نورديك به نشانة قدرداني از حمايتهاي ينس كريستين لوند از مقاومت مردم ايران دستهگلي را از طرف رئيسجمهور برگزيدة مقاومت به او تقديم كرد و گفت، خانم رجوي از من خواستند، مراتب قدرداني ايشان و مقاومت ايران را از كمكها، همدليها، همراهيها و پشتيبانيهاي بيدريغ شما، ابلاغ كنم. شما در طول همة اين ساليان، يار وفادار و پشتيبان مقاومت مردم ايران عليه فاشيسم مذهبي و براي آزادي و دموكراسي در ايران بودهايد. پرويز خزايي همچنين گفت، مقاومت و مردم ایران در خط مقدم جبهه علیه دشمن جدید بشریت قرار گرفتهاند. همانطور که خود شما بارها گفتهاید، امیدواریم روزي شما در اولین انتخابات دموکراتیک ایران، از ناظران بینالمللی روند آن باشید. ينس كريستين لوند طي سالهايي كه نماينده پارلمان دانمارك بود، از مدافعان ثابت قدم اشرفيان بود و در جلسات مختلف پارلمان يا در كنفرانسهاي متعددي به دفاع از حقوق مجاهدان اشرفي در مقابل فشارها و جنايتهاي مالكي و رژيم آخوندي پرداخت وي نقش بسزايي در جلب حمايت ديگر نمايندگان پارلمان دانمارك از مقاومت ايران و مجاهدان اشرفي داشت .